Skutecznie działać na polskim rynku

Z Thomasem Wohlgemuthem, dyrektorem zarządzającym w Prinx Chengshan Tire Europe oraz Davidem Olivą, menadżerem ds. maretingu na Europę w Prinx Chengshan Tire Europe, rozmawia Michał Górzyński.

Na zdjęciu od lewej: Thomas Wohlgemuth oraz David Oliva

- Zawarcie umowy z Partner Opony Polska to dla Prinx na pewno ważny moment. Wcześniej współpracowaliście z wieloma firmami, m.in. niezależnymi serwisami oponiarskimi. Co dla nich oznacza zawiązana przez was współpraca z POP?

Thomas Wohlmeuth (T.W.): - Naszym celem jest to, aby POP było naszym strategicznym oraz ekskluzywnym partnerem. Jako Prinx jesteśmy przekonani, że to właśnie POP dostarczy istotnych dla nas wartości wraz z naszymi oponami dla klientów. Widzę w sieci serwisowej POP okazję do bezpośredniego dotarcia do klientów poprzez wszystkich jej członków. Jestem przekonany, że POP jest w stanie, chce i jest gotowy podjąć działania wspólnie z nami, aby skutecznie działać na polskim rynku.

- A jakie znaczenie - Twoim zdaniem - będzie miała Wasza współpraca dla polskiego rynku oraz jego klientów?

T.W.: - Uważam, że bardzo duże, ponieważ obecnie współpracujemy z siecią o bardzo wysokiej jakości obsługi klienta, tak to widzę. Dzięki temu mamy wyjątkową okazję, aby wyjaśnić czym są nasze opony. W końcu to bardzo skomplikowany produkt. Mam na myśli, że jest to produkt techniczny, a żeby ocenić jego wartość, potrzebni są ludzie, którzy jasno to przedstawią i wytłumaczą klientom. Dlatego najlepszym rozwiązaniem dla nas jest współpraca z POP.

- Podczas wspólnej konferencji z POP wspomniałeś, że jednym z głównych odbiorców Waszych opon mają być młodzi ludzie. Co robicie, aby uczynić opony Prinx atrakcyjnym produktem dla tej grupy?

T.W.: - Po pierwsze, jesteśmy bardzo aktywni w mediach społecznościowych i tak naprawdę pod tym stwierdzeniem kryje się wszystko.

- A czy myślicie o przeprowadzeniu kampanii online w polskich mediach społecznościowych razem z POP?

T.W.: - Nasza współpraca dopiero się rozpoczęła i myślę, że David najlepiej odpowie na to pytanie.

David Oliva (D.O.): - Z naszej strony chcemy mieć partnera o bardzo wysokim standardzie, który pozwoli nam zaspokoić potrzeby klientów na poziomie lokalnym w Polsce, a nie masowym rynku na poziomie krajowym. Posiadamy europejską sieć oraz konkretnego profesjonalistę w Polsce, naszego kolegę Piotra Zielaka, który posiada dużą wiedzę i potrafi określić potrzeby polskiego rynku. Jeśli chodzi o młodsze osoby, to mamy bardzo atrakcyjne projekty opon. To jeden z tematów, które omawiamy z naszą fabryką w Chinach i Tajlandii, gdzie współpracujemy z projektantami, dzięki czemu produkty Prinx są naturalnie atrakcyjne. Staramy się, aby młodsze osoby były po prostu bardzo zainteresowane ich zdobyciem. Tak jak wspominał Thomas, planujemy dużą kampanię reklamową na terenie całej Europy, na różnych rynkach, a także w mediach społecznościowych. Zależy nam na wysłuchaniu potrzeb polskiego rynku, aby móc krok po kroku dostarczać dokładnie to, czego potrzebuje. Europa to z pewnością duży obszar, gdzie każde państwo ma inne warunki pogodowe i różne czynniki, które trzeba wziąć pod uwagę. Chcemy również wsłuchać się w potrzeby lokalnego rynku i myślę, że współpraca z POP jest do tego celu idealna.

- A czy myślicie o współpracy z polskimi influencerami lub po prostu z osobami mającymi duży wpływ na młodsze pokolenie?

D.O.: - Tak, myślę, że jednym z kluczowych aspektów dla nas jest zrozumienie, do których grup docelowych możemy dotrzeć. Z pewnością jest to na naszej liście priorytetów. Po dyskusji z naszym partnerem POP, usiądziemy razem i przeanalizujemy co możemy zrobić i do kogo możemy dotrzeć. Mamy ambicje, jesteśmy profesjonalistami, ale działamy również krok po kroku. Dzisiejszy dzień jest pierwszym z nich, w kierunku większego zaangażowania marki Prinx na polskim rynku.

- Piotr wspomniał, że chcecie, aby opony Prinx brały udział w jak największej ilości testów niezależnych. Czy myślicie także o przekazaniu zestawu opon testowych również Przeglądowi Oponiarskiemu?

T.W.: - Jesteśmy chętni, aby to zrobić. Dla nas kluczowe jest, aby przed wprowadzeniem opony na rynek była ona już przetestowana wewnętrznie, to pierwszy krok. Drugi krok polega na upewnieniu się, że niezależne firmy testujące i organizacje potwierdzą, że jakość produktu spełnia wymagania rynku. Dopiero wtedy z pełnym przekonaniem udostępniamy nasze opony na tego typu wydarzenia.

D.O.: - Jak wiecie, wiele naszych produktów posiada już certyfikaty TÜV SÜD, bardzo renomowanej instytucji. Tak więc, jak wspomniał Thomas, będziemy szukać możliwości przeprowadzania niezależnych testów opon i na pewno nie będziemy się tego obawiać.

T.W.: - Z jednej strony jako większa firma rozważamy promowanie naszych opon w magazynach branżowych,
a z drugiej, chcemy pokazać nasze zaangażowanie i udowodnić wysoką jakość naszych produktów.

- W Polsce bardzo popularny wśród wielu młodych osób jest drifting, co pokazała tegoroczna edycja Driftingowych Mistrzostw Polski. Czy rozważacie także swój udział jako sponsora opon również w tego typu imprezach?

T.W.: - Jest to temat na przyszłość, który warto omówić również z POP. Jeśli uznają, że coś takiego jest potrzebne, to jesteśmy otwarci na nowe pomysły, zwłaszcza te dedykowane konkretnemu rynkowi. Dokładnie o tym mówił David, chcemy słuchać naszych partnerów, aby ostatecznie dostosować się do lokalnych potrzeb rynku.

D.O.: - Kiedy myślę o driftowaniu samochodami elektrycznymi, czuję pewien dreszcz emocji. Nie jesteśmy naturalnie firmą związaną ze sportami motorowymi, więc na ten moment nie rozważamy tego kierunku. Z pewnością mamy jedną z najlepszych ofert opon do pojazdów elektrycznych. Jeśli będziemy mogli odpowiedzieć na potrzeby rynku, zrobimy to, ale obecnie wątpię, że pójdziemy w stronę driftowania. Młodzi ludzie robią wiele różnych rzeczy, ale musimy im przypominać, by byli ostrożni. Życie ma się tylko jedno, dbajcie o nie i używajcie odpowiednich opon.

T.W.: - Dziś, ogólnie rzecz biorąc, samochody elektryczne mają problem z zasięgiem. Wszyscy wiemy, że silniki takich pojazdów są bardzo, bardzo mocne, co oznacza, że wymagają dodatkowego przemyślenia w kontekście opon, aby uzyskać jak najlepsze rezultaty. To, co mogę sobie wyobrazić, to nie tyle drifting, ile pewien rodzaj wyzwania. Na przykład podróż na oponach do samochodów elektrycznych Prinx pojazdem EV, proszę nie brać moich słów dosłownie, powiedzmy z tego miejsca na Biegun Północny, aby pokazać wydajność i bezpieczeństwo naszych opon. To raczej coś, co chcielibyśmy zrobić, niż angażować się w drifting.

- Pozostańmy w takim razie jeszcze na chwilę w obszarze potencjalnych planów. Powiedzcie, czy gdybyście zdecydowali się na zorganizowanie takiego wydarzenia, to widzicie już jakąś konkretną markę samochodową jako waszego partnera?

T.W.: - Zdecydowanie tak, ponieważ niesie to za sobą wielowymiarowe korzyści. Współpraca z partnerem będącym producentem samochodów znacząco wzmacnia pozytywny wpływ na wizerunek marki, często podwajając, a nawet potrajając jego efekt.

DO: - Dodam, że naszym oficjalnym partnerem jest marka MG, co ogłosiliśmy kilka miesięcy temu, ale jesteśmy otwarci na rozmowy z każdym producentem aut, który będzie chciał wspólnie z nami zrobić coś pozytywnego.

- Dziękuję wam za rozmowę i życzę wszystkiego dobrego w nowym roku.

Przegląd Oponiarski 1/229 (Styczeń 2025)

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń