2024-09-17

Nowości w wadze cięższej

Przegląd opon do aut ciężarowych

Jak co roku prezentujemy co ciekawego przygotowali dla klientów producenci w segmencie aut ciężarowych. Jest w czym wybierać, bo nowości nie brakuje.

Zaczniemy od marki Firestone, która w połowie czerwca ogłosiła wprowadzenie na rynek swojej pierwszej gamy opon zimowych do samochodów ciężarowych - Firestone Roadhawk Winter Drive i Firestone Roadhawk Winter Steer. Najnowszy model w portfolio zdaniem producenta zapewnia niezawodne prowadzenie w łagodnych warunkach śniegowych i mokrych na osi sterującej i napędowej, dzięki zoptymalizowanej powierzchni styku i rozkładowi nacisku na oś. Dobra trakcja w łagodnych warunkach śniegowych na osi napędowej jest możliwa dzięki połączeniu wysokiej gęstości lameli i bloków oraz antypoślizgowej konstrukcji bloków. Dzięki oznaczeniom M+S i 3PMSF gama opon Firestone Roadhawk Winter jest w pełni gotowa do jazdy w warunkach zimowych.

W marcu na amerykańskiej stronie Goodyeara mogliśmy przeczytać, że producent wprowadził dwa nowe modele do swojej oferty opon Goodyear RangeMax: RangeMax™ RSA® ULT i RangeMax™ RTD™ ULT. Najnowsze opony Goodyear RangeMax zaprojektowane zostały z myślą o regionalnych pojazdach roboczych z napędem elektrycznym, gazowym lub wysokoprężnym. - Wraz z ewolucją unikalnych potrzeb w zakresie zasięgu, trwałości i wszechstronności regionalnych flot odbiorczych i dostawczych, nieustannie słuchamy naszych partnerów flotowych, aby projektować doskonałe opony do każdego zastosowania - powiedział Rich Cottrell, starszy dyrektor ds. marketingu komercyjnego w Goodyear North America. - Nasze najnowsze opony RangeMax łączą niskie opory toczenia z ulepszonymi funkcjami, takimi jak wysokiej jakości karkasy i trwałe mieszanki bieżnika, aby wydłużyć czas pracy pojazdu i chronić inwestycje flot.

Pod koniec kwietnia Continental zaprezentował linię opon Conti Eco piątej generacji do transportu towarów. Nowy produkt jest dostosowany do potrzeb klientów z sektora transportowego. W nowej generacji Conti Eco specjaliści producenta połączyli pozornie sprzeczne cele optymalizacji oporu toczenia i wysokiego przebiegu. Wraz z nową, piątą generacją Conti Eco, Continental zmniejsza liczbę linii opon do transportu towarowego. - Nasza nowa opona bazuje na swoich udanych poprzedniczkach - Conti EcoPlus Gen3+ do transportu dalekobieżnego i Conti EcoRegional Gen3+ do transportu regionalnego - wyjaśnia Hinnerk Kaiser, odpowiedzialny za rozwój opon do samochodów ciężarowych i autobusów w Continental. - Nowa opona Conti Eco łączy w sobie najlepsze cechy opon Conti EcoPlus i Conti EcoRegional, wynosząc je na nowy poziom.

Również w kwietniu GiTi Tire przedstawił nowy model w swoim portfolio. Bazując na oponie Giti GDL617, producent zaprezentował nową oponę Giti GDL617 Ecoroad. Zaprojektowana z myślą o lepszych oporach toczenia i możliwości bieżnikowania, oferuje większe przebiegi. Dzięki zastosowaniu nowej mieszanki bieżnika i ulepszonego wzoru bieżnika, opona zyskuje na lepszym współczynniku oporu toczenia. W stosunku do modelu GDL617 nowy Ecoroad awansował o dwa stopnie, osiągając ocenę B w zakresie oporów toczenia.

Pod koniec ubiegłego roku Firma Apollo Tyres rozpoczęła dostawy EnduMile LHT - pierwszej dedykowanej opony do naczep długodystansowych. Produkt oferuje imponujący poziom osiągów we wszystkich obszarach, w tym ocenę A dla oporu toczenia. Wzór bieżnika typu „free-rolling”, zaprojektowany specjalnie na oś naczepową, zawiera kompaktowy rowek w środkowej części, który wspomaga przyczepność i zapewnia wydajną pracę, jednocześnie osiągając ocenę A w zakresie hałasu drogowego. Opona charakteryzuje się szeroką i stabilną powierzchnią styku, która optymalizuje rozkład naprężeń, a nowa mieszanka polimerów i wypełniaczy ogranicza opory toczenia, zapewniając jednocześnie stały poziom przyczepności na mokrych nawierzchniach.

Podobnie Bridgestone w ostatnim kwartale ubiegłego roku zaprezentował najnowszą generację opon długodystansowych z gamy Ecopia, która powstała w oparciu o technologię Enliten. Jest to pierwsze zastosowanie Enliten w oponie ciężarowej producenta. Pakiet technologiczny zawiera nowe technologie i innowacje, które zapewniają m.in. wysoki poziom bezpieczeństwa i osiągów opon, przy jednoczesnym dostosowaniu ogumienia do pojazdów elektrycznych. W przypadku Ecopia Enliten technologie obejmują wzory bieżnika zmniejszające utratę energii oraz wysokowydajne mieszanki dla najniższych w klasie oporów toczenia, a także nową konstrukcję spiralnego opasania, która zwiększa siłę skrętu i optymalizuje rozkład nacisku, poprawiając tym samym żywotność bieżnika. W efekcie nowa gama oferuje osiągi, które jednocześnie obniżają koszty operacyjne i emisję CO2.

Szymon Kruk

fot. Producenci

Przegląd Oponiarski 7-8/224 (Lipiec-sierpień 2024)

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń