Dziewiętnastki sprawdzone na lato

Na letni sezon 2022 roku redakcja czasopisma „Auto Motor und Sport” przygotowała test dziesięciu opon klasy premium w rozmiarze 245/45 R19.

Autem testowym było Audi A6 Quattro. Testom poddano opony: Bridgestone Turanza T005, Continental PremiumContact 6, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, Falken FK510, GT Radial SportActive2, Hankook Ventus S1 Evo3,  Maxxis Victra Sport 5,  Michelin Pilot Sport 4, Nokian PowerProof oraz  Nexen N Fera Sport SU2.

Na suchym

Najlepsza w hamowaniu na suchej nawierzchni okazała się nowa opona Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, która potrzebowała 34,6 m na zatrzymanie się z prędkości 100 km/h. Na drugim miejscu uplasował się Hankook Ventus S1 Evo3 - 34,9 m, a za nim Nokian PowerProof - 35,3 m.

Goodyear okazał się również najlepszy w prowadzeniu na suchej nawierzchni i miał najbardziej sportowe właściwości jezdne. Osiągnął najwyższą średnią prędkość - 125,8 km/h. Nieznacznie wolniej pojechał Bridgestone Turanza T005 - 125,6 km/h. Z trzecim wynikiem zameldowały się wspólnie Continental PremiumContact 6 i Nexen N Fera Sport SU2, uzyskująć średnią prędkość 125,5 km/h.

Na mokrym

W hamowaniu z 80 km/h świetnie sprawdził się Hankook, zatrzymując testowe Audi po przejechaniu 29,5 m. Dystansu 30 metrów potrzebował Bridgestone, a 30,8 m Nexen. Za to w czasówce na torze, podobnie jak w próbie na suchej nawierzchni najszybszy był Goodyear, plasując się przed Bridgestonem i Maxxisem Victra Sport 5. Również w teście na mokrym okręgu najwyższe miejsce przypadło Goodyearowi. Drugi był Maxxis, a trzeci Hankook.

Test aquaplaningu wzdłużnego pokazuje, na której oponie możemy poruszać się z najwyższą możliwą prędkością, zachowując stabilność jazdy. W nim zdeklasował rywali Nexen, na którym testujący uzyskali 73,3 km/h. Drugie miejsce zajął GT Radial SportActive 2 - 70,1 km/h. Trzecie miejsce przypadło oponie Michelin 69,7 km/h.

Hałas i opory toczenia

Zdecydowanie najcichszą oponą z całej stawki był Nexen z wynikiem 67,3 dB. Drugi w stawce był GT Radial - 67,8 dB, a na trzecim miejscu uplasował się Michelin Pilot Sport 4.

Najniższymi oporami toczenia charakteryzowały się w teście kolejno opony: Bridgestone, Michelin oraz Continental.

Podsumowanie

Najlepszą oponą został nowy Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, który wiódł prym w niemal wszystkich testach przyczepności i miał najlepsze subiektywne odczucia z jazdy. Świetnie również hamował na suchej nawierzchni.

Na drugim miejscu uplasowała się opona Bridgestone Turanza T005, która okazała się być zrównoważona i dobrze radziła sobie w większości testów. Była ponadto bardzo skuteczna w hamowaniu na mokrej nawierzchni, zajmując drugie miejsce.

Na trzecim stopniu podium znalazł się Hankook Ventus S1 Evo3, który był najlepszy w testach hamowania na mokrej nawierzchni, a drugi na suchej. 

Na koniec warto wspomnieć o braku w teście między innymi nowych Michelin Pilot Sport 5, Falken FK520, czy Continental Sport Contact 7. Klasyfikacja wtedy mogłaby wyglądać inaczej.

Szymon Kruk / Fot. Producenci

Przegląd Oponiarski 4/199 (Kwiecień 2022)

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń