Nowości rynkowe - opony letnie cz.2

Do aut sportowych i elektrycznych

APOLLO TYRES LTD

Vredestein Ultrac Vorti+

To opony klasy premium o wysokich osiągach, które zdobyły pierwsze miejsce w teście opon letnich przeprowadzonym przez magazyn motoryzacyjny „Auto Bild”. Oceniane wraz z 10 konkurencyjnymi produktami, zostały uznane za „wzorowe” przez niezależny zespół testujący.  Ultrac Vorti+ zdobyły również drugie miejsce w kategorii „opony mieszane”, w ramach której przeanalizowano osiągi opon przy zastosowaniu dwóch różnych rozmiarów, z większą oponą na tylnej osi - typowym do pojazdów klasy premium i o wysokich osiągach. Opony w rozmiarze 225/45 R18 zostały przetestowane w różnych warunkach, w tym na mokrych i suchych nawierzchniach. Przeprowadzono szczegółową analizę skuteczności hamowania, oporu toczenia i odporności na aquaplaning. Ultrac Vorti+ okazały się bezkonkurencyjne na mokrej nawierzchni. Magazyn „AutoBild” zwrócił szczególną uwagę na sportowy profil letni ze zrównoważonym, wysokim poziomem wydajności oraz dobrą przyczepność na mokrym. Ultrac Vorti+ należą do gamy opon „wysokiej klasy” o indeksie (Y) do prędkości powyżej 300 km/h są przeznaczone do samochodów osobowych oraz SUV klasy premium o wysokich osiągach. Dzięki sztywniejszej ścianie bocznej (w porównaniu z oponą Ultrac) oraz specjalnie zaprojektowanej mieszance i rzeźbie bieżnika opony Vorti+ mogą być stosowane zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. Więcej o oponach letnich Vredestein na stronie https://www.vredestein.pl/

CONTINENTAL

SportContactTM 7

Ta najnowsza opona marki Continental do samochodów sportowych jest już dostępna w sprzedaży. Została wyposażona w nowe technologie umożliwiające bezpieczną jazdę i zapewniające znacznie dłuższe przebiegi od poprzednich generacji modelu. Opony nowej generacji SportContactTM , oprócz wysokich osiągów, bezpieczeństwa i łatwości w prowadzeniu, oferują także znacznie dłuższe przebiegi. W porównaniu z poprzednim modelem, osiągi na torze wyścigowym wzrosły o 10 procent. Droga hamowania na mokrej nawierzchni jest krótsza o 8 procent, na suchej nawierzchni o 6 procent, a jednocześnie przebieg nowej opony wydłuża się aż o 17 procent w porównaniu z poprzedniczką. Nowe rozwiązania przynoszą korzyści również w zakresie prowadzenia oraz przyczepności na mokrej i suchej nawierzchni. Podczas projektowania inżynierowie Continentala położyli nacisk na perfekcję we wszystkich kryteriach, aby połączyć maksymalną przyjemność z jazdy z najwyższym poziomem bezpieczeństwa i trwałości w segmencie opon UUHP (segment opon o ultra wysokich parametrach). W przypadku nowej opony SportContactTM 7, konstruktorzy wykorzystali cały arsenał nowoczesnych rozwiązań: adaptacyjny wzór bieżnika dostosowuje się do suchej i mokrej nawierzchni, konstrukcja rzeźby bieżnika dopasowana do rozmiaru opony zapewnia maksymalną przyjemność z jazdy w każdym pojeździe. Mieszanka BlackChili wykorzystana w warstwie bieżnika jest precyzyjnie dopasowana pod względem składu do parametrów asymetrycznego ogumienia. SportContactTM 7 uzyskała świetne wyniki w niezależnych testach opon, m.in. w testach Tyre Reviews. Zwyciężyła również w teście niemieckiego magazynu Sportauto, uzyskując przyznaną po raz pierwszy ocenę „wybitna”. Wachlarz pojazdów, w których można ją stosować, jest bardzo szeroki i obejmuje m.in. takie auta jak: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, seria RS Audi i sportowe BMW M GmbH. Wśród pojazdów są również auta kompaktowe, takie jak: Ford Focus III RS czy Mini Cooper S Clubman. Odpowiednie rozmiary są dostępne również do Porsche 4S GT, pojazdów AMG, Lamborghini i McLaren, a kolejne rozmiary SportContactTM 7 planowane są również z myślą o samochodach klasy wyższej, takich jak: Brabus S 65 Rocket 900 Coupé. https://www.continental-opony.pl

HANKOOK

iON

W maju br. producent wprowadzi na rynek iON (wymawiane jako /ai'on/), swoją pierwszą rodzinę opon zaprojektowaną specjalnie do pojazdów elektrycznych. Poprzez takie podejście firma chce wnieść decydujący wkład w przyspieszenie procesu przechodzenia na pojazdy o zerowej emisji spalin. Cechy charakterystyczne nowej opony iON obejmują dalsze zmniejszenie oporów toczenia, znacznie niższy poziom hałasu i wysoką sprężystość. Dla kierowców samochodów elektrycznych oznacza to większy zasięg na jednym ładowaniu i przyjemniejsze wrażenia z jazdy w porównaniu z konwencjonalnymi oponami. Ponadto nowe produkty są specjalnie zaprojektowane z myślą o natychmiastowych wysokich momentach obrotowych, które są generowane przez dysponujące dużą mocą pojazdy elektryczne. Opony iON będą początkowo dostępne na rynku w trzech wersjach, w rozmiarach od 18 do 22 cali: w Europie od maja 2022 r. jako opona letnia Hankook Ventus iON S, a od września 2022 r. na sezon zimowy jako Hankook Winter i*cept iON. Opona Hankook Ventus iON A dostępna będzie jako wersja całoroczna na rynek północnoamerykański. Kolejne wersje produktu są w przygotowaniu. Nowe opony iON dzięki szerokiemu zestawowi rozwiązań technicznych spełniają wysokie wymagania stawiane oponom do pojazdów elektrycznych. W szczególności poprzez zwiększoną nośność, zrównoważono większą masę pojazdów elektrycznych spowodowaną dużym ciężarem akumulatorów. Zastosowano w nich między innymi ultrawytrzymałe włókna aramidowe skutecznie przeciwdziałające siłom odkształcającym, które są spowodowane wyjątkowo wysokim momentem obrotowym pojazdów elektrycznych. Mieszanka tworząca bieżnik, w której skład wchodzi duża ilość żywicy naturalnej, zapewnia również wzorową trwałość i mniejsze zużycie. Inną cechą szczególną nowej mieszanki jest wysoka zawartość olejów naturalnych. Dzięki temu produkty iON są nie tylko bardziej przyjazne środowisku, ale mają również pozytywny wpływ na przebieg opon. Kolejnym celem w pracach rozwojowych było stworzenie opon pracujących tak cicho, jak to tylko możliwe. Opracowana przez Hankook technologia sound absorberTM w połączeniu ze specjalnym wzornictwem zintegrowanym z produktami iON firmy znacznie redukuje hałas wewnętrzny. https://www.hankooktire.com/pl/

KUMHO

Ecsta HS51 / HS52

Handlopex wprowadza do swojej oferty na sezon letni opony Kumho Ecsta HP o wysokich osiągach, UHP i S-UHP do samochodów sportowych. Charakteryzują się one wysokimi indeksami prędkości oraz stabilnymi osiągami, wytrzymałością i prowadzeniem przy prędkości 270 km/h. Opony Kumho Ecsta dostępne są z indeksami prędkości od V (240 km/h) do W (max 270 km/h) oraz indeksami nośności od 84 (500 kg) do 108 (max 1000 kg). Zgodnie z oznaczeniami na etykiecie opony HS51 posiadają efektywność paliwową na poziomie od C do D, przyczepność opony na mokrej nawierzchni także B, a poziom generowanego przez opony hałasu wynosi od 69 do 72 dB. Dostępne rozmiary HS51 to: 225/50 R17 94W; 205/45 R17 XL 88V; 225/45 ZR17 XL 94W; HS52 to: 205/55 R16 91V; 205/55 R16 XL 94V; 205/55 ZR16 91W; 215/55 R16 93V; 205/50 ZR16 87W; 215/55 ZR17 XL 98W; 225/55 ZR17 XL 101W; 235/55 ZR17 XL 103W; 215/50 ZR17 XL 95W; 235/45 ZR18 XL 98W; 245/45 ZR18 XL 100W. https://www.handlopex.pl/

YOKOHAMA

Advan Sport V107

To opona typu UHP, o maksymalnych osiągach. Advan jest flagową marką Yokohama Rubber i linią opon stosowanych jako oryginalne wyposażenie w samochodach klasy premium, a także w sportach motorowych. Opona Advan Sport V107 zastąpiła model Advan Sport V105 jako topowy model w segmencie opon o ultrawysokich osiągach. Jest przeznaczona do stosowania w samochodach osobowych i SUV-ach o dużej mocy oraz w pojazdach elektrycznych. Na początku, po zakończeniu wspólnych projektów z BMW i Mercedesem zostały one wykorzystane w samochodach z serii Mercedes-AMG i BMW M. Teraz Yokohama Rubber wprowadza na rynek opony Advan Sport V107 na wymianę, które zaprojektowano w oparciu o technologie zastosowane w wersji OE. Producent rozszerzy także asortyment dostępnych rozmiarów. W rezultacie powstanie pełna linia komercyjnych opon Sport V107 o ultrawysokich osiągach. O ile nowość japońskiego producenta kontynuuje koncepcję Advan Sport V105 w zakresie zapewnienia idealnej równowagi między wydajnością jezdną a komfortem i bezpieczeństwem, to jej przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni oraz stabilność prowadzenia przewyższają poprzedniczkę. Nowy model charakteryzuje się wyjątkową precyzją prowadzenia oraz wysokim poziomem reaktywności. Zwiększona przyczepność na suchych i mokrych nawierzchniach zapewnia niesamowite wrażenia z jazdy. Dzięki specjalnej asymetrycznej rzeźbie bieżnika, zarówno strefa barku, jak i kontaktowa doskonale spełniają swoje odmienne funkcje. Nowy kształt lameli po wewnętrznej stronie żebra odpowiada za tłumienie hałasu zewnętrznego pojazdu. Trzy główne szerokie rowki obwodowe oraz jeden węższy w zewnętrznej części opony pomagają uzyskać wyjątkową odporność na aquaplaning przy dużych prędkościach. W korpusie nowej opony wykorzystano m.in. najnowocześniejszą matrycową strukturę warstwy osnowy. Unikalna konstrukcja opasania typu „power crown belt cover” wykorzystuje włókna aramidowe o wysokiej sztywności, jak również udoskonalony system Mound Profile, który poprawia przyczepność opony. Jeżeli chodzi o wygląd, to ściana boczna zyskała nowy, stylowy wygląd utrzymany w ciemnej kolorystyce. Poprawia to widoczność. Ponadto, na ścianie bocznej opon do SUV-ów widnieją litery „SUV”. Opona zapewnia wysoki poziom responsywności, precyzyjne kierowanie i stabilność jazdy podczas pokonywania zakrętów, nawet przy dużych prędkościach. Konstrukcja osnowy typu Matrix Body Ply zbudowana jest ze sztucznego jedwabiu o wysokiej sztywności. Specjalna nowa mieszanka zawiera ultra-mikrokrzemionkę oraz zdyspergowany materiał krzemionkowy. Opona będzie sukcesywnie trafiać do sprzedaży na głównych rynkach całego świata. Na początku pojawi się 30 rozmiarów od 305/35R23 111Y XL do 225/40ZR18 92Y XL. W ten sposób producent zwiększy do 43 liczbę rozmiarów opon, łącznie z rozmiarami na pierwszy montaż (OE). Do końca 2022 r. liczba ta stopniowo wzrośnie do 80. https://www.yokohama.eu/pl/

Opisy produktów w tym dziale są opracowywane przez redakcję na podstawie informacji dostarczanych przez ich producentów lub dystrybutorów

Przegląd Oponiarski 4/199 (Kwiecień 2022)

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń