ATTURO
Trail Blade M/T
To nowość wprowadzona na rynek zaledwie dwa miesiące temu podczas organizowanych w Las Vegas targów SEMA. Obecnie model ten dostępny jest w sześciu rozmiarach, ale - jak zapowiada dystrybutor opon marki Atturo, firma Latex - na przestrzeni najbliższych kilku miesięcy asortyment zostanie poszerzony o cztery nowe rozmiary. Model Trail Blade M/T powstaje w Tajlandii przy wykorzystaniu nowoczesnej zautomatyzowanej linii produkcyjnej, gdzie opony są utwardzane przy użyciu aluminiowych form segmentowych, co jest charakterystyczne raczej dla opon klasy wyższej niż standardowych opon dla lekkich ciężarówek. W zależności od rozmiaru opona charakteryzuje się osnową ośmiowarstwową lub dziesięciowarstwową oraz dodatkowo pogłębionym bieżnikiem dla lepszej przyczepności oraz zwiększenia trwałości opony. Środkowe bloki bieżnika cechują się fazowaną krawędzią. To sprawia, że opona lepiej wgryza się w podłoże oraz generuje niższy poziom hałasu. Wzór bieżnika rozciąga się na ścianę boczną opony z naprzemiennymi blokami na barku, zapewniając przyczepność boczną na luźnych nawierzchniach, takich jak szuter, piasek czy śnieg. Występy bieżnika ściany bocznej zapewniają dodatkową przyczepność w głębokich nawierzchniach luźnych. Wszystkie te elementy sprawiają, że opona ta jest najlepszym przyjacielem fanów off-roadu. Asortyment marki Atturo będzie poszerzany. Pod koniec 2013 r. w ofercie znajdzie się opona typu All Terrain. Więcej informacji u dystrybutora - w firmie Latex Opony lub na www.xpartner.pl.
CONTINENTAL
ContiVanContact 100
To nowa opona do lekkich samochodów dostawczych wprowadzona na rynek w 2013 roku. Jest następcą bardzo udanego i popularnego modelu Continental Vanco 2. W porównaniu do wcześniejszej wersji bieżnika inżynierom udało się zmniejszyć o 15 proc. opory toczenia stawiane przez nową ContiVanContact (CVC) 100 oraz zwiększyć jej wytrzymałość o 10 proc. Dzięki zastosowaniu płaskiego konturu bieżnika oraz związków krzemu w mieszance, kierowcy samochodów dostawczych zyskali gwarancję bardzo długich przebiegów bez ryzyka awarii. W konstrukcji bieżnika zastosowano specjalną strukturę żeber, które zapobiegają blokowaniu się w nich drobnych kamieni i innych elementów mogących uszkodzić oponę lub zaburzyć geometrię koła. Ściana boczna została wzmocniona trójwymiarową powierzchnią ścierną, która chroni oponę podczas podjeżdżania do krawężnika. CVC 100 dostępna jest w rozmiarze od 14 do 16 cali. Dystrybutorem jest m.in. firma Auto-Gum z Krakowa www.autogum.com.
ContiVanContact 200
Dzięki zastosowaniu lameli w centrum bieżnika oraz rowków wodnych na barkach opony podczas hamowania na mokrej nawierzchni powstaje „efekt wycieraczki”, który skraca o 15 proc. drogę hamowania nawet na śliskiej drodze. Dodatkowo w obszarze centralnym bieżnika znajdują się makro-bloki, które poprawiają o 5 proc. prowadzenie pojazdu, nawet przy dużym obciążeniu. W mieszance nowej opony wykorzystano związek krzemionki z funkcjonalnym polimerem, co przełożyło się na zmniejszenie oporów toczenia o kolejne 15 proc. Nowa ContiVanContact 200 przeznaczona jest głównie na rynki Europy Centralnej i Północnej. Opona dostępna jest na 15 i 16 calowe obręcze i została zatwierdzona do pierwszego montażu m.in. przez Mercedesa, Iveco, Renault i WV.
MATADOR
MPS 330 Maxilla 2
Zalecana jest dla ruchu letniego na tory wyścigowe i drogi regionalne, dysponuje solidną konstrukcją i wzornictwem. Posiada większą odporność na ścieranie, a co za tym idzie można nią uzyskiwać dłuższe przebiegi. Zapewnia większe bezpieczeństwo jazdy, lepszą obsługę pojazdu i krótszą drogę hamowania. MPS 330 Maxilla 2 oferuje szeroką gamę rozmiarów (występuje w 21 rozmiarach), indeks prędkości: “P” - do 150 km/h, “Q” - do 160 km/h, “R” - do 170 km/h i “T” - do 190 km/h, szerokości od 165 mm do 235 mm, na obręcze od 14 “do 16”. Wytrzymałe i solidne bloki bieżnika na barkach dają dużą stabilność jazdy na zakrętach. Trzy szerokie rowki obwodowe zapewniają dobre odprowadzanie wody, zaś bloki bieżnika z chwytnymi krawędziami i lamelami mocny kontakt z podłożem. Ma to wpływ na krótszą drogę hamowania na mokrej i suchej nawierzchni oraz doskonałą odporność na aquaplaning.
Opony ciężarowe
GOODYEAR
RHS II+ i RHD II+ 17.5”
Nowe opony Goodyeara w rozmiarze 17.5” do przewozów regionalnych na oś sterującą oraz napędową zapewniają mniejsze zużycia paliwa i skrócenie drogi hamowania na mokrej nawierzchni w porównaniu z wcześniejszymi modelami (na podstawie badań w Centrum Innowacji Goodyear w Luksemburgu w 2012 r.; porównanie z oponami RHS II i RHD II). Nowe opony noszą nazwę Regional RHS II+ i RHD II+. Opór toczenia nowych modeli jest średnio o 12 proc. mniejszy, a przyczepność na mokrej nawierzchni lepsza o 16 proc. Oznacza to - w porównaniu z poprzednim modelem - zwiększenie efektywności paliwowej i lepsze parametry hamowania, bez kompromisów w zakresie przebiegów. Dla większości operatorów przewozów regionalnych i zajmujących się dystrybucją towarów najważniejszym czynnikiem jest przebieg, zaś pozostałe priorytety to przyczepność na mokrej nawierzchni i efektywność paliwowa. Nowe opony nie tylko gwarantują długie przebiegi, zgodnie z trendem wyznaczonym przez ich poprzednie generacje, lecz także charakteryzują się udoskonaleniami w innych kluczowych obszarach, m.in. trwałości konstrukcyjnej. Nowe opony zostały zatwierdzone przez dużych producentów pojazdów ciężarowych, takich jak DAF i Mercedes-Benz. Goodyear Regional RHS II + i RHD II + można bieżnikować i pogłębiać. Opony są dostępne w rozmiarach: 205/75R17.5, 215/75R17.5 i 245/70R17.5.