SEMPERIT
Euro Trailer
To pierwsza opona z najnowszej serii produktów w rozmiarze 385/55 R 22.5 przeznaczona do naczep klasy “midi”. Pozwala ona zwiększyć wielkość ładunku o około 5 m3, charakteryzuje się przedłużoną trwałością użytkową i niższymi kosztami eksploatacyjnymi. Nowa niskoprofilowa opona Semperit do przewozu ciężkich ładunków podnosi efektywność eksploatacji przyczepy. Opona posiada wyjątkowe właściwości toczne, co stanowi długoterminowe rozwiązanie dla standardowej koncepcji wyposażenia przyczep „midi” do transportu średnio- i długodystansowego. Biorąc pod uwagę wysokość wewnętrzną tradycyjnej przyczepy, w przypadku przyczepy wyposażonej w opony 385/65 R 22.5 może ona wynosić 2,70 m. Nowa Euro Trailer w wersji 385/55 R 22.5 pozwala zwiększyć ten wymiar o co najmniej 10 cm. Poszerzony, zoptymalizowany bieżnik niskoprofilowej konstrukcji sprawia, że nacisk na nawierzchnię jest bardziej harmonijnie rozłożony na większej powierzchni, co zmniejsza typowe odkształcenie opony podczas jazdy. Tym samym nowa opona w znacznym stopniu obniża opór toczenia kół przyczepy. Dodatkowa korzyść płynąca z optymalnego rozkładu nacisku na nawierzchnię to bardziej równomierne zużycie opony, a zatem zauważalnie zwiększona trwałość użytkowa. Dobrze przemyślana kombinacja trzech centralnych rowków i samooczyszczających się nacięć wewnętrznych zapewnia niezbędną ochronę karkasu. Dwa wąskie rowki bieżnika przy żebrach barku zapewniają wysoką przyczepność, przyczyniając się tym samym do stabilności przyczepy i całego pojazdu.
Athlet-Front i Athlet-Drive
Semperit wprowadza również dwie nowości w segmencie opon budowlanych. Opony te produkowane są już w trzech najbardziej popularnych w tym segmencie rozmiarach: 315/80R22.5, 12R22.5 i 13R22.5. Opony te charakteryzują się doskonałą odpornością na uszkodzenia, mają duży przebieg, dzięki nowej mieszance gumowej do jazdy po drogach i w terenie oraz nowemu konturowi. Dobre dopasowanie do częstszej jazdy po drogach lub w terenie stwarza bieżnik z czterema (315/80R22.5) lub trzema rowkami. Daje możliwość ponownego bieżnikowania wyjątkowo trwałej osnowy, nawet w przypadku pracy przy dużych obciążeniach. Chroni osnowę dzięki geometrii rowków zaprojektowanych specjalnie w celu zapobiegania chwytaniu kamieni.
Euro-Front i Euro-Drive
Te dwie opony służyć mogą zarówno do transportu regionalnego, jak i dalekobieżnego. Są to kolejne opony z serii Euro do zestawów samochodowych typu Mega, czyli w rozmiarach 295/60R22.5 i 315/60R22.5. Opony te charakteryzuje maksymalny przewidywany czas eksploatacji, dzięki specjalnej geometrii bieżnika. Zoptymalizowany kontur zapewnia zrównoważony rozkład ciśnienia na powierzchni styku opony z drogą, co przekłada się na równomierne ścieranie w różnych warunkach obciążenia. Dystrybutorem prezentowanych opon jest firma Autoforum z Łomianek, www.autoforum.com.pl
Zobacz cały numer PO 7/56 (Wrzesień 2008)
CONTINENTAL
HTR2
To opona do naczep wprowadzana na rynek jako pierwszy produkt z nowej generacji opon do pojazdów ciężarowych. Uniwersalna, przeznaczona do eksploatacji na krótkich jak i długich dystansach, charakteryzuje się jakością dającą jej wyraźną przewagę nad innymi produktami: jej zoptymalizowana waga pozwala maksymalnie wykorzystać ładowność pojazdu, a wzmocniona mieszanka gumowa bieżnika znacznie wydłuża przebiegi. Zmniejszone opory toczenia zapewniają najniższe zużycie paliwa w tej klasie produktów. Czynniki te, wraz ze znakomitym przystosowaniem opony HTR2 do bieżnikowania, wydatnie przyczyniają się do poprawy ekonomiki transportu. Rodzaj zastosowanych opon wpływa także na zużycie paliwa poprzez zmniejszenie oporów toczenia. Tu właśnie ujawniają się zalety opony HTR2. Nowe ogumienie do naczep charakteryzuje się o 5 procent niższymi oporami toczenia w porównaniu z poprzednią generacją produktu, a także znakomitymi właściwościami eksploatacyjnymi. Nowy typ stalowego pasa stabilizującego usztywnia konstrukcję opony HTR2, ograniczając do minimum opory toczenia i poprawiając wytrzymałość osnowy. Wzmocniona stalą konstrukcja stopki lepiej znosi wypadkową sił działających na naczepę i gwarantuje bezpieczne osadzenie opony. Bieżnik HTR2 zawiera o 20 procent więcej gumy, a jego efektywna głębokość wzrosła do 17 milimetrów. Większa powierzchnia kontaktu zapewnia doskonałe własności eksploatacyjne i równomierne zużywanie się opony. HTR2 wytrzymują najdłuższe przebiegi w tej klasie produktów – jest to możliwe dzięki znacznej rezerwie materiału. Zaletą dla klientów będą niższe koszty eksploatacji. Na szczególną uwagę zasługuje budowa warstwy butylowej: opatentowana technologia „Air-Keep” zapewnia znacznie lepszą szczelność dyfuzyjną niż w przypadku konwencjonalnych rozwiązań. Oznacza to, że HTR2 utrzymuje ciśnienie na optymalnym poziomie nawet o 50 proc. dłużej. Jednocześnie nowa opona do naczep jest dużo mniej wrażliwa na proces starzenia się. HTR2 będzie początkowo dostępna w wersji uniwersalnej 385/65 R 22.5, która jest w sprzedaży już teraz.
GOODRIDE
CR976A 385/65R22.5
Opona przeznaczona jest na oś naczepową. To opona uniwersalna, sprawdzona zarówno w transporcie regionalnym, jak i dalekobieżnym, czemu sprzyja pięciorowkowa rzeźba bieżnika. Istnieje możliwość jej nacinania jak również bieżnikowania (boczny napis Regrovable). Posiada wszelkie homologacje na rynek europejski. CR976A oferuje przyzwoitą jakość w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na stronie www.goodride.pl