Przegląd Oponiarski

Osobowe, SUV, 4x4

MATADOR

MP 52 Nordicca

Zimowa opona, która jest szczególnie polecana do osobowych samochodów małych oraz średniej klasy. MP 52 Nordicca zapewnia bezpieczeństwo i komfort w zimowych warunkach pogodowych.   Ze względu na warunki klimatyczne opona jest przeznaczona do użytkowania w Europie środkowej oraz tam, gdzie panują alpejskie warunki klimatyczne. Opona została zaprojektowana ze szczególnym naciskiem na perfekcyjne hamowanie na śniegu oraz mokrej nawierzchni. Standardowe rozmiary opony dla tego bieżnika: 13", 14" i 15" w T (190 km/h) i H (210 km/h). Symetryczny układ rzeźby bieżnika, połączony z odkrytymi ostatnio rozwiązaniami 3D, zapewnia doskonałe właściwości w czasie hamowania na lodzie i śniegu. Równie dobrze zachowuje się zarówno na mokrych, jak i suchych nawierzchniach. Rzeźba bieżnika nawiązuje do ostatnich trendów w projektowaniu opony zimowej z równoczesnym naciskiem na bezpieczeństwo.  W celu zwiększenia bezpieczeństwa zastosowano  system TWI, który informuje kierowcę o aktualnym stanie zużycia bieżnika.

 

 

MP 59

Jest to trzecia generacja zimowej opony stworzona do aut osobowych.  Asymetryczny bieżnik MP 59 został zaprojektowany tak, aby poprawić bezpieczeństwo jazdy w czasie trudnych zimowych warunków. Opona charakteryzuje się doskonałymi osiągami na wszystkich nawierzchniach. MP 59 świetnie zachowuje się w czasie hamowania na śniegu, zapewnia bezkompromisowe własności jezdne i maksymalne wyniki na mokrej i suchej nawierzchni. Dystrybutorem obu opon jest rzeszowski Handlopex, www.handlopex.pl

Opony zimowe 4x4

DUNLOP

                                 Grandtrek SJ6

SJ6 to produkt dla kierowców ciężkich aut z napędem 4x4 oraz średniej wielkości samochodów typu SUV. Właściciele takich samochodów sądzą często, że napędy na cztery koła z definicji zapewniają im bezpieczeństwo nawet na śliskiej drodze, jednak tak nie jest. Pełną kontrolę nad autem w zimie zapewniają tylko opony zimowe stworzone z innej, niż letnie, mieszanki gumy. Oczywiście im lepsze są takie opony, tym bezpieczniej może czuć się kierowca. Dlatego projektując opony Grandtrek SJ6 inżynierowie Dunlopa odrzucili wszelkie kompromisy. Zastosowano najlepsze materiały. Wykorzystano najnowocześniejsze technologie. W efekcie opony te świetnie radzą sobie w ekstremalnych warunkach. Doskonale trzymają się nawet bardzo oblodzonej i ośnieżonej drogi. Są też odporne na aquaplaning oraz slushplaning (ślizganie się na nawierzchni pokrytej błotem pośniegowym).

Zobacz cały numer PO 7/56 (Wrzesień 2008)

 


 

LASSA

Impetus Revo

Zaprezentowana po raz pierwszy na tegorocznych targach w Essen, opona Lassa Impetus Revo, przeznaczona jest dla kierowców ceniących komfort i bezpieczeństwo jazdy. Posiada nowoczesną asymetryczną rzeźbę bieżnika, opracowaną z wykorzystaniem zaawansowanych technicznie programów symulacji hydrodynamicznej i akustycznej. Pozwoliły one na zaprojektowanie układów rowków oraz kształtów klocków, zapewniające dobre odprowadzenia wody, wzrost odporności na nieregularne zużycie i obniżenie poziomu emitowanego hałasu. Do produkcji bieżnika zastosowano nową mieszankę z dużą zawartością związków krzemu i z dodatkami przeciwdziałającymi starzeniu. Poprawiła ona przyczepność, osiągane przebiegi i spowolniła proces utraty parametrów w miarę upływu czasu eksploatacji. Przeprowadzone testy porównawcze, z odpowiednikami renomowanych producentów, w zakresie podstawowych parametrów wskazują, że Impetus Revo ma szanse odniesienia dużego sukcesu na rynku. Produkowana będzie w ponad 40 rozmiarach (od 14” do 17”) i indeksach prędkości H, V i W. Dystrybucją opon Lassa zajmuje się firma JMK, www.lassa.com.pl

GOODYEAR

Vector4Seasons

To kolejna z serii opon całorocznych, która ustanawia nowe standardy, łącząc w sobie zaawansowane materiały i innowacyjne technologie. Unikalna technologia Goodyeara, nazwana Weather Reactive, obejmuje technologie SmartTRED, Lamele Waflowe 3D, V-TRED, a także nową mieszankę krzemionkową, odpowiednią na każde warunki pogodowe, które połączone w oponie oferują ogromne korzyści pod względem osiągów i komfortu. Jako jedna z niewielu opon całorocznych, Vector4Seasons jest również oznaczona symbolem płatka śniegu, który gwarantuje, że jest zgodna z normami dotyczącymi opon zimowych. SmartTRED to inteligentna konstrukcja bieżnika oraz system, dzięki któremu powierzchnia opon dostosowuje się do panujących warunków pogodowych i drogowych. Kilka nacięć w centralnej części bieżnika tworzy długi i wąski obszar kontaktu z nawierzchnią oraz zapewnia przyczepność opony na śniegu i lodzie. Latem opona styka się z drogą na całej swej szerokości, włączając w to bloki na barkach opony. W porównaniu z poprzednimi modelami, poszczególne strefy bieżnika (stabilne barki, mocno żebrowany środek bieżnika oraz żebra okrężne w środkowej części) przeplatają się harmonijnie. Idąc w stronę środka bieżnika, nacięcia stają się coraz grubsze, umożliwiając lepsze zastosowanie zasady dynamicznego rozłożenia nacisku. Koncepcja SmartTRED obejmuje również zastosowanie nacięć trójwymiarowych przez całą szerokość bieżnika. Tworzą one dodatkowe pola przyczepności na śniegu, lodzie i mokrej nawierzchni. O ile konwencjonalne nacięcia destabilizują bieżnik, wzajemne domykanie się nacięć w technologii Lameli Waflowych 3D zmniejsza elastyczność bloków bieżnika. To przekłada się na lepszą przyczepność i stabilność jazdy na suchych nawierzchniach oraz skuteczne działanie nacięć przez cały okres użytkowania opony. Związana z kierunkiem jazdy konstrukcja V-TRED, zastosowana w oponie Vector4Seasons, skutecznie rozprasza wodę i znacznie zwiększa jej odporność na aquaplaning. Do wyjątkowych osiągów opony Vector4Seasons przyczyniają się także zastosowane w niej materiały. Specjalna mieszanka krzemionkowa poprawia wiązanie między wypełniaczem a polimerem kauczukowym. W wyniku tego opona zapewnia bardzo dobrą przyczepność na mokrej nawierzchni, lepszą charakterystykę i zmniejszony opór toczenia.  W rezultacie polepszona kompozycja kauczuku pomaga zmniejszyć zużycie paliwa oraz ograniczyć emisję CO2. Dzięki udoskonalonej osnowie oraz kompozycji i konstrukcji bieżnika, nowa całoroczna opona Goodyeara jest wyjątkowo wytrzymała. Vector4Seasons łączy w sobie długą żywotność i doskonałą charakterystykę podczas jazdy zimą. Jako jedna z nielicznych opon całorocznych otrzymała prawo stosowania oznaczenia płatkiem śniegu. Praktyczne wskaźniki zużycia w formie prążków, umieszczone 4 mm poniżej wierzchu bieżnika, pozwalają kierowcy na kontrolę głębokości bieżnika w każdych warunkach. Opona jest nie tylko przyjazna dla środowiska, ale zapewnia także dużą wygodę jazdy. Zmienna charakterystyka hałasu przy różnej długości blokach barkowych w kierunku obwodowym rozprowadza szum równo po całym spektrum częstotliwości, co zmniejsza poziom hałasu.

Zobacz cały numer PO 6/55 (Lipiec-Sierpień 2008)

https://przegladoponiarski.pl/