MAXXIS
M6001
Motocyklowa opona Maxxis M6001 zadowoli wszystkich entuzjastów jazdy w offroadzie. Doskonała opona do terenu, specjalizacja - teren średnio-twardy. Wytrzymałe, wysokie klocki bieżnika z dużymi od-stępami ułatwiają samooczyszczanie opony, solidna konstrukcja zwiększa trwałość. Maxxis to świetna, uniwersalna opona offroadowa. Więcej informacji na stronie dystrybutora opon: www.nowegumy.pl
METZELER
Roadtec™ 01
To nowa sportowo-turystyczna opona radialna gwarantująca doskonałą przyczepność, długi przebieg oraz dużą stabilność przy dużych prędkościach i pełnym obciążeniu. Roadtec™ 01 została opracowana, by zaoferować motocyklistom wysoki poziom przyczepności w różnych warunkach pogodowych, zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni, a także w zmiennych warunkach oraz na nawierzchniach o niskiej przyczepności. Roadtec™ 01 oferuje przebiegi na porównywalnym poziomie w odniesieniu do swojego segmentu dzięki bardziej jednorodnemu zużyciu. Mocnym punktem Roadtec™ 01 w stosunku do poprzednika - Roadtec™ Z8 Interact™ - jest poprawa przyczepności na mokrym oraz nawierzchniach o niskiej przyczepności, zwiększone przebiegi oraz wysoki poziom dostosowania się do różnych motocykli, stylów jazdy i warunków pogodowych. Roadtec™ 01 posiada zupełnie nowy wzór bieżnika. Przednia opona ma rowki, które są zaprojektowane poprzecznie w stosunku do kierunku toczenia opony. Pozwoliło to na zwiększenie mechanicznej przyczepności na śliskich nawierzchniach oraz w różnych sytuacjach występujących podczas jazdy. Powierzchnia styku z asfaltem jest teraz szersza i krótsza, a we współpracy z technologią opasania stalowego zero stopni produktów marki Metzeler, gwarantuje większe przebiegi i długotrwałą skuteczność w czasie eksploatacji. Innowacyjne mieszanki są dobrze przystosowane do potrzeb motocyklistów różnych kategorii. Dwuskładnikowa mieszanka opony tylnej, z zawartością 100 procentowej krzemionki na barkach oraz krzemionki i sadzy w centralnym pasie bieżnika zapewnia przebieg i przyczepność w najróżniejszych warunkach użytkowania. Przednie opony wykonane z zawartością krzemionki zapewniają wysokie bezpieczeństwo podczas hamowania, zwłaszcza na mokrej powierzchni, charakteryzuje je także niski współczynnik tarcia. Stalowe opasanie 0° wraz z technologią Interact™ poprawia stabilność i komfort jazdy, gwarantując przewidywalne i precyzyjne zachowanie na drodze. Roadtec™ 01 została opracowana z myślą o stworzeniu wszechstronnego produktu, dla wielu motocyklistów korzystających z różnych rodzajów motocykli i różnych stylów jazdy. Opona jest dostępna w sprzedaży u dilerów Metzelera od stycznia 2016 r. Wszystkie rozmiary w gamie będą dostępne do końca pierwszej połowy 2016, a przednia opona w rozmiarze 120/60 ZR 17 pojawi się jako ostatnia w sprzedaży i będzie dostępna na początku 2017 r.
MICHELIN
Anakee Wild
Francuski koncern oponiarski wprowadza do oferty nową oponę do motocykli - Anakee Wild. Ogumienie może być stosowane zarówno na dogach, jak i bezdrożach dzięki radialnej konstrukcji oraz optymalnej głębokości bieżnika. Opony mają zapewniać wyjątkową wytrzymałość i odporność na uszkodzenia w trudnych warunkach drogowych, w tym na piaszczystym, kamienistym czy błotnistym podłożu. Model został tak zaprojektowany, by spełniać różne oczekiwania kierowców, także podczas deszczowej pogody. Optymalna głębokość oraz specjalna mieszanka gumy korzystnie wpływają na trwałość, odporność na przegrzanie i uszkodzenia. Na rynku pojawiły się już pierwsze wersje rozmiarowe nowego ogumienia. Łącznie Michelin chce oferować trzy rozmiary opon Anakee Wild na przód (110/80 R 19, 120/70 R 19 i 90/90 - 21) oraz cztery rozmiary na tył (150/70 R 17, 170/60 R 17, 130/80 - 17 i 140/80 - 17). www.michelin.pl
MITAS
Terra Force-R
To nowa opona radialna do motocykli Maxi Enduro i Trail. Przeznaczona jest do jazdy po drogach (90 proc.) i po terenie nieutwardzonym (10 proc). Jest idealnym wyborem dla kierowców używających motocykla na co dzień, jak również dla tych, którzy gustują w długiej jeździe w towarzystwie pasażera i z założonym bagażem. Jest bezpieczna, dynamiczna i przyjazna dla użytkownika. Opona gwarantuje doskonałą siłę napędową zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni. Zapewnia natychmiastową przyczepność, doskonałą siłę nośną na mokrych i suchych drogach, łatwe prowadzenie i manewrowanie oraz dobrą stabilność podczas jazdy wprost i na zakrętach. Ważną właściwością Terra Force-R jest także zachowanie skuteczności przez cały czas użytkowania, nawet w przypadku dużych obciążeń. Wymienione właściwości opony były sprawdzane przez dobrze wykwalifikowanych i doświadczonych kierowców testowych na różnych modelach motocykli i w różnych warunkach pogodowych, a także na różnorodnych podłożach. Mieszanka bieżnika, stworzona specjalnie dla tego modelu, zawiera najnowocześniejsze elastomery i aktywne wypełniacze. W oponach Mitas Terra Force-R zastosowano nowoczesne technologie, będące rezultatem naszej pracy badawczo-rozwojowej. Są to: (1) przestrzenna optymalizacja kształtu kanałów - OGT 3D, która zapewnia optymalny kierunek i głębokość kanałów oraz mniejsze przegrzewanie się mieszanki bieżnika; (2) technologia mocnego karkasu (SCT) wpływająca na zachowanie sztywności karkasu, nawet przy zużytej oponie, co zapewnia optymalne właściwości przez cały czas użytkowania opony; (3) metoda elementów końcowych (MEK) - dzięki niej oraz symulacjom komputerowym stworzona została optymalna konstrukcja opony, umożliwiająca najwyższy stopień przyczepności, a jednocześnie powodująca, że opona pozostaje wystarczająco sztywna, by zachować stabilność podczas jazdy. MEK zapewnia optymalne właściwości bieżnika, konstrukcji i materiału. W sprzedaży od kwietnia 2016 będą następujące rozmiary opon Mitas Terra Force-R: 110/80R19 59V TL [ F ], 140/80R17 69V TL [ R ], 150/70R17 69V TL [ R ]