MATADOR
F HR4, D HR4
Matador poszerzył swoją ofertę o opony F HR4 na oś kierowaną oraz D HR4 na oś napędową w rozmiarze 315/70 R22.5. Obie opony przeznaczone są do pojazdów ciężarowych i autobusów. Charakteryzują się obniżonymi oporami toczenia oraz wydłużonym okresem eksploatacji. Nowość na oś kierowaną i napędową w rozmiarze 315/70 R22.5 to uzupełnienie gamy opon Matador serii F HR4 i D HR4 wprowadzonych na rynek w 2015 roku. Dzięki nowej, zoptymalizowanej mieszance bieżnika oraz specjalnej technologii lameli, opony wyróżniają się znakomitą trakcją i doskonałym prowadzeniem na mokrej nawierzchni, co gwarantuje bezpieczeństwo jazdy i wpływa na przedłużenie okresu użytkowania opon. Zarówno opona F HR4 na oś kierowaną, jak i model D HR4 odznaczają się homologacją M+S, natomiast opona D HR4 posiada także symbol 3MPSF, czyli uzyskuje lepsze osiągi na błocie i śniegu. Wykorzystanie specjalnie opracowanej geometrii bieżnika w serii Matador HR4 znacznie wydłuża okres eksploatacji opon i ogranicza zużycie paliwa. Ponadto, dzięki wzmocnionemu kordowi opasania opony, nowe Matadory cechuje wysoka wytrzymałość, co wpływa na efektywność kosztową floty pojazdów. Więcej na www.matador.sk oraz www.continental-truck-tires.pl
SAVA
Cargo 4
Sava Tires wprowadza nowe rozmiary opon Cargo 4 przeznaczonych do meganaczep, aby zaspokoić potrzeby rosnącego rynku tego rodzaju pojazdów. Mała wysokość naczepy, osiągana dzięki oponie o rozmiarze 435/50 R19.5, umożliwia flotom eksploatację naczep o pojemności 100 m sześc. Sava Cargo 4 w rozmiarze 435/50 R19.5 jest oponą naczepową o europejskiej jakości, która oferuje bardzo korzystny stosunek jakości do ceny. Ogumienie wyróżnia się dużą wszechstronnością i dobrą przyczepnością na mokrej nawierzchni. Zachowuje solidną trwałość i możliwość bieżnikowania. Nowa opona stanowi uzupełnienie wprowadzonej niedawno opony na oś kierowaną Avant 4Plus i opony na oś napędową Orjak 4Plus. Dopełnienie kompleksowej oferty ogumienia do pojazdów ciężarowych Sava o nową, niskoprofilową oponę 435/50 R19.5 do naczep daje jeszcze większy wybór operatorom samochodów użytkowych, którzy poszukują bardzo dobrej jakości w przystępnej cenie. Na europejskiej etykiecie nowa opona Cargo 4 435/50 R19.5 uzyskuje kategorię B w zakresie oporu toczenia, kategorię C pod względem przyczepności na mokrej nawierzchni oraz 70 dbA i symbol jednej fali pod względem zewnętrznego hałasu. Opony są już dostępne w sprzedaży i nadają się do nacinania i bieżnikowania. Więcej na www.sava-tires.com
Opony bieżnikowane
BANDAG
BDR-WXT
To nowy wzór bieżnika o wydłużonej żywotności. Przeznaczony jest do opon na oś napędową i przystosowany do jazdy w warunkach zimowych w pojazdach wykorzystywanych w przewozach regionalnych. Nowy bieżnik umożliwia optymalizację cyklu eksploatacji opon w kolejnych grupach pojazdów, nawet w ekstremalnych warunkach skandynawskiej zimy. Dzięki temu menedżerowie i operatorzy flot samochodowych będą mogli obniżyć całkowite koszty ogumienia przypadające na kilometr na wszystkich rynkach, w zastosowaniach szosowych i terenowych. Bieżnik Bandag BDR-WXT zapewnia znakomitą przyczepność na mokrych, zaśnieżonych, a nawet oblodzonych drogach. Posiadając oznaczenie M+S oraz symbol alpejski, sprawdzi się nawet podczas ekstremalnej, skandynawskiej zimy. Ponadto najnowsze technologie wykorzystywane w produkcji bieżników oraz mieszanek Bandag gwarantują doskonałą przyczepność i najkrótszą drogę hamowania na błocie, świeżym lub roztopionym śniegu, a nawet na warstwie lodu. Bandag BDR-WXT charakteryzuje się nie tylko znakomitymi parametrami eksploatacyjnymi, ale także długą żywotnością. Innowacyjne wzmocnienia między rowkami, opracowane przez firmę Bridgestone, zwiększają sztywność bloków, minimalizując asymetryczne zużywanie się bieżnika. Ogranicza to częstotliwość wymiany oraz przekładania opon. W związku z tym zmniejszają się koszty zakupu ogumienia i jego bieżącego utrzymania. Nowy bieżnik zmniejsza też hałas generowany przez oponę, co poprawia komfort jazdy. Znakomita charakterystyka jazdy na mokrej jezdni, stabilność oraz elastyczność nowego bieżnika do opon wykorzystywanych w przewozach regionalnych to zasługa jego zaawansowanego, kierunkowego wzoru. Głębokie, ułożone pod ostrym kątem lamele rozpraszają warstwę wody między oponą a nawierzchnią, poprawiając przyczepność na mokrym asfalcie i szybko odprowadzając wodę z płaszczyzny kontaktu. Kierowca może liczyć na poprawę właściwości jezdnych, skuteczności hamowania i komfortu jazdy. Zastosowana rzeźba bieżnika ogranicza także odkształcenia opony i związane z nimi opory toczenia, przyczyniając się do zmniejszenia zużycia paliwa. Bieżnik Bandag BDR-WXT można montować na karkasach opon Bridgestone lub innych opon z segmentu premium w rozmiarach: 315/70 R22.5, 315/80 R22.5, 305/70 R22.5, 295/60 R22.5 i 315/60 R22.5.
LGT
Bandag przygotował nowe rozmiary wytrzymałego bieżnika terenowego. Wzór LGT jest powszechnie ceniony za trwałość niezależnie od terenu, na jakim jest eksploatowany. Teraz, dzięki nowym rozmiarom, będzie dostępny dla kolejnych grup pojazdów użytkowanych w kopalniach, kamieniołomach, na placach budowy oraz w innych trudnych warunkach terenowych. Główne korzyści jego użytkowania to: wyjątkowa przyczepność, bardzo długie przebiegi, wysoka odporność na uszkodzenia oraz skuteczne samooczyszczanie. Bieżnik Bandag LGT można montować na karkasach opon Bridgestone lub innych opon z segmentu premium w rozmiarach: 10.00 R20, 11.00 R20, 12.00 R20, 11 R22.5, 12 R22.5, 13 R22.5, 315/80 R22.5, 12.00 R24 oraz 325/95 R24.
BDR-HG
Jest to zimowy bieżnik o podwyższonej przyczepności. Dzięki nowym rozmiarom flagowego produktu Bandaga do opon do pojazdów obsługujących przewozy regionalne, bezpieczeństwo oraz spójna i niezawodna charakterystyka zimowego bieżnika BDR-HG, staną się dostępne dla jeszcze większej grupy użytkowników. Operatorzy eksploatujący opony z tym bieżnikiem mogą liczyć na wydłużenie cyklu eksploatacji i poprawę rentowności transportu autostradowego w kolejnych sezonach. Korzyści użytkowania tego modelu to: głęboka przyczepność i jednolita charakterystyka hamowania, bardzo długa żywotność mierzona przebiegiem, najnowsze rozwiązania techniczne zapewniające przyczepność w warunkach zimowych oraz parametry zoptymalizowane pod kątem eksploatacji zarówno zimą, jak i na suchej nawierzchni. Bieżnik Bandag BDR-HG można montować na karkasach opon Bridgestone lub innych opon z segmentu premium w rozmiarach: 12.00 R20, 13.00 R20, 12 R22.5, 13 R22.5, 275/80 R22.5, 295/80 R22.5, 315/80 R22.5, 275/70 R22.5, 295/70 R22.5, 305/70 R22.5 i 315/70 R22.5.
M729 Evo
Ten wieloblokowy wzór bieżnika do opon wykorzystywanych w regionalnym transporcie autostradowym jest przeznaczony do szerokiej grupy pojazdów szosowych. Cechuje go bardzo w cykl eksploatacji i wysokie przebiegi. Główne korzyści z jego użytkowania to: długa żywotność, bezpieczeństwo o każdej porze roku oraz wysoka odporność na nieregularne zużycie. Bieżnik Bandag M729 Evo można montować na karkasach opon Bridgestone lub innych opon z segmentu premium w szerokim zakresie rozmiarów: 215/75 R17.5, 225/75 R17.5, 245/70 R19.5, 265/70 R19.5, 285/70 R19.5, 12 R22.5, 295/80 R22.5, 315/80 R22.5, 275/70 R22.5, 305/70 R22.5, 315/70 R22.5, 295/60 R22.5 i 315/60 R22.5. Więcej informacji na stronie: www.bridgestone.pl