HANKOOK
SmartControl TW01
Dzięki dostępnym już oponom na oś skrętną i napędową, marka Hankook od teraz będzie oferować pełną gamę rozwiązań przeznaczonych do warunków zimowych. Ogumienie SmartControl TW01 dostępne jest w wersji 385/65R22.5. Więcej rozmiarów pojawi się wkrótce. Firma Hankook zaprezentuje nowe opony podczas tegorocznej, 66. edycji targów pojazdów użytkowych IAA w Hanowerze. 7 września 2016 r. w Neu-Isenburg/Niemcy, Hankook po raz pierwszy zaprezentuje ogumienie zimowe stworzone z myślą o przyczepach. Opony SmartControl TW01 stanowią dopełnienie gamy produktów zimowych SmartControl. W jej skład wchodzą już takie produkty jak: SmartControl AW02 na oś skrętną (kierowaną) i SmartControl DW07 na oś napędową. Podobnie jak w przypadku poprzednich modeli, nowe opony SmartControl TW01 oznaczone są symbolem M+S oraz płatka śniegu 3PMSF (ang. Three Peak Mountain Snowflake). Trzy wewnętrzne żebra pięciożebrowego bieżnika w nowych, specjalistycznych oponach mają lamele multi 3D. Gwarantuje to doskonałą skuteczność hamowania na mokrych, ośnieżonych i oblodzonych nawierzchniach. Ogumienie wyposażono również w bloki o dużej stabilności, dzięki czemu bieżnik zużywa się w sposób równomierny, zapewnia większy przebieg i lepszą efektywność paliwową. Cztery główne rowki bieżnika o zygzakowatym kształcie pozwalają uzyskać doskonałą stabilność boczną. Ponadto gwarantują optymalne odprowadzanie wody, zmniejszając ryzyko występowania akwaplanacji na mokrych czy zabłoconych drogach. Solidne, bezlamelowe bloki części barkowej na obu zewnętrznych żebrach, zastosowane w oponach SmartControl TW01, zapewniają równowagę i doskonałą przyczepność zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni, a także gwarantują niskie opory toczenia i długie przebiegi. Mieszanki gum wykorzystane w ogumieniu SmartControl TW01 dobrano specjalnie z myślą warunkach zimowych. Dodanie syntetycznego kauczuku o szczególnej odporności na niskie temperatury i zlodowacenia gwarantuje, że mieszanka nie twardnieje nawet w skrajnie niskich temperaturach, stale zachowując swoje właściwości. Z uwagi na specjalną strukturę opon z serii SmartControl możliwe było zmniejszenie ruchów osnowy, co poskutkowało niższą temperaturą roboczą i większą oszczędnością paliwa. Ponadto zastosowanie technologii SCCT (ang. Stiffness Control Contour Theory) pozwoliło uzyskać optymalny kontur opony, co korzystnie wpływa na właściwości jezdne, natomiast zaawansowana drutówka umożliwia ponowne bieżnikowanie. Obecnie nowe zimowe ogumienie SmartControl TW01 marki Hankook dostępne jest w rozmiarze 385/65R22,5. Rozszerzenie gamy produktów SmartControl, m.in. o nowe rozmiary opon przeznaczonych na oś kierowaną i napędową, planowane jest na przyszły rok. www.hankooktire.com/pl/
Opony ciężarowe
CONTINENTAL
Conti LightPro
Seria ogumienia Conti LightPro to pierwsze opony Continentala o ograniczonej masie, opracowane specjalnie do użytku w cysternach do transportu cieczy, a w szczególności paliw. W przypadku tego segmentu transportu kluczowe jest bezpieczeństwo. Lżejsze opony oznaczają znaczne powiększenie nośności, a dzięki niższej masie własnej opon cysterny mogą przewieźć więcej cieczy bez przekraczania dopuszczalnej masy całkowitej. Po zamontowaniu na wszystkich osiach (kierowanej, napędowej i na osi naczepowej), opony ograniczają masę całkowitą pojazdu o około 80 kg w stosunku do opon Conti Hybrid. Wyższa ładowność i niższe zużycie paliwa zwiększają więc efektywność kosztową nawet o 900 EUR (kalkulacja na przykładzie 40-tonowej cysterny wykorzystywanej do transportu cieczy przy rocznym przebiegu 120 tys. km) rocznie na przestrzeni całego okresu eksploatacji ogumienia. Większą redukcję masy można uzyskać, stosując opony Conti LightPro w połączeniu z amortyzatorami pneumatycznymi Continental o ograniczonej masie. Formowane wtryskowo tłoki dodatkowo zwiększają nośność o około 12 kilogramów na każdą z osi, a w porównaniu z tradycyjnymi tłokami stalowymi wykorzystanie specjalnego tworzywa sztucznego oznacza nawet o 75 proc. mniejszą masę. Co więcej, innowacyjna konstrukcja zapewnia doskonały komfort jazdy oraz ułatwia ich montaż w pojeździe. Niektóre typy amortyzatorów pneumatycznych Continentala są także dostępne jako części zamienne. www.continental-truck-tires.pl
HANKOOK
e-cube Blue
Firma rozszerza linię opon do przyczep o nadzwyczajnej wydajności i oszczędności paliwa, wprowadzając specjalne ogumienie na oś skrętną i napędową. Nową linię opon stworzono z myślą o długich trasach. Wyróżnia się ona przede wszystkim nadzwyczajną efektywnością paliwową. Ogumienie dostępne jest na oś skrętną (e-cube Blue AL20) i oś napędową (ecube Blue DL20). Dzięki temuc firma po raz pierwszy wprowadzi kompletne rozwiązanie do transportu dalekobieżnego z oznaczeniem „A” pod względem oporów toczenia, przeznaczone na wszystkie osie. Nowa linia zaoferuje klientom flotowym o 8 proc. większą o 55 proc. efektywność paliwową, zapewni o 17 proc. większe przebiegi i większą wytrzymałość (m.in. większą odporność na nieregularne zużycie oraz większe przebiegi) w porównaniu z obecnymi produktami. Oba bloki bieżnika w części środkowego żebra opony na oś skrętną e-cube Blue AL20 współpracują dzięki zazębiającej się konstrukcji. Zwiększa to sztywność bloków i pozwala ograniczyć opory toczenia. Schodkowe ułożenie głównych rowków zapewnia dodatkowe wsparcie z obu stron bloków. Ponadto oferują doskonałą stabilność podczas jazdy na wprost i dobrą reakcję układu kierowniczego. W znacznym stopniu zamknięta konstrukcja żeber barków zapewnia szczególnie równomierne zużycie opon. Bieżnik opon na oś skrętną e-cube Blue DL20 wyróżnia się dzięki czterem blokom umieszczonym w obszarze masywnego żebra środkowego. Przesunięcie poszczególnych bloków bieżnika gwarantuje ich zazębianie się po obu stronach. Dzięki temu osiągnięto bardzo dobrą przyczepność i jednocześnie zmniejszono opory toczenia. Co więcej, dodatkowe, poziomo ułożone rowki o średniej głębokości w połączeniu z łącznikami w odsłoniętym obszarze bloków części barkowej jeszcze bardziej zwiększają przyczepność. Bardzo szeroki kontur opon do przyczep e-cube Blue TL20 zapewnia znaczną stabilność jazdy i optymalną odporność na zużycie. Zastosowanie lameli multi w obszarze środkowego żebra zapobiega nieregularnemu zużyciu, nie wpływając na stabilność. Zamknięta konstrukcja z czterema rowkami gwarantuje doskonałą stabilność boczną i bardzo niski opór toczenia. We wszystkich trzech produktach linii e-cube Blue wykorzystano nowo opracowaną mieszankę bieżnika w technologii IMS (innowacyjny system mieszania) z wysoce złożonymi cząsteczkami sadzy. Pozwala on na równomierne rozłożenie cząsteczek sadzy i gumy w mieszance. Technologia ta, wraz z obniżeniem temperatury mieszania oraz wydłużeniem czasu trwania procesu, skutkuje utworzeniem większej liczby wiązań chemicznych pomiędzy cząsteczkami sadzy i gumy. W wyniku tego opony e-cube wytwarzają mniej ciepła w trakcie jazdy. Opatentowana przez firmę Hankook technologia SCCT (Stiffness Control Contour Theory) pozwala uzyskać równomierne rozłożenie ciśnienia, co zwiększa stabilność i ogranicza ruch wewnątrz opony. Dzięki temu osnowa jest bardziej wytrzymała i oferuje klientom ponowne bieżnikowanie. www.hankooktire.com/pl/