Opony zimowe
CONTINENTAL
Conti Urban HA3 M+S, Conti CityPlus HA3 M+S
Continental poleca oponę Urban HA3 M+S do autobusów miejskich, która została zaprojektowana wyłącznie z myślą o wyzwaniach ruchu miejskiego, jak np. wysokie krawężniki, konieczność częstego zatrzymywania się na światłach, czy korki. Wyróżnia ją szerszy bieżnik, zapewniający doskonałą stabilność w zakrętach oraz gęsto rozmieszczone lamele, dzięki którym zachowana jest wysoka przyczepność na mokrej nawierzchni. Dla autobusów pokonujących trasy regionalne, producent proponuje natomiast oponę Conti CityPlus HA3 M+S. Cechują ją wysokie przebiegi, które wraz z zoptymalizowanym poziomem oporów toczenia, zapewniają efektywną eksploatację. Udoskonalone właściwości jezdne, dzięki zastosowaniu specjalnego materiału do jazdy po mokrej nawierzchni, gwarantują większe bezpieczeństwo. Zarówno opony Conti Urban jak i CityPlus są oznaczone homologacją M+S, co oznacza, że zapewnią lepsze osiągi na śniegu oraz błocie w porownaniu ze standardowym ogumieniem.
Conti UrbanScandinavia HD3
To opona do autobusów miejskich, na trudne warunki zimowe, do montażu na wszystkich osiach, Continetal poleca linię Conti UrbanScandinavia. Dzięki specjalnym wzorom bieżnika z licznymi krawędziami i lamelami, opona zapewnia doskonałą przyczepność oraz wyższą odporność ścian bocznych, zapewniając przy tym wysokie przebiegi. Ponadto na oś napędową Continental dodatkowo oferuje oponę Conti UrbanScandinavia HD3, która w trudnych warunkach zapewnia dodatkową przyczepność i przebiegi wyższe nawet o 30 proc. Wysoki poziom trakcji na drogach pokrytych śniegiem i lodem, umożliwiają liczne wgryzające się w nawierzchnię krawędzie i lamele.
HSW 2 Coach
Continental posiada w swojej ofercie specjalną oponę zimową HSW 2 Coach przeznaczoną do użytkowania w ruchu długodystansowym i regionalnym. Opona gwarantuje niższy poziom hałasu oraz zapewnia doskonałe właściwości jezdne nawet po śniegu i lodzie. Dzięki wprowadzeniu trójwymiarowych wannowych lamelek, opona charakteryzuje się doskonałą przyczepnością na wszystkich osiach. Wysokie przebiegi zapewnia natomiast innowacyjna geometria bieżnika o szerokim użebrowaniu na barku, który pozwala na równomierne zużycie opony. www.continental-opony.pl
DUNLOP
SP346, SP446
Najnowsze opony drogowe Dunlop do pojazdów ciężarowych wykonujących przewozy długodystansowe i regionalne są gotowe na wszelkie wyzwania czyhające na kierowców na zimowych drogach. Zarówno model SP346 na oś kierowaną, jak i SP446 na oś napędową posiada oznaczenie trzech szczytów górskich i płatka śniegu (3PMSF) oraz symbol M+S. Oznacza to, że spełniają najwyższe europejskie wymogi dla opon zimowych. W sytuacji zaostrzania regulacji dotyczących zimowego ogumienia na całym kontynencie, nowe opony oferują dużą mobilność zimą we wszystkich zastosowaniach drogowych. Spełnienie wymogów prawnych to dopiero połowa sukcesu podczas niesprzyjającej aury. Możliwość kontynuowania jazdy w trudnych warunkach, na przykład przy nagłych opadach śniegu, to kluczowa kwestia dla każdej firmy transportowej. Nie wszystkie floty chcą zmieniać ogumienie wraz z nadejściem zimy, szczególnie jeśli nie działają na obszarach, na których często występują ostre warunki zimowe. Opona na oś napędową Dunlop SP346 oferuje dłuższe przebiegi i niższe zużycie paliwa niż poprzedni model, SP344. Dodatkowo innowacyjny wzór bieżnika spełnia surowe normy stawiane przez Unię Europejską dla homologacji 3PMSF dla ciężarowych opon śniegowych, jak również oznaczenia M+S. Zwiększona elastyczność bloków bieżnika osiągnięta dzięki głębokim rowkom umożliwia lepsze zbijanie śniegu. Jednocześnie gęsto rozmieszczone rowki zygzakowate spowalniają zużycie opony, poprawiają osiągi zimą i pozwalają uzyskiwać dobrą przyczepność na mokrej nawierzchni, a wzór bieżnika
utrzymuje się przez cały okres eksploatacji opony do momentu, gdy jest gotowa do nacinania. Dunlop SP446 na oś napędową również oferuje dłuższe przebiegi niż poprzedniczka SP444, a także niższe zużycie paliwa. Zapewnia przy tym bardzo dobrą trakcję w każdych warunkach, dzięki podstawie rowków w kształcie kropli deszczu. Rozwiązanie to pomaga spełnić wymagania oznaczeń M+S i 3PMSF, jak również zmniejsza obciążenia oddziałujące na dolną część rowka. SP346 i SP446 można bieżnikować na gorąco jako Dunlop TreadMax SP446, z wykorzystaniem tych samych wzorów bieżnika i podobnych materiałów co opony nowe. Dzięki temu osiągi opon bieżnikowanych są zbliżone do opon nowych - dotyczy to również ich sprawności zimą. www.dunlop.pl