HTL1 Eco Plus
W segmencie transportu towarowego bardzo popularny wzór bieżnika HTL1 Eco Plus jest obecnie dostępny także w oponach do naczep w rozmiarze 445/45 R19.5. Jest to odpowiedź Continentala na rosnący popyt na opony do transportu towarów objętościowych - w segmencie tym firma oferuje obecnie swoje niezwykle trwałe bieżniki ContiTread™ przeznaczone do bieżnikowania na zimno. Continental oferuje również bieżniki do opon zimowych, przeznaczone do bieżnikowania na zimno. Do opon zimowych bieżnikowanych na zimno Continental oferuje profil HDW2 Scandinavia z oznaczeniem M+S, dostępny w bardzo popularnych rozmiarach ogumienia 315/80 R 22.5, 315/70 R 22.5 i 295/80 R 22.5. Gama opon zimowych ContiTread™ została uzupełniona profilem zimowym HTW 2 Scandinavia przeznaczonym do naczep i przyczep w rozmiarach 385/65 R 22.5 oraz 385/55 R 22.5.
Wszystkie modele ContiTread™ oparte są na tych samych wzorach bieżnika, mieszankach i technologiach wykorzystywanych w nowych oponach Continentala i charakteryzują się dość zbliżonymi parametrami do opon nowych, jednocześnie pozwalając na oszczędność kosztów i zasobów. Wszystkie bieżniki ContiTread™ są zoptymalizowane pod kątem stosowania na karkasach Continentala, ale można je stosować z bardzo dobrym skutkiem także na karkasach innych renomowanych producentów. ContiTread™ jest częścią koncepcji modułowej ContiLifeCycle, w ramach, której koncern świadczy usługi w całym okresie eksploatacji ogumienia, począwszy od zakupu nowej opony, poprzez opcjonalne pogłębianie bieżnika, proces gospodarowania karkasami, aż do bieżnikowania. Oprócz znacznych oszczędności dla klienta końcowego, bieżnikowanie jest także przyjazne środowisku, ponieważ cenne zasoby naturalne, takie jak ropa naftowa, kauczuk naturalny, czy woda, są zużywane w znacznie mniejszych ilościach. Proces bieżnikowania pozwala znacznie ograniczyć emisję CO², ponieważ pochłania on nawet do 70 procent mniej energii w porównaniu z produkcją nowej opony. www.continental-opony.pl
Opony ciężarowe
FIRESTONE
FS833, FD833, FT833
To nowa linia wyjątkowo solidnego ogumienia do zastosowań na utwardzonych drogach i w terenie. Nowe opony FS833 (na oś kierowaną), FD833 (na oś napędową) i FT833 (do naczep) charakteryzują się dużą wytrzymałością, długą żywotnością i dobrą przyczepnością w trudnym terenie. Nowe opony drogowo - terenowe dobrze sprawdzają się podczas jazdy w błocie oraz po świeżym lub topniejącym śniegu (oznaczenie M+S), zapewniając lepszą przyczepność i skuteczniejsze hamowanie w porównaniu z oponami standardowymi. Opony FS833 i FD833 posiadają ponadto oznaczenie alpejskie, a więc mogą być eksploatowane w trudnych warunkach zimowych. W oponach zastosowano zaawansowane rozwiązania, takie jak wbudowane „łączniki”, zwiększające sztywność bloków bieżnika i minimalizujące zjawisko ich nierównomiernego zużywania się (ząbkowanie). Dlatego charakteryzują się one dłuższą żywotnością i mniejszym hałasem toczenia. Inżynierom koncernu udało się zmniejszyć wagę opony, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i zwiększenie ładowności pojazdu. Solidna konstrukcja sprawia, że opony doskonale nadają się do pogłębiania i bieżnikowania, a tym samym ich okres eksploatacji jest dłuższy.
FS833
Dzięki wytrzymałej i wzmocnionej mieszance nowe opony drogowo - terenowe na oś kierowaną mogą być eksploatowane przez długi czas. Żebrowo - rowkowy wzór bieżnika zapewnia kierowcy precyzję prowadzenia i przyczepność, a solidna konstrukcja ogranicza ryzyko przecięcia i wyszczerbienia.
FD833
Opony na oś napędową mają głębokie i szerokie rowki gwarantujące znakomitą przyczepność. Ponadto FD833 mają właściwości, dzięki którym dochodzi do samooczyszczania opon w czasie jazdy.
FT833
To opona do przyczep, pozwalająca zabrać większy ładunek w dalsze trasy. Dzięki znakomitym parametrom drogowo - terenowym, opony FT833 doskonale radzą sobie na każdej nawierzchni. Wytrzymały i solidny karkas nadaje im odporność na przecięcia i wyszczerbienia. Wzór bieżnika FT833 charakteryzuje się wysoką odpornością na nierównomierne zużycie, co wydłuża żywotność opony.
Nowe opony Firestone w podstawowych rozmiarach 315/80R22.5 i 13R22.5 (FS833 i FD833) oraz 385/55R22.5 (FT833) są dostępne już od grudnia 2015 roku w całej Europie. Stopniowo będą one zastępowały poprzednie modele w analogicznych rozmiarach. www.bridgestone.pl