DMST
To opona do naczep, w konstrukcji której zastosowano technologię wzmocnionej osnowy (Enhanced Casing Technology) ze specjalną mieszanką bieżnika, która jest odporna na zużycie. Ponadto w konstrukcji opony wykorzystano cztery żebra oraz bloki w kształcie litery S, ze specjalnym rozkładem ich wysokości oraz elementami zapobiegającymi wbijaniu się kamieni. Ogumienie to oferuje długie przebiegi, dobrą ochronę i odporność na uszkodzenia lub przecięcia przez kamienie, a także znakomitą trakcję. Podobnie jak siostrzane opony z tej linii również posiada oznaczenie M+S. Wszystkie te parametry są niezbędne w docelowych zastosowaniach tych opon, szczególnie na nieutwardzonych nawierzchniach zimą. Dostępny rozmiar to 385/65R22.5 (C/C/71). www.debica.com.pl
HANKOOK
AL10+
To linia opon do najbardziej popularnych samochodów ciężarowych o średniej lub dużej masie całkowitej. Dzięki profilowi z rowkami wzdłużnymi i strukturze falistej model AL10+ e-cube MAX (opona dalekobieżna na wszystkie pozycje) zapobiega nierównomiernemu zużyciu. Tym samym AL10+ gwarantuje dłuższą żywotnośći i długotrwałą oszczędność paliwa. Udoskonalona mieszanka bieżnika i wysoki indeks obciążenia opony AL10+ powodują wzrost oszczędności paliwa przy równoczesnym zachowaniu wyższego poziomu wytrzymałości. Opona dostępna jest w rozmiarze 315/80R22.5, 315/70R22.5 i 315/60R22.5. www.hankooktire.com/pl/
Zobacz cały numer PO 2/131 (Luty 2016)
TOYO
H09
To opona zimowa do samochodów dostawczych. Powstała w oparciu o doświadczenie zdobyte przy eksploatacji poprzedniczki - opony Toyo H03. Nowy bieżnik gwarantuje bardzo dobrą stabilność na mokrej i ośnieżonej nawierzchni. Opona zapewnia wysoki komfort jazdy i obniżony poziom hałasu. www.boma.pl
Zobacz cały numer PO 2/131 (Luty 2016)
Opony bieżnikowane
CONTINENTAL
ContiTread™
nowa linia do bieżnikowania na zimno
Continental rozszerza swoją ofertę o pasy bieżników do opon autobusowych Conti CityPlus HA3 i Conti Urban HA3 M+S. Nowe wzory bieżnika dostępne są także w oponach autobusowych i do pojazdów eksploatowanych na placu budowy. W tym specjalna opona HDC1 (M) z płytszym wzorem bieżnika oraz bieżnikowana HTL 1 Eco Plus do naczep, teraz dostępna także w rozmiarze 445/45 R19.5. Continental debiutuje na rynku z trzecią generacją linii bieżników stosowanych w procesie bieżnikowania na zimno w postaci dwóch nowych opon: Conti CityPlus HA3 i Conti Urban HA3, które zostały zaprojektowane specjalnie do użytku w transporcie pasażerskim.
Conti CityPlus HA3
Bieżnik ten posiada charakterystyczne, podłużne rowki zapewniające doskonałe prowadzenie i przyczepność na mokrej nawierzchni w ruchu dalekobieżnym. Dzięki nowej konstrukcji bieżnika z trójwymiarowymi lamelami o pełnej głębokości, oponę cechuje zwiększona przyczepność oraz doskonała skuteczność hamowania przez cały okres eksploatacji.
Conti Urban HA3
Do swojej gamy opon bieżnikowanych na zimno do autobusów miejskich, Continental dołącza bieżnik Conti Urban HA3 z oznaczeniem M+S (błoto i śnieg). Nawet podczas wyjątkowo intensywnego deszczu nowa mieszanka bieżnika Conti Urban HA3 i jego specjalna, opracowana z myślą o jeździe miejskiej, konstrukcja z głębokimi lamelami łączą optymalne prowadzenie z wyjątkowo niskim poziomem hałasu i wysokim komfortem jazdy.
HDC1
Bieżnik ten, dzięki doskonałej trwałości i wytrzymałości w warunkach ruchu na placach budowy, jest teraz także dostępny w wariancie (M). Nowy typ bieżnika jest nieco płytszy niż w jej siostrzanym modelu, stanowiąc tym samym korzystniejszą cenowo alternatywę do efektywnego wykorzystania w ruchu na placach budowy, gdzie oczekiwania wobec bieżnika budowlanego są nieco inne, niż w standardowych zastosowaniach budowlanych.