Ciężarowe i dostawcze

 

 

PIRELLI

FR: 01

W celu zapewnienia maksymalnej wszechstronności, bezpieczeństwa oraz obniżenia oporów toczenia, inżynierowie Pirelli opracowali unikalne wzory bieżnika zarówno dla opon na oś sterującą, jak i napędową, charakteryzujące się specyficzną konstrukcją bloku, która gwarantuje trakcję i przyczepność również na śniegu, przy jednoczesnej poprawie i tak imponującej przyczepności na mokrej nawierzchni. Kierunkowe opony FR: 01 Triathlon mają cztery zygzakowate kanały z dużymi podłużnymi blokami, które redukują drogę hamowania oraz zwiększają odprowadzanie wody, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego poziomu trzymania się drogi i precyzji prowadzenia. Ponadto barki opony zostały zaprojektowane tak, aby maksymalnie zwiększyć powierzchnię styku, zapewnić równomierne zużycie i przedłużyć żywotność opony. Projekt został opatentowany przez Pirelli. Głębokie bloki bieżnika są zaprojektowane tak, aby poprawić trakcję w każdych warunkach, w tym podczas jazdy zimą, natomiast dna rowków zostały specjalnie ukształtowane tak, aby zapobiec zatrzymywaniu kamieni w bieżniku.

 

R:01 Triathlon

Opony te na oś kierującą jak i napędową charakteryzują się zupełnie nową konstrukcją. Cechuje je zoptymalizowana geometria bloków bieżnika z poprzecznymi rowkami, aby zapewnić dłuższą żywotność opony, zmniejszyć opory toczenia, lepszą trakcję, równomierne zużycie i bardziej efektywne usuwanie kamieni. Lamele 3D zapewniają stałą przyczepność i trakcję nawet w śnieżnych warunkach, przy jednoczesnej poprawie przyczepności zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni. Lamele 3D działają na zasadzie otwierania się i łapania śniegu, co zapewnienia wysoki poziom adhezji (przylegania) typu śnieg-śnieg, dzięki czemu samochód ciężarowy jest bardziej sterowny nawet w najbardziej skrajnych warunkach. Jednak podczas normalnego użytkowania, konstrukcja właściwie ogranicza ruch bloku i usztywnia bieżnik, zapewniając większą trwałość opony i bardziej równomierne zużycie. Konstrukcja ta zapewnia również komfort akustyczny, a także przyczynia się do zmniejszenia oporów toczenia. Ponadto Pirelli Industrial pracowało nad powierzchnią styku opony z nawierzchnią, aby zmaksymalizować powierzchnię kontaktu z drogą, co pomaga przedłużyć jej żywotność i zwiększyć trwałość.

 

SAVA

Avant 4Plus

Jest to opona na oś kierowaną dostępna w siedmiu rozmiarach. Profil bieżnika zapewnia optymalną powierzchnię styku z nawierzchnią, a tym samym równomierne zużycie i długie przebiegi. Ta cecha, w połączeniu z geometrią lameli, pomaga odkształcać bieżnik, co poprawia zachowanie opony zimą na mokrych i oblodzonych drogach. Między innymi dzięki tym właściwościom nowe opony kwalifikują się do oznaczenia symbolem trzech szczytów górskich i płatka śniegu (3PMSF) przyznawanego oponom zimowym, a jednocześnie spełnia wymogi oznaczenia M+S. Ponadto produkty oferowane w rozmiarze o największej szerokości - 385/55 R22.5 i 385/65 R22.5 - posiadają teraz sześć żeber, co daje większą elastyczność niż poprzednia konstrukcja, która wyposażona była w pięć żeber. To dodatkowo poprawia sprawność zimą, a także polepsza charakterystykę zużycia. Nowe opony na oś kierowaną Sava Avant 4Plus są trwalsze i oferują przebiegi dłuższe nawet o 10 proc. w porównaniu z poprzednim modelem. Sava Avant 4Plus na oś kierowaną: 315/80 R22.5, 295/80 R22.5, 315/70 R22.5, 385/55 R22.5 (nowy rozmiar), 315/60 R22.5, 295/60 R22.5 i 385/65 R22.5.

Orjak 4Plus

Nowa linia opon Orjak 4Plus na oś napędową obejmuje pięć rozmiarów i wyróżnia się głębszym bieżnikiem, co przekłada się na dłuższe przebiegi. Zmodyfikowana część barkowa poprawia trakcję i zwiększa stabilność, co dodatkowo pozytywnie przekłada się na zachowanie opony zimą. Oznaczenia M+S i 3PMSF potwierdzają, że opony Orjak 4Plus również spełniają wymogi typowych europejskich warunków zimowych. Podobnie jak Avant4 Plus, opona Orjak 4Plus oferuje przebiegi dłuższe nawet o 10 proc. w porównaniu z poprzednim modelem. Nowe opony ciężarowe Sava będą stopniowo wprowadzane do oferty do września 2016 w następujących rozmiarach. Sava Orjak 4Plus na oś napędową: 315/80 R22.5, 295/80 R22.5, 315/60 R22.5, 315/70 R22.5 i 295/60 R22.5.

Nowe opony na oś kierowaną Sava Avant 4Plus i Orjak 4Plus na oś napędową są kompatybilne z ogumieniem Sava Cargo 4 w rozmiarze 385/65 R22.5 i 385/55 R22.5. Ta opona na osie wleczone naczepy zapewnia wszechstronność, dobrą przyczepność na mokrej nawierzchni, trwałość oraz wysoką podatność na bieżnikowanie.

SEMPERIT

Runner F2, Runner D2, Runner T2

Firma wprowadziła do gamy opon Runner dwie nowości w rozmiarze 315/70 R22.5. Oferta została wzbogacona o oponę na oś prowadzącą Runner F2 oraz na oś napędową Runner D2 - obie przeznaczone są do użytku w łączonym transporcie regionalnym i dalekobieżnym. Nowości Semperit doskonale uzupełniają ofertę wysokiej klasy opon Runner wykorzystywanych w łączonym transporcie regionalnym i dalekobieżnym. Nowe produkty zapewniają dłuższy okres eksploatacji i znaczną oszczędność paliwa, a także gwarantują wysoki poziom bezpieczeństwa jazdy, nawet na mokrej nawierzchni. Ogumienie Runner zostało zaprojektowane do użytku w samochodach ciężarowych i autobusach. Nowe opony wyróżniają się kompaktowym wzorem bieżników ze zoptymalizowanymi rowkami. Ponadto specjalnie opracowane mieszanki gumowe zapewniają uzyskanie wyjątkowo wysokich przebiegów. Opony dzięki odpowiedniej geometrii lameli, gwarantują bezpieczną jazdę nawet po mokrej nawierzchni. Nowość Run-ner D2 315/70 R22.5 wyróżnia zarówno homologacja M+S, jak i symbol 3PMSF. Natomiast Semperit Runner F2 315/70 R22.5, oprócz oznaczenia M+S, charakteryzuje się także wysokim indeksem nośności spełniającym wymogi normy Euro 6. Wzmocniona w obu oponach stopka pozwala skutecznie znosić zróżnicowane obciążenia.

Seria opon Semperit została uzupełniona także o oponę naczepową Runner T2 385/65 R 22.5, która została zaprezentowana na kwietniowych targach pojazdów użytkowych Commercial Vehicle Show 2016 w Birmingham, a wprowadzona będzie na rynek latem tego roku. Dzięki wykorzystaniu ulepszonej mieszanki gumowej oraz nowej rzeźbie bieżnika, opona pozwala na długie przebiegi i gwarantuje większą odporność na przecięcia. Karkasy Semperit serii Runner w pełni nadają się do bieżnikowania zarówno w technologii „na zimno”, jak i „na gorąco”. Wzornictwo i wysoka jakość konstrukcji opon Semperit zostały nagrodzone w konkursie Red Dot Design Award 2016. Opona Runner D2 w rozmiarze 315/80 R 22.5 zwyciężyła w kategorii „projekt”.

Zobacz cały numer PO 7-8/136 (Lipiec-Sierpień 2016)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń