Ciężarowe i dostawcze

FIRESTONE

FS422

Opierając się na wypracowanej pozycji, nowy asortyment opon Firestone, wykonany z wykorzystaniem najnowszych technologii - w tym zaawansowanej konstrukcji rowków bieżnika i karkasu - oferuje przewoźnikom wszechstronną wydajność i długą żywotność opon przy niskich kosztach serwisu. Nowe opony wyposażone są w wytrzymałe karkasy, które zapewniają dłuższą żywotność i większy potencjał bieżnikowania. Pozwala to zmniejszać koszty związane z oponami w przeliczeniu na kilometr przez cały okres użytkowania. Nowe produkty Firestone wykorzystują także technologię Slim Bead, która redukuje objętość wypełniaczy, a przez to wagę własną opony, ograniczając tym samym zużycie paliwa. Opona FS422 (na oś kierowaną) charakteryzuje się długą żywotnością i doskonałą przyczepnością. Zapewnia także doskonałe prowadzenie zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni oraz wysoką odporność na nieregularne zużycie. Dzięki innowacyjnej konstrukcji wykorzystującej technologię Groove Fence, wzór bieżnika skutecznie tłumi hałas i zapewnia komfort jazdy. Opony z serii FS422 są dostępne w rozmiarach: 295/80 R22.5, 315/80 R22.5, 315/70 R22.5;

 

 

 

FD622

Ten model opony na oś napędową posiada jednokierunkowy wzór bieżnika, który szybciej rozprasza wodę i usuwa ją spod opony, usprawniając hamowanie i przyczepność podczas deszczowej pogody. Opona posiada oznaczenie M+S i nadaje się do użytkowania w trudnych warunkach na błocie lub świeżym śniegu oraz symbol 3PMSF, który zgodnie z rozporządzeniem UE R117.02 oznacza przystosowanie do warunków zimowych. Opony FD622 są dostępne w rozmiarach: 295/80 R22.5, 315/80 R22.5, 315/70 R22.5.

 

 

 

 

FT522

To opona na oś naczepową. Została zaprojektowana z myślą o długim okresie użytkowania i zapewnianiu doskonałych parametrów na mokrej nawierzchni, a także odporności na nieregularne zużycie. Na razie jest dostępna w rozmiarze 385/65 R22.5.

 

 

 

GOODYEAR

Kmax S

Nowe wersje długodystansowych opon ciężarowych Kmax S na oś kierowaną w rozmiarze 375/45 R22.5 oraz Kmax D na oś napędową w rozmiarze 315/45 R22.5 odgrywają kluczową rolę w optymalizacji wydajności flot, ponieważ pozwalają na zwiększenie pojemności naczep do ponad 100 m sześc. Innowacyjny produkt Goodyeara jest efektem współpracy z wiodącym producentem pojazdów ciężarowych DAF nad specjalnym obniżonym ciągnikiem Low Deck i początkowo będzie dostępny wyłącznie jako ogumienie fabryczne ciągników DAF CF i XF Low Deck. Dwie nowe niskoprofilowe opony ciężarowe Goodyear są ważnym krokiem w rozwoju sektora transportu drogowego, w którym nieustannie poszukuje się możliwości zwiększenia tonażu na kilometr przy zachowaniu zgodności z ograniczeniami wysokości pojazdów. Do tej pory wielu operatorów flot, aby zwiększyć pojemność przewozową do ponad 100 m sześc., wykorzystuje meganaczepy o wysokości wewnętrznej 3 m. Nowe opony rozwiązują problemy, które często utrudniają lub uniemożliwiają taką optymalizację. Ponadto warto zauważyć, że rozmiar 375/45 R22.5 jest nowością w branży i został dodany przez Europejską Organizację Techniczną ds. Opon i Obręczy (ETRTO) do listy standardowych rozmiarów.

Kmax D

Nowe ogumienie na oś napędową Kmax D zmniejsza wysokość platformy załadunku, obniżając piąte koło o 5-6 cm, do wysokości 91 cm, natomiast Kmax S obniża przednią oś o około 2 do 3 cm. Umożliwia to utrzymanie wystarczającego odstępu między ciągnikiem a naczepą podczas manewrowania. W praktyce oznacza to, że przy maksymalnej wysokości pojazdu wynoszącej 4 m możliwe jest podłączanie naczepy o wewnętrznej wysokości 3 m, co pozwala uzyskać ponad 100 m sześc. pojemności załadunku. Opony umożliwiają także obciążenie osi ciężarem odpowiednio 8 i 11,6 t i stanowią alternatywę dla opon 355/50 R22.5 na oś kierowaną i 295/55 R22.5 na oś napędową. W oponie na oś kierowaną dostosowano między innymi szerokość żeber barkowych opony, jak również geometrię i kolejność ułożenia lameli. Zastosowano konstrukcję składającą się z sześciu żeber i dopasowano układ IntelliMax Ribs (żeber obwodowych łączonych poprzecznie). Z kolei w produkcie Kmax D na oś napędową zoptymalizowano V-kształtną rzeźbę bieżnika. Ponadto w obu oponach zastosowano technologię Interlaced Strip - innowacyjne, opatentowane przez Goodyeara wzmocnienie opasania w części szczytowej opony. Dzięki niemu ogumienie może przenosić większy ciężar, a przy tym osiąga lepszą charakterystykę zużycia, co wydłuża potencjalne przebiegi.

Zobacz cały numer PO 7-8/136 (Lipiec-Sierpień 2016)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń