D600D
Oponę napędową D600D zaprojektowano tak, aby zapewnić dobre właściwości jezdne w deszczu, przyczepność oraz bezpieczeństwo i wygodę podczas jazdy. Oznaczenia M+S oraz 3pmsf stanowią gwarancję, że opony sprawdzą się przez cały rok, nawet w zimowych warunkach.
D400T
Opona do przyczep D400T marki Dayton ma zdecydowaną przewagę nad konkurencją w tym segmencie - zapewniają dużą wytrzymałość, odporność na nieregularne zużycie. Ponadto można je z powodzeniem poddawać ponownemu bieżnikowaniu. Opony Dayton są produkowane w Europie i podlegają gwarancji jakości grupy Bridgestone. Produkty tej marki przeznaczone do użytkowania na osi kierującej, napędowej i do naczep można poddać ponownemu bieżnikowaniu. Opony Dayton D500S i D600D dostępne są w rozmiarach: 315/80 R22.5, 295/80 R22.5 i 315/70 R22.5, a opony do przyczep D400T w rozmiarze 385/65 R22.5.
DUNLOP
SP346
Dunlop wprowadza całkowicie nową linię opon ciężarowych: na oś kierowaną - SP346, oś napędową - SP446 oraz naczepy - SP246. Nowe ogumienie oferuje nie tylko przebiegi dłuższe nawet o 10 proc. oraz poprawioną efektywność paliwową w stosunku do poprzedników, lecz także wysoką sprawność w zimowych warunkach. Nowa opona Dunlop SP346 na oś kierowaną oferuje dłuższe przebiegi i niższe zużycie paliwa niż poprzedniczka SP344, a także doskonałą trakcję i kontrolę w każdych warunkach. Innowacyjna konstrukcja bieżnika oferuje osiągi, za sprawą których ogumienie spełnia surowe regulacje dla unijnej homologacji opon zimowych dla pojazdów ciężarowych, jak również wymagania oznaczenia M+S. Lamele, pogłębione w stosunku do modelu SP344, są tutaj kluczowym elementem, ponieważ zwiększają elastyczność bloków bieżnika i umożliwiają wydajniejsze zbijanie śniegu. Konstrukcja lameli i ich gęstość zostały dobrane w taki sposób, aby zapewniać jednocześnie wolne zużycie opony, sprawność zimą i wysoką przyczepność na mokrej nawierzchni. Charakterystyka zużycia utrzymuje właściwości bieżnika przez cały okres eksploatacji, aż do chwili, gdy opona będzie gotowa do nacinania. Aby pomóc w utrzymaniu wydajności operacyjnej pojazdów, od których wymaga się zwiększonej nośności, nowa opona Dunlop SP346 na oś kierowaną jest w niektórych rozmiarach dostępna w wersji High Load. Ogumienie na oś kierowaną pomaga kompensować zwiększone obciążenia osi przedniej, na przykład dodatkowym osprzętem wymaganym przez normę Euro VI.
SP446
Podobnie jak nowa opona na oś kierowaną, wersja Dunlop SP446 na oś napędową oferuje dłuższe przebiegi przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa w porównaniu z poprzednim modelem SP444. Ogumienie charakteryzuje się również doskonałą trakcją w każdych warunkach. Jednym z najważniejszych elementów dających przewagę pod względem osiągów jest podstawa lameli, która kształtem przypomina kroplę deszczu. Specjalna konstrukcja pomaga spełnić wymogi oznaczeń M+S i 3PMSF, jednocześnie zmniejszając obciążenie spodniej części lameli. Kolejną zaletą lameli jest trwałość w warunkach przewozów regionalnych. Rozmiar bloków bieżnika i szerokość rowków równomiernie rozkłada sztywność bieżnika, co wydłuża przebiegi i zwiększa przyczepność w mokrych warunkach drogowych. Dodatkową właściwością jest nowa technologia dwuwarstwowa. Zewnętrzna warstwa bieżnika jest wysoce odporna na ścieranie, natomiast wewnętrzna zmniejsza opór toczenia dzięki niskiej histerezie. Rozwiązania te wydłużają przebiegi oraz poprawiają efektywność paliwową, utrzymując niskie opory toczenia przez cały okres eksploatacji opony. Wzór bieżnika w kształcie litery V zmniejsza poziom hałasu i dodatkowo wydłuża przebiegi. Dzięki temu bloki wchodzą w strefę styku stopniowo, co ogranicza hałas. Taka konstrukcja przyczynia się również do wydłużenia żywotności opony dzięki poszerzeniu bieżnika i wyższej wartości wskaźnika netto-brutto. Dzięki tym właściwościom opona ma większą objętość gumy przy niezmienionym rozkładzie sztywności w blokach bieżnika. Łączniki poprzeczne zwiększają sztywność bieżnika i ograniczają uślizg bloków w momencie przechodzenia przez strefę styku. Podobnie jak produkty na oś kierowaną SP346, nowa SP446 zapewnia wysoki poziom przyczepności przez cały okres eksploatacji, aż do chwili bieżnikowania.
SP246
Nowe ogumienie do naczep Dunlop SP246 z oznaczeniem M+S, które uzupełnia ofertę nowych opon SP346 i SP446 będzie dostępne w drugiej połowie roku w rozmiarach 385/55 R22.5 160 (158) i wersji 385/65 R22.5 164 (158) HL (High Load) umożliwiającej obciążenie osi przedniej do 10 ton, co pozwoli zwiększyć ładowność użytkową, a tym samym zwiększy wydajność operatorów flot.