Opony ciężarowe
GOODYEAR
FuelMax T HL
Firma rozszerza swoją ofertę dla pojazdów użytkowych o nowe ogumienie do naczep o zwiększonej ładowności, które posiadają klasę A w zakresie efektywności paliwowej. Nowa FuelMax T HL 385/65 R22.5 umożliwia obciążenie osi pojazdów ciężarowych, ładunkiem do 10 ton. Aktualnie prawie 80 proc. europejskich krajów zmieniło przepisy, dopuszczając obciążenie osi przewyższające dotychczas obowiązujące 40 ton dla pięcioosiowych zestawów ciągnik-naczepa. Nową wersję opony do naczep o zwiększonej nośności wyposażono w technologię FuelMax. Osnowę opony zaprojektowano w taki sposób, aby przenosiła do 10 ton obciążenia na oś, dzięki czemu jej indeks nośność/prędkość wynosi 164K/158L. W rezultacie ogumienie nie tylko umożliwia zwiększenie ładowności użytkowej, lecz także wykazuje większą trwałość. Kolejną zaletą nowego rozmiaru FuelMax T HL jest oznaczenie M+S, oznaczające spełnianie wymagań stawianych oponom zimowym w Europie. Wprowadzenie FuelMax T HL sprawia, że koncern oferuje aktualnie łącznie trzy opony do naczep FuelMax T wyróżniające się klasą A: FuelMax T HL 385/65 R22.5, FuelMax T 385/55 R22.5 i FuelMax T 435/50 R19.5. Nowa opona z klasą A w zakresie efektywności paliwowej, klasą C w zakresie przyczepności na mokrej nawierzchni i wynikiem 69 dB oraz symbolem jednej fali w zakresie hałasu zewnętrznego jest już dostępna w sprzedaży. Więcej informacji na stronie www.goodyear.eu/pl
MICHELIN
X LINE Energy AAA
Jest to pierwsza gama opon na wszystkie osie, która może się poszczycić klasą AAA dotyczącą oporów toczenia. Dzięki temu zestaw składający się z ciągnika siodłowego i naczepy wyposażony w opony tej gamy i używany w transporcie dalekobieżnym pozwala zaoszczędzić nawet litr paliwa na 100 kilometrów bez utraty trwałości ogumienia. Według europejskich norm etykietowania X LINE Energy D2 315/70 R22.5 jest pierwszą oponą na oś napędową z oporami toczenia klasy A. Michelin oferuje przewoźnikom pierwszą kompletną gamę opon klasy AAA (oporów toczenia) na wszystkie osie. X LINE Energy F 385/55 R22.5 na oś prowadzącą oraz X LINE Energy T 385/55 R22.5 na osie naczep również otrzymały klasę A. Opony gamy X LINE Energy klasy AAA powstały w oparciu o innowacyjne technologie. Dzięki technologii Regenion elementy rzeźby bieżnika uzyskane w wulkanizacji w formach wydrukowanych w technologii 3D regenerują się z każdym kilometrem, zapewniając optymalną przyczepność opony w każdych warunkach przez cały okres jej użytkowania. Wraz ze zużywaniem się bieżnika odsłaniają się w nim nowe rowki gwarantujące nieprzerwaną mobilność. Dzięki zastosowaniu innowacyjnej mieszanki gumy Silicion, X LINE Energy są pierwszymi oponami ciężarowymi zawierającymi krzemionkę w bieżniku. Zmniejsza to znacząco opory toczenia oraz obniża zużycie paliwa pojazdu. Technologia InfiniCoil polega na zastosowaniu kordu stalowego o długości aż do 400 metrów, który jest nawinięty wzdłuż osi toczenia opony i tworzy opasanie zwiększające stabilność opony w całym okresie eksploatacyjnym. Opona z technologią InfiniCoil cechuje się większą wytrzymałością, wyższym indeksem nośności i większym bezpieczeństwem użytkowania w trudnych warunkach drogowych. Z kolei mieszanka gumy Carbion, powstała w innowacyjnym procesie łączenia składników w fazie ciekłej, charakteryzuje się większą jednorodnością, gwarantując większą trwałość i wyższe przebiegi. Więcej informacji na stronie www.michelin.pl