FULDA
Kristall Control HP2
Fulda opracowała nową zimową oponę do pojazdów o wysokich osiągach. Zastosowano w niej szereg nowoczesnych technologii, tworzących produkt, na którym kierowcy mogą polegać w zimowych warunkach. W oponie Kristall Control HP2 zastosowano technologię Snow Catcher, która opiera się na założeniu, że nic tak dobrze nie przywiera do śniegu, jak sam śnieg. Środkowe rowki bieżnika tworzą połączoną sieć w centralnej części bieżnika, która wgryza się w śnieg podczas jazdy. W rezultacie opona posiada lepszą przyczepność na ośnieżonej nawierzchni. Z kolei technologia trójwymiarowych lameli Bubble Blades zapewnia dobrą równowagę między przyczepnością a trakcją na śniegu i lodzie oraz niezbędną stabilność prowadzenia. Dzięki temu ogumienie pozwala zachować maksymalną kontrolę nad pojazdem i sprawnym hamowaniem. Nowe zimowe opony Fulda wyróżniają się dużą liczbą lameli wykazujących się działaniem samoblokującym, które dodatkowo generują wiele krawędzi tnących, poprawiających przyczepność na śniegu. Lamele typu Bubble Blades posiadają w części środkowej zaokrąglony występ. Dzięki takiej konstrukcji podpierają się one wzajemnie pod działaniem dużych sił, np. podczas hamowania czy pokonywania zakrętów na suchej nawierzchni. W rezultacie bloki bieżnika zyskują niezbędną stabilność dla zapewnienia doskonałych parametrów hamowania i precyzyjnego kierowania. Kristall Control HP2 posiada krzemionkową mieszankę bieżnika, która zapewnia oponie przyczepność w niższych temperaturach, co ma bezpośrednie przełożenie na lepszą kontrolę nad pojazdem w warunkach zimowych. Opona wyróżnia się nie tylko doskonałym prowadzeniem zimą, lecz także imponującymi przebiegami. Dzięki płaskiej i szerokiej powierzchni styku więcej gumy ma kontakt z nawierzchnią drogi. Oznacza to bardziej równomierne rozłożenie siły nacisku, co wydłuża żywotność opony. Kristall Control HP2 będzie dostępna od jesieni 2016 roku w 35 rozmiarach, o szerokości od 195 do 245 milimetrów, na obręcze o średnicy od 15 do 18 cali i profilu od 40 do 65. Więcej o firmie i jej produktach można znaleźć na stronie: www.fulda.com
SAVA
Eskimo HP2
To zaawansowana technologicznie opona o wysokich osiągach. Zapewnia zwiększoną kontrolę nad pojazdem na śniegu i lodzie. Aby zwiększyć kontrolę nad pojazdem na zimowych nawierzchniach, opona Eskimo HP2 wykorzystuje dwie główne właściwości. Pierwszą z nich są klocki w kształcie haczyka, które „wgryzają się” w śnieg, zapewniając dobre przyspieszenie i trakcję. Drugą właściwością jest wielokątowy kształt bieżnika zapewniający większą powierzchnię styku opony z podłożem oraz równomierny rozkład ciśnienia, co z kolei przekłada się na lepszą kontrolę nad pojazdem. Oponę cechuje lepsze prowadzenie na suchych i mokrych nawierzchniach. Inżynierowie marki Sava skupili się również na poprawie ogólnych osiągów opony, wzmacniając zewnętrzne bloki bieżnika. Zwiększają one potencjał przenoszenia sił pomiędzy oponą a podłożem i zapewniają wyjątkowe prowadzenie i hamowanie na suchej nawierzchni. Ponadto, obwodowe rowki zostały rozmieszczone tak, by szybko absorbować i usuwać wodę oraz błoto pośniegowe spod czoła opony, co zwiększa jej odporność na zjawisko aquaplaningu. 23 pozycje asortymentowe zostały wprowadzone do sprzedaży wiosną i latem 2016 roku. Poniżej prezentujemy listę rozmiarów opony i daty ich wprowadzenia na rynek: 195/55 R16 87H, 225/45 R17 91H, 205/60 R16 96 H XL, 225/45 R17 94 V XL, 215/65 R16 98H, 195/50 R15 82H, 225/55 R16 95H, 205/55 R16 91H, 225/55 R17 101V XL, 205/55 R16 94H XL, 205/65 R15 94H, 195/65 R15 91H, 215/50 R17 95V XL, 215/60 R16 99H XL, 215/55 R16 93H, 215/65 R15 96H, 215/55 R17 98 V XL, 255/50 R17 98V XL, 195/55 R16 87T, 195/55 R15 85H, 205/60 R16 92H, 225/40 R18 92 V XL, 205/65 R15 94T. Więcej na www.sava-tires.com
Opony osobowe - całoroczne
FULDA
MultiControl
Fulda wprowadza na rynek swoją pierwszą oponę całoroczną MultiControl. Niezależnie od tego, czy drogi są suche, mokre, pokryte śniegiem czy nawet oblodzone, nowy produkt zapewnia długie przebiegi i znakomitą charakterystykę prowadzenia. Wpływają na to technologia trójwymiarowych lameli Bubble Blades (patrz powyżej), rowki MultiControl, zaawansowana mieszanka gumowa oraz szeroki i płaski obszar styku opony z nawierzchnią. Aby uzyskać optymalną równowagę prowadzenia auta latem i zimą, w oponie Fulda MultiControl zastosowano technologię Bubble Blades. Zapewnia ona równie dobrą przyczepność na drogach pokrytych śniegiem i lodem, oraz na mokrym asfalcie, jednocześnie oferując stabilną jazdę na suchej nawierzchni. W rezultacie opona zapewnia bardzo dobre właściwości jezdne i wysoki poziom bezpieczeństwa przez cały rok. Specjalne rowki MultiControl skutecznie usuwają wodę, zmniejszając ryzyko aquaplaningu. Opona posiada dodatkowe łączniki wzmacniające, w tym lamele między rowkami MultiControl, dzięki którym wykazuje ona dobrą trakcję na bardzo śliskich nawierzchniach. Jednym z największych wyzwań podczas konstruowania opony całorocznej jest zastosowanie odpowiedniego składu mieszanki gumowej, która musi sprawdzać się dobrze zarówno w niskich temperaturach zimą, jak i w wysokich latem. W oponie MultiControl wykorzystano zaawansowaną mieszankę z bardzo dobrze rozproszonymi krzemionkowymi wypełniaczami. Dzięki nim właściwości adhezyjne powierzchni bieżnika pozostają niezmienne w szerokim zakresie temperatur, a opona oferuje dobrą przyczepność niezależnie od warunków atmosferycznych. Opona MultiControl to nie tylko wysoki poziom bezpieczeństwa, ale także długa żywotność. Szeroka i płaska powierzchnia styku sprawia, że opona osiąga długie przebiegi. Jest to możliwe, ponieważ większa część gumy pozostaje w kontakcie z nawierzchnią drogi, a siła nacisku rozkłada się optymalnie. Opona MultiControl będzie dostępna w sprzedaży od jesieni 2016 roku w 18 rozmiarach - o szerokości do 155 do 225 milimetrów, na obręcze o średnicy od 13 do 17 cali i wysokości od 45 do 70. Więcej na www.fulda.com
Opony osobowe - letnie
KENDA
KR20 Kaiser
Opona klasy UHP, stworzona dla entuzjastów sportów motorowych. Przystosowana do dużych prędkości. Posiada zaawansowany, kierunkowy, sportowy bieżnik z centralnym żebrem, dwoma obwodowymi rowkami i szeregiem mniejszych rowków i szczelin po obu stronach żebra, służących lepszemu odprowadzaniu wody. Nowoczesna, sportowa mieszanka gumowa i zaawansowana konstrukcja z nylonem o wysokiej gęstości stabilizują oponę przy dużych prędkościach i dodatkowo zwiększają kontrolę nad pojazdem. Kenda KR20 Kaiser to świetne parametry trakcyjne, przewidywalność i kontrola. To także dodatkowa ochrona felgi dzięki zastosowanemu ochraniaczowi tzw. rim protector. Więcej informacji na stronie dystrybutora opon www.nowegumy.pl
MICHELIN
CrossClimate
Z myślą o kierowcach różnych modeli aut Michelin poszerza gamę Michelin CrossClimate. Opona jest już dostępna w rozmiarach od 14’’ do 18’’, a od września - także w wersji do najpopularniejszych aut SUV w rozmiarach od 17” do 19”. W efekcie w linii znajdzie się 37 rozmiarów do samochodów osobowych i 6 rozmiarów do SUV-ów. Opona została poddana testom i ocenom przez niezależne organizacje TÜV SÜD Product Service, DEKRA Test Center oraz UTAC-CERAM Group. Potwierdziły one najwyższe osiągi - zarówno letnie, jak i zimowe - oraz przewagę nad oponami całorocznymi dostępnymi na rynku. Prymat Michelin CrossClimate był widoczny między innymi w kluczowym dla bezpieczeństwa obszarze hamowania na suchej nawierzchni. Osiągi uzyskiwane przez CrossClimate to wynik połączenia trzech zaawansowanych technologii. 1. Innowacyjna mieszanka bieżnika - powierzchnia bieżnika jest wyjątkowo elastyczna, dzięki czemu może przylegać do najmniejszych nierówności nawierzchni we wszystkich warunkach: na drodze suchej, mokrej i pokrytej śniegiem. Opona ma niskie opory toczenia. 2. Unikatowe połączenie kierunkowej rzeźby bieżnika z niestandardowym położeniem samoblokujących się lameli 3D - lamele 3D biegnące wzdłuż klocków bieżnika mają położenie typowe dla opony letniej, a jednocześnie cechuje je konstrukcja i skomplikowana geometria lameli zimowych. Lamele są pofalowane, a ich szerokość się zmienia, co w warunkach zimowych powoduje efekt “pazura” i wczepianie się lameli w śnieg oraz zwiększenie trakcji. Kierunkowa rzeźba ze zmiennymi kątami położenia wydłużonych klocków optymalizuje przyczepność na śniegu, a pionowa i pozioma falistość lameli wytwarza efekt samoblokowania. 3. Innowacyjne połączenie klocków bieżnika o ściętych krawędziach z lamelami o wysokich osiągach zapewnia maksymalny kontakt z powierzchnią drogi, co zwiększa efektywność hamowania na suchych nawierzchniach. Jednoczesne zastosowanie innowacyjnych lamelek o pełnej głębokości zapewnia doskonałe hamowanie i trakcję na śniegu. Michelin CrossClimate daje początek nowej kategorii ogumienia. Nie jest bowiem oponą całoroczną (o przeciętnych osiągach latem i zimą), lecz oponą letnią premium z osiągami zimowymi na najwyższym poziomie. Jej konstrukcja odpowiada na potrzeby kierowców sprawdzone przez niezależne instytucje badawcze. Jest też odpowiedzią na ocieplający się klimat w Europie. To opona dla kierowców, którzy chcą się czuć bezpiecznie podczas jazdy na suchych i mokrych nawierzchniach latem oraz wtedy, gdy okresowo warunki zmienią się na zimowe. Więcej na www.michelin.pl