Osobowe, SUV, 4x4

 

 

Winter HP

To nowoczesna opona przeznaczona do samochodów o wysokich osiągach. Model występuje w czterech rozmiarach: 195/65R15, 205/60R16, 205/55R16 (indeks T i H), 215/55R16. Nowoczesny, kierunkowy bieżnik zapewnia kierowcy najlepsze właściwości w pełnym spektrum zimowych warunków pogodowych. Szerokie klocki bieżnika w strefie barkowej zapewniają właściwe przenoszenie siły napędowej i stabilność podczas pokonywania zakrętów. Gęsto ponacinane żebro centralne i rozchodzące się promieniście rowki w kształcie litery V zapobiegają zjawisku aquaplaningu, skutecznie odprowadzając wodę i błoto pośniegowe. Mieszanka gumowa zapewnia wzorową przyczepność na śniegu i lodzie oraz długie przebiegi. Więcej na www.intercars.com.pl

 

NOKIAN

WR A4

Tegoroczna nowość w segmencie premium. Dzięki idealnej przyczepności, ta nowa generacja wytrzymałych opon umożliwia komfortową jazdę na każdej zimowej nawierzchni. Nowoczesna, innowacyjna mieszanka Performance Traction Silica, zawierająca kauczuk naturalny, krzemionkę i olej rzepakowy, zapewnia maksymalną przyczepność, wyjątkową stabilność i odporność na zużycie. Odporność na rozdarcia sprawia, że opona jest szczególnie zabezpieczona  przed uderzeniami i przebiciami. Znakomita przyczepność nie ulega zmianie nawet wraz ze zmianą temperatur i rosnącą liczbą kilometrów. W centralnej części opony znajduje się wytrzymałe, podłużne żebro z klockami bieżnika, a innowacyjne technologie Functional Performance Siping i Centipede Siping zapewniają maksymalną powierzchnię kontaktu, poprawiając prowadzenie i przyczepność na suchym i mokrym śniegu przy dowolnym kącie skrętu. Nowa technologia Coanda zmniejsza ryzyko aquaplaningu. Niesłychanie niski opór toczenia zapewnia optymalne zużycie paliwa. Opatentowane przez Nokian Tyres wygodne wskaźniki DSI (Driving Safety Indicator - wskaźnik bezpieczeństwa jazdy) i WSI (Winter Safety Indicator - wskaźnik zimowego bezpieczeństwa) zapewniają maksymalne bezpieczeństwo. Ta zimowa opona klasy premium dostępna jest w rozmiarach od 16 do 21 cali, dla indeksu prędkości od H (210 km/godz.) do W (270 km/godz.), w tym dla nośności XL.

 

WR SUV 3

To mocna opona zimowa SUV o wysokich parametrach eksploatacyjnych. Zapewnia wyjątkową trwałość, znakomite właściwości jazdy i bezpieczeństwo na wszystkich rodzajach nawierzchni. Stworzona z mieszanki Twin Trac SUV Silica opona gwarantuje wyjątkową przyczepność na zimowych drogach. Produkt został udoskonalony takimi innowacjami, jak Snow Claws, Groove Lifts czy 3D Lock Sipes. Rewolucyjna technologia Nokian Tyres Aramid Sidewall sprawia, że opona staje się wyjątkowa dzięki ścianom bocznym odpornym na przebicia nawet na ostrych kamieniach czy krawężnikach. Nokian WR SUV 3 to pierwsza na świecie seria, która osiągnęła najwyższą klasę opon A w oznaczeniach UE dla przyczepności na mokrej nawierzchni i wydajności zużycia paliwa. WR SUV 3 w rozmiarze 265/50 R19 V, może skrócić drogę hamowania na mokrych nawierzchniach nawet o 18 metrów i zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 0,6 l/100 km. Opony są dostępne w rozmiarach 15-21 cali, dla indeksu prędkości od H do W i nośności do X. www.nokiantyres.pl

 

PIRELLI

Cinturato Winter

To zimowa opona do samochodów miejskich i kompaktowych SUV-ów, która oferuje komfort opon letnich, redukując hałas toczenia o sześć decybeli. Bezpieczeństwo i osiągi to znaki rozpoznawcze nowych zimowych opon. Innowacyjna konstrukcja wzoru bieżnika minimalizuje aquaplaning: odprowadzanie wody zostało zwiększone o 76 proc. Cinturato Winter zostały przetestowane w ekstremalnych warunkach na lodowcu na Islandii. Na zaśnieżonych i śliskich nawierzchniach nowe zimowe opony Pirelli wykazały zaawansowane parametry techniczne. By podkreślić fakt, że bezpieczeństwo było kluczowe w procesie rozwoju nowego produktu, począwszy od wzoru bieżnika, Cinturato Winter ma napis „Now Snow” na ścianie bocznej. Gdy opona zaczyna pracować i jej osiągi na śniegu są zagrożone, pierwsza litera „w” znika i widzimy tylko „No Snow”. Pirelli Cinturato Winter jest więc pierwszą oponą zimową, która ostrzega kierowców, wskazując poziom zużycia, poza którym jazda na śniegu staje się niebezpieczna. Inżynierowie Pirelli pracowali w szczególności nad sposobami na zmniejszenie drogi hamowania, dzięki zastosowaniu technologii „Multiaktywnych lameli 4D”. Polega ona na zastosowaniu kierunkowych lameli, których kształt zależy od warunków jezdnych w danej chwili. Innymi słowy, wszystkie lamele są ułożone w tym samym kierunku, aby zmaksymalizować efekt podczas przyspieszania oraz hamowania, według potrzeb. Na przyklad podczas hamowania na ośnieżonej nawierzchni lamele twardnieją, sprawiając że wzór bieżnika staje się bardziej zwarty, a samochód potrzebuje krótszej odległości, by się zatrzymać. Natomiast gdy samochód szuka przyczepności lamele otwierają się, by złapać większą ilość śniegu i zwiększyć przyczepność. Zupełnie inaczej sytuacja się przedstawia, jeśli chodzi o mokre nawierzchnie, na których ruch lameli podczas jazdy nagrzewa mieszankę bieżnika, zwiększając przyczepność. Trakcja jest również zmaksymalizowana dzięki zwiększonemu zagęszczeniu lameli. Gdyby wszystkie lamele ułożyć na płaskiej nawierzchni, to utworzyłyby 40-metrową linię (długość czterech autobusów) - wzrost o ponad 50 proc. w stosunku do głównej opony referencyjnej. Nowa Cinturato Winter ma „szyty na miarę” wzór bieżnika, zarówno pod względem rzeczywistego rozmieszczenia bloków, jak i szczególnego układu w kształcie strzały, który został zaprojektowany, aby woda mogła szybciej przepływać przez rowki. Działają one na zasadzie wzdłużnych kanałów odprowadzających wodę po bokach opony, z dala od powierzchni styku, w celu uniknięcia wystąpienia aquaplaningu. Węższa geometria rowków poprzecznych w środku powierzchni styku opony z nawierzchnią powoduje, że woda może być odprowadzana z dala od tej kluczowej strefy tak szybko, jak to możliwe. Im bliżej krawędzi opony, tym rowki stopniowo stają się szersze, w celu odprowadzenia jak największej ilości wody. Powierzchnia styku opony stała się bardziej elastyczna, zwłaszcza w obszarze barku, dzięki dodaniu podłużnych rowków, które działają podobnie do zamków błyskawicznych. Te specjalne rowki pozwalają na zmaksymalizowanie powierzchni styku opony z podłożem i dostosowywanie się jej do wymagań oblodzonych lub zaśnieżonych nawierzchni. Zwiększona elastyczność oznacza również, że istnieje lepszy rozkład siły na powierzchni styku opony z nawierzchnią, co pomaga przedłużyć jej żywotność. W rzeczywistości przebiegi zostały wydłużone o 10 proc. Cinturato to produkt zimowy o bardzo niskim poziomie hałasu, który jest bardziej typowy dla opon letnich, przy jednoczesnym zachowaniu elementów, które gwarantują bezpieczeństwo na niezmienionym poziomie. Pozbyto się zewnętrznego, jak i wewnętrznego hałasu, ustalając sekwencję kanałów w bardzo charakterystyczny sposób. Stosując tylko jeden typ kanału sprawiono, że opona wytwarza jedną określoną częstotliwość drgań, jak w przypadku gwizdka w trzech różnych wymiarach. W ten sposób szum jest rozprowadzany w wielu różnych częstotliwościach, co znacznie ogranicza hałas. Czołowi konkurenci wytwarzają około 72 dB, natomiast Cinturato Winter osiąga wynik dużo niższy, bo 66 dB (przy rozmiarze 195/65R15). Nowy produkt jest dostępny w rozmiarach od 14 do 17 cali. www.pirelli.pl

Zobacz cały numer PO 10/138 (Październik 2016)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń