INTERSTATE
Duration 30
To zimowa opona o asymetrycznej rzeźbie bieżnika. Doskonała mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki poprawia przyczepność opony na mokrej i ośnieżonej nawierzchni. Wzmocnienie elementów bieżnika zapobiega szybkiemu zużyciu i zwiększa precyzję prowadzenia pojazdu. Model Duration 30 prezentuje wysoki poziom funkcjonalności i zapewnia niezapomniane wrażenia z jazdy. Opona dostępna w rozmiarach od 13 do 18 cali. Dystrybutorem w Polsce jest Inter Cars. www.intercars.com.pl
Opony do crossoverów, SUV, 4x4
BFGOODRICH
Urban Terrain T/A
To nowa opona przeznaczona do samochodów typu SUV oraz miejskich crossoverów. Doświadczenie BFGoodrich w obszarze off road pozwoliło stworzyć oponę, która zapewnia kierowcom bezpieczeństwo w mieście i w trasie na wszystkich typach nawierzchni. Urban Terrain to opona całoroczna z oznaczeniem zimowym 3PMSF. Charakteryzują ją szerokie kanały poprzeczne bieżnika, które skutecznie odprowadzają wodę na mokrych nawierzchniach. Ponadto opona posiada wyraźnie krzyżujące się kanały bieżnika zapewniające dobrą trakcję na śniegu, błocie oraz zmrożonych drogach. Dzięki temu jest dostosowana do jazdy zimą - potwierdzają to oznaczenia umieszczone na boku opony, takie jak płatek śniegu na tle góry (3PMSF - 3 Peak Mountain with Snow Flake) oraz M+S (Mud & Snow). Urban Terrain T/A posiada charakterystykę w 90 proc. przeznaczoną do jazdy po szosie, zaś w 10 proc. - w terenie. Dwuwarstwowy karkas sprawia, że opona bez problemu radzi sobie z przeszkodami w mieście, takimi jak krawężniki czy wyboje, dodatkowo duża głębokość bieżnika przedłuża życie opony, zaś jego asymetryczny wzór zapewnia równomierne zużywanie się ogumienia. BFGoodrich Urban Terrain T/A to opona dostępna w 18 rozmiarach wyłącznie na rynku europejskim. Jest ona rekomendowana do najpopularniejszych modeli samochodów typu SUV i crossover, takich jak: Dacia Duster, Hyundai iX35, Kia Sportage, Opel Mokka, Nissan Qashqai, Suzuki Vitara, Range Rover, Ford Kuga, Jeep Cherokee, Volkswagen Touareg czy Tiguan.
DĘBICA
Presto SUV
Ta opona została zaprojektowana z myślą zarówno o jeździe w warunkach miejskich, jak i dłuższych wyprawach. Nowy model Dębicy wyróżnia się wysoką odpornością na aquaplaning - szerokie rowki obwodowe o zwiększonej przepustowości szybko i skutecznie odprowadzają wodę. Ogumienie zapewnia też lepsze prowadzenia auta, bowiem usztywniony bark bieżnika opony szybciej reaguje na ruchy kierownicą oraz wykazuje lepszą przyczepność w zakrętach. Z kolei szerokie żebro centralne wpływa na precyzyjne kierowanie pojazdem. www.debica.com.pl
GT RADIAL
Savero SUV
Nowy GT Radial Savero SUV będzie dostępny w Polsce już na wiosnę. Opony zostały zaprojektowane, aby zaspokoić popyt w rozwijających się sektorach SUV i CUV oraz spełnić wysokie wymagania stawiane przez nowoczesne samochody. Opony przeznaczone są głównie do jazdy po drogach miejskich. Pojazdy docelowe obejmują m.in. Nissan Qashqai, Dacia Duster, Ford Kuga, Kia Sportage, Opel Mokka, VW Tiguan oraz nowy Renault Kadjar. Dostępne w 23 rozmiarach, w tym bardzo popularnych 215/70R16, 215/60R17, 225/65R17, 235/65R17 oraz 235/60R18. Dzięki zastosowaniu najnowszych technologii oraz testów prowadzonych w Europejskim Centrum Badawczo-Rozwojowym w Hanowerze w Niemczech i na torze MIRA w Europejskim Centrum Technicznym w Wielkiej Brytanii, opony cechuje doskonałe prowadzenie, krótka droga hamowania na mokrej nawierzchni, niskie zużycie paliwa, dłuższe przebiegi i komfortowa jazda. Najważniejsze cechy konstrukcyjne obejmują cztery szerokie rowki wzdłużne, zapewniają-ce najwyższą wydajność dzięki szybkiemu odprowadzeniu wody z mokrej nawierzchni, zoptymalizowane geometrycznie lamele z kombinacją lamelek bocznych poprawiają przyczepność na mokrej nawierzchni a sztywne obwodowe żebra i bloki barkowe optymalnie wzmacniają hamowanie i kontrolę jazdy. Oficjalnym dystrybutorem opon marki GT Radial na terenie Polski jest firma Colmec www.colmec.pl, www.gtradial.com
ITR CEE
Strial 701
Letnia opona do samochodów typu SUV, która dzięki nowej konstrukcji bieżnika charakteryzuje się szczególnie wysoką wytrzymałością na obciążenia. Nylonowa warstwa wzmacniająca oraz stalowe opasanie zapewniają podwyższoną trwałość i długotrwałą eksploatację. Zastosowane rozwiązania zapewniają stabilne prowadzenie i bezpieczeństwo jazdy nawet przy dużych prędkościach. Wzmocniona konstrukcja ściany bocznej absorbuje wstrząsy, zwiększając komfort jazdy. Bieżnik wyróżnia także duża ilość lameli oraz cztery wzdłużne rowki odprowadzające wodę, zwiększające przyczepność pojazdu zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni. Opona produkowana w Serbii dostępna jest w dystrybucji ITR CEE w rozmiarach w rozmiarach od 15 do 18 cali.
MAXXIS
Creepy Crawler
To opona do ekstremalnych samochodów terenowych poruszających się poza drogami, w trudnym, wymagającym i zróżnicowanym terenie skalnym. Świetna dla zawodników rock crawlingu. Wyjątkowo mocna, diagonalna konstrukcja ułatwia dopasowanie się bieżnika do rzeźby podłoża i zapewnia wydłużoną żywotność opony bez utraty jej wartości trakcyjnych. Unikalnie zaprojektowana, wielokrawędziowa kostka bieżnika wraz z układem nacięć pionowych poprawia trakcję (trzymanie się) na powierzchniach skalnych. Dodatkowo powiększone, podłużne klocki bieżnika na krawędzi (barku) opony zapewniają niespotykaną w tego typu oponach trakcję na śniegu i błocie. Więcej informacji na stronie dystrybutora opon Maxxis w Polsce: www.nowegumy.pl