Osobowe, SUV, 4x4

 

Opony osobowe sportowe

CONTINENTAL

SportContact 6

Najnowsza opona Continentala została stworzona z myślą o właścicielach aut o wysokich osiągach. Dzięki ulepszonej mieszance oraz włóknie wzmacniającym Aralon 350, nowa sportowa opona gwarantuje maksymalną przyczepność, kontrolę i stabilność, a także bezpieczeństwo prowadzenia nawet do 350 km/h. SportContact 6 została opracowana z wykorzystaniem wielu nowatorskich rozwiązań. Pierwszym z nich jest udoskonalenie przez konstruktorów Continentala mieszanki bieżnikowej Black Chili. Dzięki niej nowa opona jest sztywna i dopasowuje się do nawierzchni. W trakcie jazdy bieżnik z ulepszoną mieszanką wykazuje wysoką przyczepność, działając na nawierzchnię na poziomie nanoskopowym niczym małe przyssawki. SportContact 6 zapewnia doskonałą przyczepność podczas hamowania, w zakrętach, czy przy gwałtownym przyspieszaniu, bez względu na warunki atmosferyczne. Opona pozwala lepiej kontrolować moc dzięki zastosowaniu nowego wzoru bieżnika, opracowanego w technologii wektorowania sił - Force Vectoring. Dzięki temu SportContact 6 zapewnia precyzyjne prowadzenie i natychmiastową reakcję, nawet przy niewielkich ruchach kierownicy. W nowym modelu zastosowano różne typy bieżnika wewnątrz, na zewnątrz i w środku czoła opony. W zależności od rozmiaru ogumienia, trzy lub cztery środkowe żebra wraz z zewnętrznymi barkami opony zapewniają poprzeczny transfer sił, co znacznie poprawia bezpośrednie przenoszenie ruchów kierownicy na nawierzchnię. W przypadku opon sportowych, podczas skręcania zewnętrzna część opony jest narażona na oddziaływanie większych sił niż część wewnętrzna. Dlatego też bloki żeber w SportContact 6 zostały ułożone asymetrycznie - jedna strona jest zwrócona na zewnątrz auta, druga do wewnątrz, co podnosi ich stabilność. Podczas pracy nad krawędziami zewnętrznymi projektanci Continentala połączyli różne elementy bloków, aby uformować jedną, większą jednostkę. W ten sposób większe bloki bieżnika znajdujące się na zewnątrz zostały połączone ze splecionymi elementami w drugim rzędzie, a to pozwoliło na wzajemne wspomaganie podczas pokonywania zakrętów. W celu zwiększenia ogólnej sztywności i wytrzymałości opony dodano nową warstwę wzmacniającą i umieszczono tuż pod bieżnikiem. Struktura ta została zaprojektowana z włókien Aralon 350, które opracowano specjalnie dla tej opony. Jest to syntetyczny materiał, w którym dwie przędze wykonane z silne-go aramidu zostają ciasno zaplecione za pomocą elastycznego nylonu. Konstrukcja działa jak dodatkowy pas stali i pozwala na zachowanie stabilnego kształtu bieżnika opony przy najwyższych prędkościach. Nowa opona zastępuje ContiSportContact 5 P i jest przeznaczona do montażu na przedniej i tylnej osi. W porównaniu do poprzedniczki, zapewnia poprawę właściwości w sześciu kluczowych obszarach. Precyzja kierowania została podniesiona aż o 14 proc., a prowadzenia na suchej nawierzchni wzrosła o 11 proc. Jeśli chodzi o przyczepność, SportContact 6 notuje poprawę wyników na poziomie 4 proc., a całkowite charakterystyki przyczepności na mokrej nawierzchni znajdują się o 2 proc. powyżej, i tak wysokiego, poziomu poprzedniego modelu. Dodatkowo, szacowany okres użytkowania i komfort prowadzenia osiągnęły 7-procentową poprawę. Jest dostępna w 41 rozmiarach, o średnicach od 19 do 23 cali. www.continental.pl

DUNLOP

Sport Maxx RT2

Nowa opona letnia klasy Ultra High Performance zastąpi model Sport Maxx RT. Wyróżnia się znakomitą przyczepnością i trakcją, a także krótszymi czasami okrążenia na torze w porównaniu z poprzednim modelem (test przeprowadzony na zlecenie Dunlop we wrześniu 2015 przez TÜV SÜD Product Service GmbH). Znakomite właściwości jezdne potwierdzają testy przeprowadzone na zlecenie Dunlopa przez niezależną organizację TÜV (test przeprowadzony we wrześniu 2015 przez TÜV SÜD Product Service GmbH). Oponę skonstruowano w myśl filozofii marki, zawartej w haśle „Forever Forward”, której esencją jest zapewnianie ekscytujących wrażeń z jazdy. Najważniejsze właściwości techniczne nowego ogumienia to: mieszanka gumowa z domieszką gumożywicy dla maksymalnej przyczepności na mokrych i suchych drogach; duże zewnętrzne bloki barkowe dla większej przyczepności w zakrętach w porównaniu z poprzednim modelem; nowy wzór bieżnika z klockami skracającymi drogę hamowania, szczególnie przy wysokich prędkościach; wzmocniony kord stalowy zapewniający krótszy czas reakcji opony na ruch kierownicą oraz lepszą trakcję w porównaniu z poprzednim modelem, inspirowany doświadczeniem Dunlopa i zwycięstwami w najtrudniejszym, 24-godzinnym wyścigu na bardzo trudnej Pętli Północnej toru Nürburgring. Opona Sport Maxx RT2 została już wybrana na pierwsze wyposażenie jednego z najbardziej ekstremalnych samochodów dopuszczonych do ruchu drogowego firmy Radical - RXC Turbo model 2016. Pojazd ten jest inspirowany współczesnymi prototypami Le Mans i ma silnik o mocy ponad 500 KM. Aerodynamicznie zaawansowana karoseria i skrzydła wytwarzają siłę porównywalną z samochodami wyścigowymi. RXC Turbo zaprojektowano z myślą o zaawansowanej jeździe torowej, przy zachowaniu możliwości poruszania po nawet najbardziej wymagających drogach publicznych. www.dunlop.eu

 

INTERSTATE

Sport IXT-1

Model Sport IXT-1 posiada kierunkowy bieżnik z masywnym żebrem centralnym, dzięki któremu pojazd precyzyjnie reaguje na ruchy kierownicą i prowadzi się pewnie przy wyższych prędkościach. Duże bloki bieżnika zapewniają świetne prowadzenie w zakrętach i stabilizują samochód przy dużych przeciążeniach. Sportowa rzeźba bieżnika skutecznie odprowadza wodę na boki opony, minimalizując ryzyko wystąpienia poślizgu hydrodynamicznego. Nowoczesna mieszanka zapewnia wzorową przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni. www.intercars.com.pl

 

Opony do SUV i 4x4

BOMA

Goodride SU318

To letnia opona produkowana w rozmiarach od 16 do 20 cali przeznaczona do samochodów typu SUV. Konstrukcja zoptymalizowana pod kątem bardzo dobrego zachowania na mokrej nawierzchni. Atrakcyjny wizualnie bieżnik z dużą ilością lameli. Bieżnik posiada czterorowkową konstrukcję. Specjalna mieszanka z zastosowaniem Silica Tech poprawia „kierowalność” i skraca drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Bardzo dobre parametry na etykietach. Hamowanie na mokrej nawierzchni we wszystkich dostępnych rozmiarach na poziomie klasy C. Opory toczenia poziom klasy C i E w zależności od rozmiaru. www.boma.pl

 

 

 

HANDLOPEX

Paxaro Summer 4x4

To szosowa opona klasy HP do samochodów z napędem 4x4 i SUV. Posiada bieżnik z otwartymi barkami i szerokimi rowkami obwodowymi, co gwarantuje optymalne odprowadzanie wody i przyczepność na mokrej nawierzchni. Płaski kontur zapewnia równomierny rozkład nacisku, a w konsekwencji wydłużone przebiegi. Dzięki obniżeniu hałasu podczas jazdy opona gwarantuje komfort podróżowania. Jest dostępna w rozmiarze 215/65 R 16.

 

Zobacz cały numer PO 4/133 (Kwiecień 2016)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń