Wyposażenie i akcesoria

APEX

Sprężyny zawieszenia

                            

Fachowcom z dziedziny tuningu, marka sprężyn zawieszenia Apex, znana jest od połowy lat 80-tych. Holenderski producent, którego pierwszy właściciel Fred Staal był zapalonym kierowcą rajdowym, rozpoczął przygodę ze sprężynami zawieszenia od produkowania sprężyn z serii performance, wykorzystywanych do obniżania zawieszenia samochodów wyścigowych. Z upływem lat, dzięki znakomitym kontaktom w branży motoryzacyjnej, firma rozpoczęła produkcję sprężyn zawieszenia z serii „replacement”. Na skutek ostatnio przeprowadzonych zmian własnościowych (firma Pewag aktualnie posiada 100 proc. udziałów) oraz zmiany strategii sprzedaży, firma rozpoczęła w 2015 roku dystrybucję sprężyn zawieszenia pod marką własną Apex. Od lutego 2016 roku sprężyny zawieszenia dostępne są również na polskim rynku. Więcej na stronie: www.facebook.com/SprezynyZawieszeniaAPEX

BLACK&DECKER™

Odkurzacze do aut

                  

Nowe odkurzacze samochodowe pomogą posprzątać każdy zakamarek auta. Niewielka masa i kompaktowa obudowa ułatwiają ich przenoszenie, a zasilanie z gniazdka samochodowego umożliwi sprzątanie na parkingu pod domem lub w podróży. W tym roku na rynku pojawiły się nowe modele odkurzaczy samochodowych tej marki. Wyposażono je w 5-metrowy kabel podłączany do gniazda zapalniczki, końcówki docierające do każdego zakamarka i przezroczysty zbiornik na zabrudzenia. Siłę ssącą zapewniają im 12,5W silniki z nowoczesną technologią Cyclonic™ chroniącą przed dostaniem się do mechanizmu kurzu i pyłu. Odkurzacze ważą tylko od 1 do 2 kg i dają duże pole do manewru i „akrobacji” w środku pojazdu. Nowe modele to Flexi PD1200AV, Pivot PV1200AV, Dustbuster ADV1200, Dustbuster NV1200AV/NV1210AV.

SKF

Łożyska samochodowe HBU 1

Jeszcze zaledwie 20 lat temu popularnym sposobem łożyskowania koła był układ dwóch stożkowych łożysk zabudowanych w piaście koła. Wymiana polegała na zdjęciu zużytych łożysk i zamontowaniu nowych, wcześniej aplikując odpowiednią ilość smaru i regulując luz. Niestety, takie rozwiązanie charakteryzowało się niską sztywnością, co przekładało się na małą trwałość przy jednocześnie pracochłonnym montażu. Dlatego inżynierowie firmy SKF zaprojektowali dwurzędowe łożysko kulkowe HBU 1, które od razu jest napełnione smarem i uszczelnione tak, by wystarczyło tego smaru na cały okres eksploatacji. W idealnych warunkach łożysko HBU 1 powinno zachować sprawność nawet po kilkuset tysiącach kilometrów. Łożyska HBU 1 są przystosowane do współpracy z aktywnymi czujnikami prędkości obrotowej koła wykorzystywanymi przez m.in. ABS i ESP. Na pierścieniu uszczelniającym tak przystosowanego łożyska znajdują się segmenty magnetyczne i dlatego ważne jest, by nie zamontować takiego łożyska odwrotnie. Różnicę widać gołym okiem: strona z segmentami jest czarna, a druga - srebrna. Dla uniknięcia pomyłek warto korzystać z dedykowanego testera SKF, który umożliwia sprawdzenie sprawności łożyska oraz jego segmentów magnetycznych i wyklucza uszkodzenie w transporcie czy podczas magazynowania.

 

HBU 2.1

Jest to łożysko HBU 1 z zamontowaną na stałe piastą. Dzięki temu przy montażu i demontażu nie trzeba już wprasowywać oddzielnie piasty. Jednak do prawidłowego montażu zintegrowanej piasty HBU 2.1 trzeba użyć dedykowanego narzędzia SKF (VKN 600, VKN 601 i VKN 602-1), ponieważ piasta zasłania dostęp do zewnętrznego pierścienia łożyska. Przyłożenie siły do piasty koła powoduje uszkodzenie łożyska.

 

Zobacz cały numer PO 9/137 (Wrzesień 2016)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń