SRAT - opona radialna */** w klasie L3/E3/G3
Została zaprojektowana do pracy w wozidłach przegubowych, ładowarkach oraz równiarkach. Nowatorski projekt konstrukcji opony przeznaczony do aplikacji z długimi dystansami przejazdu, zapewniający małe nagrzewanie oraz dobre odprowadzanie ciepła. Zoptymalizowany szeroki profil bieżnika wpływa na jego równomierne zużycie i trwałość przez cały okres eksploatacji oraz doskonałą trakcję. Wzmocniony karkas opony został zaprojektowany do pracy w trudnych warunkach. (niekierunkowy, głęboki) Konstrukcja opony zapewnia kontakt całej szerokości bieżnika z podłożem, co wpływa dodatnio na stabilność maszyny oraz redukuje drgania. Opona przeznaczona jest do prac na powierzchniach nieutwardzonych, grząskich.
SRLD (L5) Opona radialna **
w klasie L5
Opona o bardzo wysokim bieżniku klasy L5 przeznaczona do pracy w ładowarkach. Zaawansowana mieszanka gumowa oraz duża zabudowa bieżnika wpływa na bardzo długi okres eksploatacji, a wzmocniona konstrukcja opony zapewnia nadzwyczajną odporność na przecięcia. Opona Solideal SRLD została zaprojektowana z myślą o aplikacjach do maszyn pracujących w warunkach o dużym ryzyku ścieralności i uszkodzeń mechanicznych. Opona dostępna jest w najbardziej popularnych rozmiarach 20.5 R25, 23.5 R35, 26.5 R25 oraz 29.5 R25.
CMP 533
Diagonalna opona CMP 533 do walców wibracyjnych przeznaczona jest do intensywnej pracy. Zapewniają wysoką wydajność i trwałość. Zoptymalizowany wzór bieżnika minimalizuje nacisk na nawierzchnię oraz redukuje naruszanie nawierzchni dla lepszej wydajności zagęszczania. Wytrzymała konstrukcja karkasu zwiększa odporność na uszkodzenia boczne i przebicia. Bardziej płaski profil bieżnika zapewnia równomierne zużycie bieżnika i wydłuża żywotność. Stopniowane kostki bieżnika rozłożone na całej powierzchni czoła oraz barkach opony zapewniają doskonałe samooczyszczanie, zwiększoną trakcję oraz wydajność pracy. Udoskonalona mieszanka gumowa oraz zwiększona głębokość bieżnika sprawia, że opona Solideal CMP533 oferuje wydłużony okres eksploatacji i trwałość. Opona dostępna jest w rozmiarze 23.1 - 26. www.camoplastsolideal.com/pl
TECHKING
Etadt
To opona radialna do maszyn pracujących w ciężkich warunkach przeznaczona do ładowarek, wozideł oraz innych maszyn budowlanych. Posiada gruby bieżnik (E4), który gwarantuje wysoką odporność na zużycie. Wzmacniona konstrukcja znacznie zwiększa odporność na uszkodzenia. Duża wytrzymałość. Cena na przyzwoitym poziomie pozwala na obniżenie kosztów eksploatacji. Dostępna w rozmiarach 23.5 R25 i 29.5 R25. www.boma.pl
Opony rolnicze
MICHELIN
Lifebib
Podczas projektowania tej opony inżynierowie skupili się na dwóch parametrach - wydajności oraz ochronie gleby. Cechą wyróżniającą nową oponę jest jej bieżnik zostawiający ślad w kształcie kłosa pszenicy. Oprócz niepowtarzalnej rzeźby bieżnik zapewnia precyzję kierowania trakcją i utrzymaniem toru jazdy. Większość bieżników opon rolniczych składa się z dwóch rzędów klocków ułożonych w kształt litery V lub w jodełkę. Jest to niejako „historyczna” rzeźba bieżników opon rolniczych. Sztywność klocków bieżnika, kąt wchodzenia klocków w glebę, wytrzymałość drutówki, elastyczność boków opony i jakość mieszanek gumowych mające wpływ na osiągi opon spełniających oczekiwania rolników. Przy konstruowaniu Lifebib VF 710/70 R42 wykorzystano technologię Ultraflex umożliwiającą udźwig podobnych obciążeń jak w przypadku opon tradycyjnych, jednak przy niskim ciśnieniu nieprzekraczającym dwa bary. Opony wykorzystujące Ultraflex zmniejszają ugniatanie gleby, jakie zazwyczaj powodują kombajny, a także umożliwiają skuteczną cyrkulację wody na uprawianym polu, jednolity wzrost plonów, a także ochronę zbiorów. Technologia wpływa ponadto na zmniejszenie zużycia paliwa. Naukowcy z Harper Adams University przeprowadzili badania wzrostu wydajności maszyn wyposażonych w opony z technologią Michelin Ultraflex na przygotowanych do badań polach pszenicy. Wyniki badania wykazały wzrost wydajności na polu uprawianym z wykorzystaniem sprzętu z oponami Ultraflex o 4 proc. w skali roku. Przy plonach 8 ton/ha i cenie sprzedaży surowca 200 euro za tonę, dodatkowy zysk wyniesie 64 euro z każdego hektara. Zakładając, że inwestycja w opony Michelin Ultraflex w porównaniu do opon standardowych stanowi 1,2 euro/ha na ciągnik (oraz 1 euro/ha dla kombajnu i 0,5 euro/ha dla przyczepy), to zwrot będzie ponad 23-krotny. Opona Michelin Lifebib nie jest jeszcze produkowana seryjnie.