Przemysłowe i rolnicze

Opony przemysłowe

GOODYEAR

EV-4C oraz EV-4R

Koncern wprowadza dwie nowe opony przemysłowe przeznaczone do maszyn portowych. Nowe ogumienie: EV-4C i EV-4R wyróżnia się wydłużoną żywotnością i większą trwałością, co pozwoli operatorom na obniżenie ogólnych kosztów eksploatacji. Produkt będzie dostępny na rynku w rozmiarze 18.00R25. Nowe opony Goodyeara są przeznaczone przede wszystkim do montażu na suwnicach bramowych i maszynach wysokiego składowania, pracujących w większości portów świata. Główną zaletą nowego produktu jest głęboka rzeźba bieżnika, która pozwala zachować wysoki poziom przyczepności i dobre parametry hamowania na mokrej nawierzchni. Bardzo głęboki bieżnik zapewnia również długi okres eksploatacji opon, co pomaga obniżyć ogólne koszty użytkowania. Bieżnik ten - zaprojektowany z użyciem programu CAD - ogranicza wibracje, a to oznacza jego równomierne zużycie oraz znakomity komfort dla operatora. Kolejną korzyścią jest wysoka odporność na uszkodzenia, którą uzyskano dzięki nylonowym wzmocnieniom ścian bocznych. Takie rozwiązanie pozwala zminimalizować ryzyko awarii, które mogłyby powodować kosztowe przestoje maszyn. Dalsze udoskonalenia to między innymi wzmocnienia karkasu dla większej stabilności i efektywności. EV-4R ma podobne właściwości i zalety co EV-4C, ale wyróżnia się gładkim bieżnikiem z dwoma rowkami zapewniającymi wysoką trwałość. Dzięki poszerzeniu palety produktów, ogumienie Goodyear EV-4C i EV-4R jest teraz dostępne w rozmiarach 16.00R25, 480/95R25 i 18.00R25, co obejmuje wszystkie popularne rozmiary znajdujące zastosowanie w pracy portowej.

KABAT

New Power 6.00 - 9

Sukcesywnie na rynku pojawiają się nowe produkty z Grupy Kabat, w kwietniu ruszyła sprzedaż opon pełnych, tzw. superelastycznych, produkowanych w firmie córce ATK z Bolechowa. Do produkcji opon pełnych Kabat używane są wyłącznie matryce cylindryczne sześciosegmentowe. Jest kilka niezaprzeczalnych zalet produkcji opon przy użyciu matryc radialnych sześciosegmentowych, takich jak: płaski i szeroki promień opony oraz doskonały odcisk na podłożu, co zapewnia wyższą precyzję prowadzenia i stabilność, jednakową głębokość bieżnika na całej szerokości opony. Opony są również wyposażone we wskaźnik zużycia bieżnika - podobny, jak w standardowych oponach osobowych. W skład gamy opon pełnych wchodzą następujące rozmiary: 15x4 ½ x8; 16x6x8; 5.00-8; 18x7x8; 6.00-9; 21x8x9; 6.50-10; 200/50-10; 23x9x10; 7.00-12; 23x10-12; 28x9x15; 250-15; 8.25-15. Zapraszamy do współpracy www.kabat.pl; www.atk-retreads.pl

 

 

10.00-20 16PR GTR-01

Wyprodukowana w Polsce opona Kabat 10.00-20 16PR GTR-01 charakteryzuje się wysoką wytrzymałością. Stanowi ona idealny wybór do małych i średnich maszyn budowlano-terenowych. Przeznaczona jest zwłaszcza do maszyn przeładunkowych oraz koparek kołowych. Charakteryzuje się doskonałą odpornością na przebicie, wytrzymałą ścianą boczną, dobrym przenoszeniem napędu,  kierunkowym bieżnikiem, samooczyszczającą się konstrukcją bieżnika oraz dobrą mobilnością na miękkich nawierzchniach.  Jest to opona dętkowa TT  o średnicy zewnętrznej wynoszącej 1050 mm, przekroju poprzecznym 275 mm, nośności 3000 kg i dopuszczalnym ciśnieniu 750 kPa. Więcej informacji na stronie producenta www.kabat.pl

 

MICHELIN

XDR250

Michelin przedstawia nową oponę przemysłową podnosząca wydajność maszyn pracujących w kopalniach. Michelin XDR250 50/80 R57 o nośności nominalnej 67 ton jest w stanie zwiększyć produktywność wodzideł sztywnoramowych nawet o 11 proc. XDR250 jest owocem współpracy z zespołami Caterpillar i Komatsu, dwóch najważniejszych graczy na rynku maszyn górniczych. Ogumienie, którego charakterystykę techniczną szczegółowo omówiono z obiema firmami, będzie fabrycznym wyposażeniem ich najnowszych modeli wodzideł sztywnoramowych: CAT 793F i KOM 830E AC. Maszyny wyposażone w opony XDR250 mogą oferować większy tonokilometr na godzinę będący najważniejszym wskaźnikiem wydajności w tym segmencie. Dzięki większej nośności nominalnej 67 ton XDR250 stała się nową oponą referencyjną na rynku ogumienia do wodzideł sztywnoramowych o nośności 250 ton. W porównaniu z oponą poprzedniej generacji, XDR2 40.00 R57, nowa opona oferuje nośność większą aż o 11,6 proc. Nośność XDR250 jest również o 6,3 proc. większa od nośności dostępnych na rynku opon w rozmiarze 46/90 R57. Pojemność wewnętrzna nowej opony jest o 9,2 proc. większa od pojemności opony poprzedniej generacji. Większy rozmiar jest podyktowany coraz większymi rozmiarami najnowszych modeli wodzideł sztywnoramowych. Niższa temperatura robocza dzięki zastosowaniu nowego bieżnika z mniejszymi klockami i większą liczbą rowków optymalizujących przepływ powietrza i zapewniających efektywne chłodzenie gumy. Szczytowa temperatura robocza XDR250 w porównaniu z jej poprzedniczką jest niższa o 8°C w tych samych warunkach pracy. W związku z tym wozidła mogą transportować więcej materiału z tą samą prędkością lub zwiększyć średnią prędkość przejazdów - w obu przypadkach korzyścią jest większa wydajność. XDR250 jest kompatybilna z opracowanym przez Michelin systemem zarządzania oponami wielkogabarytowymi MEMS umożliwiającym zdalne kontrolowanie ciśnienia i temperatury w oponach w czasie rzeczywistym.

 

SOLIDEAL

SRGP - opona radialna */** w klasie L3/E3/G3

Jest przeznaczona do pracy w ładowarkach, równiarkach drogowych oraz wozidłach przegubowych. Zaawansowany projekt konstrukcji opon SRGP, mieszanka gumowa oraz zoptymalizowany wskaźnik wypełnienia przestrzeni bieżnika wpływa na wydłużoną żywotność opon SRGP. Zaprojektowany przez inżynierów Solideal opatentowany niekierunkowy wzór bieżnika oraz wzmocniony karkas ma wpływ na ograniczenie poziomu wibracji i amortyzowanie nierówności na drodze (przy jeździe do przodu jak i do tyłu) oraz zachowanie doskonałej stabilności oraz trakcję opony. Unikalne rozwiązanie jakim jest dwustopniowa ścianka łopatek bieżnika, tworzy wyjątkowy samooczyszczający się bieżnik kruszący zaschnięte błoto oraz wyrzucający kamienie. Opona dedykowana do prac na  nawierzchniach utwardzonych, o zwiększonym ryzyku zużycia lub uszkodzenia czoła opony.

Zobacz cały numer PO 6/124 (Czerwiec 2015)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń