Ciężarowe i dostawcze

Opony do minivanów i dostawcze

HANKOOK

Ventus Prime²

Opona charakteryzuje się zoptymalizowanym rozkładem nacisku na grunt. Ma to na celu uzyskanie wysokiej przyczepności na mokrej nawierzchni. Technologia Multi-Tread-Radius zapewnia najlepszą możliwą przyczepność, pewniejsze zachowanie pojazdu oraz wysoką skuteczność hamowania, szczególnie na mokrej nawierzchni, między innymi na zakrętach oraz przy wysokich prędkościach. Kolejnym atutem opony - wg producenta - jest optymalne prowadzenie i dłuższa żywotność. Dzięki opatentowanej przez firmę Hankook technologii SCCT (Stiffness Control Contour Theory) zapewniane są: równomierny rozkład nacisku na grunt oraz mniejsza deformacja, co zapewnia szczególnie pewne prowadzenie przy wszystkich możliwych stanach załadunku, a także mniejsze zużycie. Bioniczny wzór i asymetryczny profil łączą dobre wartości akwaplanacji z wydajnością prowadzenia oraz precyzyjnym sterowaniem przy ograniczonym hałasie toczenia. Krawędzie bloków zewnętrznych żeber profilu przypominające uzębienie drapieżnych kotów zazębiają się z jezdnią, zapewniając najlepszą trakcję oraz stabilność na zakrętach. Zastosowanie krzemionkowej mieszanki hybrydowej bieżnika ze specjalnymi łańcuchami polimerów hybrydowych oraz nanocząsteczek do produkcji opon Ventus Prime² zapewnia jednocześnie polepszenie przyczepności na mokrej nawierzchni oraz zwiększenie żywotności i oszczędności paliwa. Model Hankook Ventus Prime² dostępny jest w 61 rozmiarach od 15 do 19 cali (serie 65 do 40), przeznaczonych do pojazdów klasy kompaktowej i luksusowej o szerokości profilu od 185 do 255 mm (indeks prędkości H-Y), przede wszystkim w bardzo nośnej wersji Extra Load (XL), częściowo także w wersji run-flat o właściwościach umożliwiających dalszą jazdę w razie uszkodzenia (HRS - Hankook Runflat System).

Vantra LT

Zoptymalizowana struktura tych opon zapewnia dłuższą żywotność i większe bezpieczeństwo. Zastosowanie podwójnego pasa gwarantuje stałą wydajność dzięki bardzo wytrzymałym opaskom. Specjalny profil powoduje lepsze osadzenie felg, a w ślad za tym zoptymalizowaną charakterystykę jazdy. Osłona ścianek bocznych zapobiega ich uszkodzeniu. Trzy szerokie rowki na całym obwodzie oraz rowki poprzeczne 3D zapewniają o 14 proc. lepszą ochronę przed akwaplanacją w porównaniu do typowych profili. Innowacyjny wzór profilu gwarantuje wysoki poziom trakcji oraz wysoką skuteczność hamowania także wtedy, gdy jest zimno i mokro. Właściwością opony jest większa oszczędność paliwa oraz dłuższy okres eksploatacji. Model charakteryzuje się do 12 proc. lepszą odpornością na ścieranie dzięki innowacyjnej strukturze profilu oraz technologii mieszania. Efektem zoptymalizowania profilu karkasu jest zminimalizowanie strat energii podczas jazdy, a tym samym większej o 13 proc. oszczędności paliwa. Model Vantra LT charakteryzuje się też zwiększoną wytrzymałością i stabilnością jazdy. Kanciasty profil z odpowiednio zmodyfikowanym rozmieszczeniem rowków zapewnia większą stabilność w obszarze zewnętrznych żeber, co przekłada się na lepszą stabilność jazdy oraz utrzymywanie toru nawet przy wyższych prędkościach i obciążeniach. Vantra LT dostępna jest w 51 rozmiarach od 12 do 16 cali, w seriach od 82 do 60 oraz o szerokościach bieżnika od 155 do 235. Opatrzona jest oznaczeniem M+S. Więcej na www.hankooktire-eu.com/pl

Opony ciężarowe

GOODYEAR

KMAX i FUELMAX

Opony z prezentowanej już na łamach Przeglądu serii zostały ostatnio wybrane przez Renault Trucks na opcjonalne wyposażenie fabryczne do najnowszej serii pojazdów. Wprowadzone w ubiegłym roku opony będą dostępne zarówno w modelach z nowej linii długodystansowych pojazdów ciężarowych Renault, jak i ciężarówek Renault dla dystrybucji. Obie serie wyposażone są w najnowsze niskoemisyjne silniki klasy Euro 6. KMAX jest oponą charakteryzującą się wydłużoną żywotnością. Zapewnia długie przebiegi i bardzo dobrą trakcję przez cały rok, bez kompromisów w innych ważnych aspektach efektywności. Oponę KMAX D na oś napędową można używać przez cały rok, ponieważ posiada nie tylko oznaczenie M+S, ale także znak alpejski, czyli symbol trzech szczytów górskich i płatka śniegu (3PMSF). Natomiast FUELMAX to linia opon efektywnych paliwowo o obniżonym oporze toczenia. Efektywność paliwowa to najważniejsza zaleta tego modelu, jednak opona charakteryzuje się również dobrymi przebiegami i sprawnym hamowaniem na mokrej nawierzchni. Podobnie jak w przypadku KMAX, opona FUELMAX D także spełnia wymogi oznaczeń M+S i 3PMSF, co oznacza, że jest naprawdę wielosezonowa. Więcej na www.goodyear.pl

MICHELIN

X Multi T

Gama opon X Multi poszerzyła się o model X Multi T. Jest to nowy produkt przeznaczony specjalnie do naczep. Dzięki nowej oponie firmy przewozowe specjalizujące się w transporcie krajowym i regionalnym będą mogły jednolicie wyposażać całe pojazdy w opony Michelin z rodziny X Multi. X Multi T to wszechstronna opona, która spełnia trzy priorytety transportowców - bezpieczeństwo kierowców i ładunku, lepszą kontrolę kosztów i gwarancję dostaw na czas. Dzięki obniżeniu zużycia paliwa o 0,7 litra na 100 km roczne oszczędności wynoszą 1000 euro dla każdego ciągnika z naczepą pokonującego rocznie 110 tys. km, i większej o 10 proc. trwałości bieżnika korzyści firm wybierających nową oponę X Multi T mogą być znaczące. Opona posiada ponadto oznaczenie M+S (błoto i śnieg), które potwierdza, że spełnia ona wymogi prawne regulujące transport w warunkach zimowych w Norwegii, Turcji i Rosji. W oponach X Multi T zastosowano szereg innowacji, m.in. rozwiązanie zapewniające wzdłużną i poprzeczną przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni dzięki specjalnej rzeźbie bieżnika umożliwiającej bardzo skuteczne odprowadzanie wody i regularne zużycie bieżnika. Wpływ udziału opon zamontowanych w naczepie w hamowaniu całego zestawu (ciągnik z naczepą) wynosi 45 proc. Cztery rowki wzdłużne efektywnie odprowadzają wodę spod opony przez cały jej cykl eksploatacji, a konstrukcja rowków i ich dłuższe krawędzie zapewniają znakomite panowanie nad pojazdem na mokrych nawierzchniach. Kolejną innowacją jest to, że w bieżniku opony zastosowano innowacyjną mieszankę gumy o nazwie Carbion, która zmniejsza opory toczenia i zwiększa trwałość ogumienia. Powstała ona w oparciu o nowe komponenty oraz nowe procesy produkcyjne. Przy tym samym obciążeniu (4500 kg), ciśnieniu (9 barów) i prędkości (100 km/h) nowa mieszanka opony ma o ok. 6°C niższą temperaturę roboczą od temperatury gumy poprzedniczki nowej opony. Wiąże się z tym obniżenie oporów toczenia, większa oszczędność paliwa, a w konsekwencji także obniżenie emisji CO2. Nowa mieszanka gumy charakteryzuje się również lepszą odpornością na otarcia podczas przemieszczania się ładunku, co jest szczególnie ważne dla opon na osiach wleczonych. Pomaga to zwiększyć trwałość opon i ich potencjał pogłębiania i bieżnikowania. Producent przygotował dwie wersje opon X Multi T - Michelin MultiWay HD XZE, o większej nośności - 10 ton na oś, oraz Michelin X Multi Winter T - zaprojektowaną w celu zaspokojenia wymogu mobilności w trudnych warunkach zimowych. www.michelin.pl

Zobacz cały numer PO 2/120 (Luty 2015)

drukuj  
Ogłoszenia

Poszukiwany redaktor/redaktorka treści

Toruń |Umowa o pracę | Umowa na okres próbny wynoszący trzy miesiące, z możliwością przedłużenia do roku Wydawnictwo ...

więcej
/

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń