Ciężarowe i dostawcze

 

 

L355

Ten model opony służy do użytku drogowo-terenowego, podobnie jak wszystkie pozostałe z tej linii, ale przeznaczony jest na oś napędową. Cechuje go wyjątkowa trwałość, wysoka odporność na przecięcia i wykruszenia. Opona L355 umożliwia operatorom zwiększenie obciążenia na oś ponad standard o 0,5 tony (w przypadku pojedynczego montażu) lub 2,6 tony (w przypadku montażu podwójnego). L355 dostępna jest w rozmiarach: 13R22.5 oraz 315/80R22.5

 

 

 

M748

Przeznaczona jest na oś naczepową. W warunkach drogowo-terenowych radzi sobie tak samo znakomicie, jak pozostałe opony z linii EVO. Jest wytrzymała, wyjątkowo trwała i odporna na przecięcia oraz inne uszkodzenia. Charakteryzuje się zwiększoną nośnością. Dla opon M748 zwiększenie nośności wynosi tonę na oś w przypadku pojedynczego montażu. Dostępna jest w rozmiarze 385/65R22.5.

 

 

 

L317

To kolejna opona z linii EVO. Przeznaczona jest do użytku terenowego i eksploatacji na wszystkich osiach. Posiada zwiększoną ponad standard nośność. Jest wytrzymała, świetnie sprawdza się w pracy w trudnych, terenowych warunkach, odporna na przecięcia. Podobne jak inne opony z tej linii cechuje ją wydłużony okres eksploatacji. Dostępna jest w rozmiarze 13R22.5. Opony Bridgestone M840 EVO, L355 EVO oraz L317 EVO są dostępne w całej Europie od stycznia 2015 roku. M748 EVO trafi do sprzedaży w marcu 2015. www.bridgestone.pl

 

LONG MARCH

LM168

To opona przeznaczona do pojazdów wykorzystywanych do tras dalekobieżnych. Dzięki nowo zaprojektowanej, zoptymalizowanej mieszance gumowej oraz nowemu kształtowi bieżnika osiągnięto cel, jakim było zmniejszenie nierównomiernego zużycia oraz wydłużenie przebiegów opony. Wzór bieżnika został zaprojektowany specjalnie do pojazdów wykorzystywanych na trasach dalekobieżnych oraz mieszanych H/M. Jego wąskie rowki są pofalowane na dnie. Zostały w ten sposób zaplanowane, by zwiększyć przyczepność, poprawić bezpieczeństwo oraz osiągi. Szeroki bieżnik pozwolił wyeliminować koła bliźniacze. Powiększenie barku opony z kolei spotęgowało jego wytrzymałość oraz poprawiło osiągi. Zwiększenie sekcji samooczyszczania efektywnie zaś wydłużyło żywotność opony. Dodatkowe nacięcia na bieżniku zaprojektowane zostały w celu zmniejszenia hałasu, a także polepszenia osiągów. www.handlopex.pl

Opony bieżnikowane

CONTINENTAL

ContiRe CityService HA3

To model niezwykle wytrzymały, ponieważ potrafi sprostać niezwykle surowym warunkom pracy, które są charakterystyczne dla pojazdów pracujących w branży zbiórki i recyklingu odpadów. Bieżnikowana na gorąco opona, której mieszanka jest odporna na rozcięcia i rozdarcia, przyczynia się do zmniejszenia ilości dwutlenku węgla emitowanego przez firmy zajmujące się gospodarką odpadami. W oponie zastosowano niekierunkowy profil bieżnika, dzięki czemu można ją stosować na wszystkich osiach pojazdu. Takie rozwiązanie pozwala w pełni wykorzystać potencjał obustronnie wzmacnianych ścian bocznych opony. Niezbędną stabilność zapewniają zamknięte żebra barkowe. Bieżnik posiada wysokie właściwości samooczyszczające, co pozwala uchronić oponę przed uszkodzeniami podczas jazdy po drogach niższej jakości i na terenie wysypisk. Opona ContiRe CityService HA3 jest wyposażona w wizualny wskaźnik zbieżności (Visual Alignment Indicato - VAI), pomagający wykryć nieprawidłowe ustawienie kół pojazdu. Ponadto opona posiada również wskaźniki zużycia ścian bocznych oraz oznaczenie M+S. Tak jak w przypadku wszystkich opon marki Continental, również model ContiRe CityService wykonany jest na bazie wysokiej jakości karkasu z opatentowaną warstwą butylową AirKeep® zapobiegającą stopniowej utracie powietrza. Czterowarstwowe, trójkątne opasanie oraz wyjątkowo wytrzymała konstrukcja barku opony zapewniają wysoki poziom trwałości i niezawodności. Bieżnikowane na gorąco opony ContiRe CityService HA3 są produkowane w zakładach ContiLifeCycle w Hanowerze. Proces bieżnikowania na gorąco wykorzystuje znacznie mniej surowców naturalnych, takich jak kauczuk, w porównaniu do produkcji nowych opon. Ilość zużywanej energii jest niższa aż o 70 proc., co także przyczynia się do obniżenia emisji dwutlenku węgla. Poza tym, możliwe jest ograniczenie ilości wytwarzanych odpadów aż o 80 proc. Dodatkową obniżkę ilości emitowanego CO2 można uzyskać stosując specjalny recyklat gumowy otrzymywany w innowacyjnym procesie ponownej dewulkanizacji gumy z bieżnika opon ciężarowych.

ContiRe CityService HD3

Opona ta została zaprojektowana specjalnie do zastosowania na osi napędowej. Oferuje optymalną przyczepność w bardzo trudnych warunkach pracy. Została wyposażona w kostkowy, niekierunkowy bieżnik, dzięki czemu możliwe jest elastyczne wykorzystanie dwóch wzmacnianych ścian bocznych poprzez montaż opony na dowolnej stronie osi. Oprócz wysokich właściwości samooczyszczających, model ContiRe CityService HD3 posiada również specjalne wzmocnienie poprzeczne gwarantujące dodatkową stabilność podczas pokonywania zakrętów. Opony bieżnikowane w technologii na gorąco są objęte taką samą gwarancją producenta jak ogumienie nowe. Nowe opony serii ContiRe CityService HA3 oraz HD3 w rozmiarze 315/80 R22.5 są już w sprzedaży. Z kolei oba modele w rozmiarze 295/80 R22.5 będą dostępne w sprzedaży już wkrótce. www.continental.pl

Zobacz cały numer PO 3/121 (Marzec 2015)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń