Ciężarowe i dostawcze

Opony dostawcze

PIRELLI

Carrier

To zaawansowana technologicznie opona opracowana specjalnie do samochodów dostawczych. Carrier gwarantuje długą żywotność, obniżone zużycie paliwa, a dzięki redukcji oporów toczenia, lepszą wydajność na mokrej nawierzchni oraz większy komfort w porównaniu do poprzedniej generacji opon. Carrier ze względu na dobrą przyczepność na mokrej nawierzchni, kluczowy wskaźnik wydajności, uzyskała najwyższe noty w swojej kategorii - klasę A i B w Europejskim Systemie Etykietowania Opon. W oponie Carrier zaadaptowano na potrzeby sektora pojazdów komercyjnych technologię opracowaną dla opon Ultra High Performance. Opona została stworzona zgodnie ze szczytowymi osiągnięciami techniki (wykorzystywanymi przy tworzeniu takich produktów Pirelli jak: P Zero i Cinturato P7), z naciskiem na dwa kluczowe czynniki dla rynku samochodów dostawczych: bezpieczeństwo i całkowite koszty eksploatacji. Trzy miliony kilometrów testów, w różnych warunkach klimatycznych i z udziałem różnych kierowców wiodących, europejskich flot potwierdziło niższe koszty utrzymania dzięki przedłużonej żywotności opony, mniejsze zużycie paliwa dzięki niższym oporom toczenia oraz przede wszystkim, wysoki poziom komfortu jazdy w porównaniu z referencyjną oponą do samochodów dostawczych. Kierowcy testowi stwierdzili, że opony uzyskują przebiegi większe o około 30 proc., dzięki radykalnej zmianie geometrii profilu i zupełnie nowej mieszance bieżnika. Zmniejszenie oporu toczenia osiągnięto dzięki optymalizacji profilu i zastosowaniu nowatorskich materiałów. Nowy wzór bieżnika z trzema szerokimi rowkami wzdłużnymi i nowa mieszanka wpłynęły również na skrócenie drogi hamowania o 10 proc., lepszą przyczepność na mokrej nawierzchni i zwiększenie odporności na aquaplaning. Wszystkie te elementy gwarantują bezpieczeństwo i komfort jazdy. Opona Carrier jest dostępna na rynku w rozmiarach od 14 do 17 cali. www.pirelli.com

 

FEDERAL

Ecovan ER-01

To opona przeznaczona do samochodów dostawczych. Została zaprojektowana tak, aby wytrzymać zwiększoną ładowność. Jest udanym połączeniem efektownego wzornictwa, zwiększonej trwałości i praktycznych cech użytkowych. Nowy wzór bieżnika zapewnia długą żywotność opony, specjalnie zaprojektowanej do pojazdów dostawczych i busów, zapewniając bezpieczeństwo eksploatacji, stabilne zachowanie w czasie jazdy oraz duże przebiegi. Głębokie rowki bieżnika poprawiają hamowanie na mokrej nawierzchni. Wzmocniona stalowym oplotem opona przystosowana jest do przewożenia cięższych ładunków. Szczegóły na stronie oficjalnego importera i dystrybutora Federal w Polsce: www.nowegumy.pl

Opony ciężarowe

CONTINENTAL

Conti EcoPlus HD3

To opona na oś napędową do pojazdów z obniżoną podłogą. Conti EcoPlus HD3 w rozmiarze 315/45 R22.5 została zaprojektowana pod kątem wymogów segmentu transportu objętościowego. Pomimo małej średnicy umożliwia przenoszenie obciążeń do 11,6 t w układzie bliźniaczym, a to dzięki wykorzystaniu technologii 0° przy konstruowaniu warstw opasania. Zastosowanie najnowocześniejszej technologii czyni tę niskoprofilową oponę najniższą w klasie, co pozwala na najlepsze możliwe wykorzystanie trzymetrowej wewnętrznej wysokości ładunkowej naczepy bez przekraczania maksymalnej dopuszczalnej wysokości całkowitej. Przy opracowywaniu opony Continental ściśle współpracował z producentami samochodów ciężarowych i naczep. Conti EcoPlus HD3 w nowym rozmiarze jest odpowiedzią na potrzeby przewoźników. Maksymalna, zgodna z prawem wysokość zewnętrzna, wynosząca cztery metry, wciąż pozostaje ważnym kryterium operacyjnym spedytorów i flot. Użycie konwencjonalnych opon ciężarowych, np. serii 60, nie pozwala na pełne wykorzystanie wewnętrznej wysokości załadunku bez przekroczenia maksymalnej dopuszczalnej wysokości całkowitej. Conti EcoPlus HD3 315/45R22.5 została opracowana specjalnie na oś napędową pojazdów z obniżoną podłogą. Dzięki średnicy zaledwie 852 milimetrów opona „zmniejsza” wysokość siodła ciągnika do poziomu maksymalnej wysokości wyznaczonej przez prawo, umożliwiając zastosowanie naczep do przewozów wolumenowych. Nowa mieszanka gumowa oraz mniejszy obwód opony gwarantują optymalne zużywanie się bieżnika oraz niskie opory toczenia. Jak wszystkie opony Continental trzeciej generacji, Conti EcoPlus HD3 315/45R22.5 wykorzystuje nadający się do bieżnikowania karkas z opatentowaną warstwą butylową AirKeep® zapobiegającą powolnej utracie powietrza. Przygotowany do pogłębiania bieżnik przedłuża okres eksploatacji opony napędowej i sprawia, że jest ona bardziej ekonomiczna. Ściana boczna Conti EcoPlus HD3 zawiera zarówno symbol M+S, jak i symbol płatka śniegu na tle gór (3PMSF). Można więc ją bezpiecznie stosować również na ośnieżonych drogach.

 

 

Conti EcoPlus HS3

W najbliższych miesiącach seria Conti EcoPlus zostanie poszerzona o oponę Conti EcoPlus HS3 w rozmiarze 355/50R22.5. Wraz z Conti EcoPlus HD3 315/45R22.5 ta niskoprofilowa opona na oś kierowaną stanowi doskonały wybór do ciągników siodłowych i naczep w transporcie objętościowym. Opony Conti EcoPlus HD3 315/45R22.5 i Conti EcoPlus HS3 355/50R22.5 są uzupełnieniem rodziny opon opracowanych specjalnie na potrzeby przewozów długodystansowych i transportu regionalnego z częstym przejazdem przez autostrady. www.continental.pl

Zobacz cały numer PO 4/122 (Kwiecień 2015)

 


 

 

Opony ciężarowe

ANTYRE

TB688

To opona o szerokim zastosowaniu. Może być stosowana na wszystkich osiach. Zapewnia bardzo dobrą stabilność prowadzenia, doskonałą trakcję, zarówno jako opona napędowa, jak i wleczona. Ma bardzo dobrą wydajność przy dużych prędkościach oraz niski poziom hałasu. Nowy wzór bieżnika jest odporny na nierównomierne zużycie. Cechuje się też dobrą przyczepnością. Opona dostępna jest w dwóch rozmiarach: 215/75 R17.5 oraz 235/75 R17.5. www.handlopex.pl

BRIDGESTONE

EVO

To nowa zaawansowana linia opon drogowo-terenowych o zwiększonej nośności. Pozwoli ona operatorom flot działającym w branży budowlanej i górniczej na transport cięższych ładunków bez uszczerbku dla właściwości użytkowych opon, trwałości i odporności na uszkodzenia. Struktura nowych opon EVO została wzmocniona, co pozwala zachować szkielet opony i zminimalizować odkształcenia w trakcie eksploatacji, a zarazem zapewnić elastyczność wymaganą przy zadaniach realizowanych na drogach i w terenie. Oprócz wzmocnionej struktury stopki w nowych oponach wykorzystano następujące technologie Bridgestone: Waved Belt™* (zwiększa stabilność i trwałość karkasu); Split Belt Package** (zmiękcza opasanie, umożliwiając większe ugięcie); Stone Ejector* (zapobiega wnikaniu kamieni w opasanie). Rozwiązania wykorzystane w nowych oponach poprawiają ich wytrzymałość oraz zapewniają możliwości bieżnikowania z wykorzystaniem technologii Bandag. Dzięki temu operatorzy mogą obniżyć koszty, wydłużając okres eksploatacji opon, które zachowują takie same właściwości w zakresie niezawodności i trwałości, jak w przypadku oryginalnych opon Bridgestone. Nowe opony drogowo-terenowe świetnie sprawdzają się również podczas jazdy w błocie oraz po świeżym lub topniejącym śniegu (M+S), zapewniając lepsze właściwości jezdne niż opony standardowe. Oznaczono je symbolem alpejskim identyfikującym opony śniegowe zgodnie z regulacją R117.02 EKG ONZ. Linia EVO obejmuje modele M840, L355, L317 oraz M748.

M840

To opona przeznaczona do użytku drogowego i terenowego na wszystkich osiach. Umożliwia operatorom zwiększenie obciążenia na każdą oś o 0,5 tony (w przypadku pojedynczego montażu) lub 2,6 tony (w przypadku montażu podwójnego) w porównaniu ze standardowymi oponami. Posiada wszystkie opisane wyżej cechy charakterystyczne dla linii EVO. Zwiększoną nośność osiągnięto bez uszczerbku dla doskonałych właściwości użytkowych opon Bridgestone, takich jak wyjątkowa trwałość, wysoka odporność na przecięcia i wykruszenia. Ponadto wykorzystanie najwyższej jakości karkasu zapewnia optymalne możliwości bieżnikowania, a przez to wydłużenie okresu eksploatacji opony. Dostępne rozmiary opony to: 13R22.5 oraz 315/80R22.5.

Zobacz cały numer PO 3/121 (Marzec 2015)

drukuj  
Ogłoszenia

Poszukiwany redaktor/redaktorka treści

Toruń |Umowa o pracę | Umowa na okres próbny wynoszący trzy miesiące, z możliwością przedłużenia do roku Wydawnictwo ...

więcej
/

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń