Ciężarowe i dostawcze

HANKOOK

SmartControl DW07

To opona zimowa na oś napędową do pojazdów ciężarowych. Symbol płatka śniegu (3PMSF) świadczy o wysokich osiągach opony w zimie, zapewniających mobilność floty pojazdów ciężarowych także w mroźną pogodę i na zaśnieżonych drogach. W porównaniu z poprzednimi modelami SmartControl DW07 zapewnia do 25 proc. większą przyczepność na śniegu oraz do 13 proc. większy przebieg w warunkach zimowych. Nowy model jest już dostępny w trzech głównych rozmiarach 315/80R22.5, 315/70R22.5, 295/80R22.5, a kolejne wkrótce trafią do oferty. Nową oponę wyposażono w szerszy o 8 proc. bieżnik, zwiększając powierzchnię styku z podłożem, a tym samym poprawiając przyczepność i charakterystykę prowadzenia. Wzór bieżnika z pięcioma głównymi rowkami odprowadzającymi wodę zwiększa odporność opony na aquaplaning. Z kolei gęsto rozmieszczone, trójwymiarowe lamele spełniają dwa ważne zadania. Po pierwsze, zapewniają równomierne zużycie bieżnika, a tym samym długą żywotność opon. Efekt ten wzmacnia układ bloków bieżnika, zaprojektowany pod kątem amortyzacji wstrząsów. Po drugie, w połączeniu z wyjątkowym, półotwartym barkiem opony SmartControl DW07, lamele gwarantują lepszą przyczepność na oblodzonych i zaśnieżonych drogach. Postrzępione krawędzie bloków bieżnika sprawiają, że opona znakomicie trzyma się nawierzchni, co dodatkowo zwiększa przyczepność i skuteczność hamowania. Innowacyjne technologie sprawiają, że model SmartControl DW07 jest niezwykle wydajny. W nowej oponie zimowej zastosowano specjalnie opracowaną mieszankę, dzięki czemu zachowuje ona sprężystość w niskich temperaturach i sprawia, że opona jest bardzo odporna na zimno. Zapewnia to wysoką skuteczność hamowania nawet w bardzo niskiej temperaturze. W SmartControl DW07 znalazła również zastosowanie opracowana przez firmę Hankook technologia Stiffness Control Contour (SCCT). Zapewnia ona równomierny rozkład ciśnienia w oponie, minimalizując w ten sposób deformację profilu osnowy. W ten sposób większa jest nie tylko trwałość opony, lecz także możliwość jej ponownego bieżnikowania. www.hankooktire-press.com

GT RADIAL

GSR225 Combi Road

GITI rozszerzyła swoją ofertę o wielofunkcyjną oponę GSR225 Combi Road na osie kierowane w trzech nowych rozmiarach oraz z wyższym indeksem obciążenia dla nowej generacji opon  22,5 i 19,5 cala. Opony w rozmiarach 245/70R19.5, 265/70R19.5 i 285/70R19.5 zostały przeznaczone do użytku w mniejszych samochodach dostawczych i autobusach. Opony 22,5-calowe, w tym 275/70R22.5, 295/80R22.5, 315/60R22.5, 315/70R22.5 i 315/80R22.5 mają zwiększony indeks nośności do 158/150L, by dodatkowo spełnić wymagania Euro 6. Zaprojektowane do użytku na trasach regionalnych i długodystansowych GSR225 Combi Road posiadają specjalnie opracowaną mieszankę bieżnika, aby zapewnić wyjątkowy przebieg i regularne zużycie, a także optymalną przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni. Poprawiony projekt ze zmienionym rowkiem zapobiega uwięzieniu kamieni i zwiększa ogólną ochronę przed uszkodzeniem, zwłaszcza podczas regularnego i intensywnego użytkowania na trasach regionalnych. www.gtradial.com

MICHELIN

X Multi Z, X Multi D

Michelin wprowadza na rynek nowe rozmiary opon gamy X Multi Z oraz X Multi D do małych ciężarówek do 16 t DMC. Opony mogą być użytkowane na wszystkich typach dróg, zarówno latem, jak i zimą. Gama posiada homologację opony zimowej, o czym świadczy oznaczenie 3PMSF na bokach opon. Bezpieczeństwo opon Michelin X Multi, nawet przy znacznym zużyciu bieżnika, zostało potwierdzone najnowszymi testami TÜV SÜD. W gamie X Multi firma oferuje łącznie 16 rozmiarów opon, które pokrywają 80 proc. zapotrzebowania użytkowników ciężarówek. Zalety gamy opon Michelin X Multi to: wszechstronność i możliwość całorocznego użytkowania (homologacja zimowa 3PMSF); zgodność z najsurowszymi normami ochrony środowiska (niższe zużycie paliwa i obniżenie poziomu hałasu, który jest o 5 dB niższy od średniego wyniku opon konkurentów, przy czym różnica 3 dB to dwukrotny wzrost natężenia hałasu); oraz niższy całkowity koszt użytkowania. Wyniki testów porównawczych przeprowadzonych przez niezależną organizację TÜV SÜD wykazały, że X Multi Z i X Multi D z bieżnikiem zużytym w 2/3 oferują lepsze osiągi od opon głównych konkurentów, hamując średnio o 13 metrów krócej na mokrej nawierzchni o małej przyczepności. Z badania TÜV SÜD wynika, że opony firmy Michelin utrzymują wysokie osiągi od pierwszego do ostatniego milimetra bieżnika. Gama opon Michelin X Multi jest przeznaczona przede wszystkim dla użytkowników, dla których usługi transportowe są rozszerzeniem podstawowej działalności. W 2015 r. w gamie Michelin X Multi Z pojawi się sześć nowych rozmiarów: 225/75R17.5; 235/75R17.5; 245/70R17.5; 265/70R17.5 (od września 2015 r.); 245/70R19.5; 265/70R19.5. Opony gamy X Multi Z (na wszystkie pozycje) i X Multi D (na oś napędową) są dostępne łącznie w 16 rozmiarach, po 8 rozmiarów w każdej gamie: 215/75R17.5; 225/75R17.5; 235/75R17.5; 245/70R17.5; 265/70R17.5; 245/70R19.5; 265/70R19.5; 285/70R19.5. www.ciezarowki.michelin.pl

NOKIAN

NTR 74S

Model przeznaczony jest głównie do przyczep, ale może być także stosowany na oś sterującą. Jak informuje producent, nowe ogumienie zostało dostosowane do różnych warunków drogowych i może być eksploatowane przez cały rok. Bieżnik oraz mieszanka gumowa opony NTR 74S zostały tak zaprojektowane by oferować równomierne zużycie bieżnika, trwałość, bezpieczeństwo i oszczędność paliwa. Specjalna konstrukcja tego modelu zapewnia skuteczne usuwanie kamieni, co zmniejsza ryzyko uszkodzenia opony. Podobnie, jak inne modele fińskiego producenta, NTR 74S posiada wskaźnik bezpieczeństwa jazdy, który w miarę zużywania się ogumienia pokazuje pozostałą głębokość bieżnika w liczbach. Nowa opona ma zapewniać odpowiednie właściwości przez cały rok, w różnych warunkach pogodowych, które występują w Skandynawii, Europie Środkowej i Rosji. Ogumienie posiada oznaczenie M+S oraz symbol płatka śniegu na tle trzech szczytów górskich (3PMSF), które potwierdzają zimowe właściwości opony. Jak podkreśla producent, nowy model sprawdzi się zarówno latem, jak i zimą, także w głębokim śniegu. Cechą charakterystyczną modelu NTR 74S są także niskie opory toczenia, które przekładają się na mniejsze zużycie paliwa. Dodatkowym atutem jest możliwość bieżnikowana, co również ma korzystny wpływ na ogólny koszt eksploatacji ogumienia. Nowe opony uzupełnią gamę Nokiana przeznaczoną do samochodów ciężarowych i autobusów. Pierwsze modele NTR 74S pojawią się na rynku europejskim pod koniec sezonu letniego 2015 r. Użytkownicy będą mieli do wyboru dwie wersje rozmiarowe: 385/55R22.5  oraz 385/65R22.5. www.nokiantyres.pl

UNIROYAL

FH40 i DH40

Firma Uniroyal zaprezentowała dwie nowe opony do użytku w łączonym ruchu regionalnym oraz długodystansowym. Są to: FH40 na oś prowadzącą oraz DH40 na oś napędową. Obie opony są przeznaczone do autobusów i samochodów ciężarowych. Dostępne są w rozmiarze 315/80 R22.5. Nowa linia produktów to odpowiedź na potrzeby przewoźników operujących w przewozach regionalnych i długodystansowych. Opony Uniroyal FH40 i DH40 oferują doskonałą trwałość i pewne prowadzenie pojazdu. Nowo opracowany wzór bieżnika opony FH 40 na oś kierowaną poprawia jej przyczepność na mokrej drodze i kwalifikuje ją do klasy „B" na etykiecie unijnej. Specjalna technologia lameli zastosowana we wzorze bieżnika optymalizuje odprowadzanie wody i zapewnia bezpieczne prowadzenie pojazdu podczas deszczu. Kontur opony FH 40 zoptymalizowano pod kątem równomiernego zużywania się i niskich oporów toczenia, a nowa mieszanka jej bieżnika zapewnia duże przebiegi. Model FH 40 posiada homologację M+S. Z kolei bieżnik opony DH 40 na oś napędową został opracowany specjalnie z myślą o zapewnieniu wysokiego poziomu trakcji. Nowy wzór bieżnika pozwala na równomierne zużywanie się opony, co z kolei gwarantuje jej duże przebiegi. Udoskonalony kord zapewnia oponie wyjątkową solidność i trwałość. Opona DH 40 posiada zarówno oznaczenie M+S, jak i symbol 3PMSF (trzech szczytów górskich i płatka śniegu). Opony z nowej serii produktowej Uniroyal posiadają nadający się do bieżnikowania karkas. Stopka karkasu w obu modelach została wzmocniona w celu zwiększenia trwałości. Dzięki optymalnej gęstości kordu opony mogą wytrzymać zmienne obciążenie, a specjalna warstwa wewnętrzna zapobiega stopniowej utracie powietrza. Więcej informacji o oponach z tej linii na nowo uruchomionej stronie internetowej www.uniroyal-online.com

Zobacz cały numer PO 9/126 (Wrzesień 2015)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń