Ciężarowe i dostawcze

NOKIAN

WR C3

To opona do wszechstronnego użytku w pojazdach dostawczych i typu van, oferująca doskonałą przyczepność zimą i charakterystyczny dla samochodów osobowych komfort jazdy. Nowy model prowadzi się pewnie i bezpiecznie, zarówno na ulicach miast, jak i drogach poza miastem. Kieszonkowe lamelki pompujące usuwają wodę z nawierzchni, zapewniając stabilną przyczepność. Model WR C3 charakteryzuje się niezwykłą wytrzymałością przy dużych obciążeniach. Zapewnia komfort jazdy. Ma niski opór toczenia. Nowa opona optymalizuje właściwości jezdne, poprawiając bezpieczeństwo na oblodzonej, zaśnieżonej i mokrej nawierzchni. To cechy wysoko cenione przez profesjonalnych kierowców. W oponie zastosowano szereg innowacyjnych rozwiązań, m.in. pompujące lamele. Symetryczny wzór bieżnika zwiększa stabilność jazdy. Związany centralnie bieżnik gwarantuje stabilność jazdy i precyzyjne prowadzenie. Niezwykle silna struktura podwójnego stalowego opasania pozwala wykorzystywać oponę w trudnych warunkach i dużych obciążeniach kół. Nowy, bardziej elastyczny drut stalowy używany do taśm stalowych poprawia ochronę przebicia. Opona wykonana została z mieszanki dostosowanej do zmieniającej się pogody. Zoptymalizowana do intensywnego użytkowania działa bezpiecznie w szerokim zakresie temperatur oraz redukuje opory toczenia, zapewnia niższe zużycie paliwa. Mieszanka gumy, wykorzystująca kauczuk naturalny, jak i olej rzepakowy, gwarantuje oponie optymalną trwałość, odporność na rozdarcie i równomierne zużycie. Zapewnia też dodatkowe bezpieczeństwo w miarę starzenia się opony. Specjalna mieszanka Cinch została opracowana również dla obszaru stopki opony, zapewniając okolicy stopki większą trwałość podczas przenoszenia ogromnych obciążeń. Ta innowacja z powodzeniem minimalizuje również hałas wewnątrz pojazdu. Nokian oferuje 22 rozmiary, od 14 do 17 cali. Nowa rodzina produktów wykorzystuje jeden wzór bieżnika zarówno do lżejszych i cięższych pojazdów.

Zobacz cały numer PO 10/127 (Październik 2015)

 


 

Opony dostawcze

KUMHO

PorTran CW51

To opona wyposażona w nowy zimowy bieżnik, przeznaczona do samochodów dostawczych. Cechuje ją doskonała przyczepność i optymalne właściwości na śniegu. Symetryczny wzór bieżnika zapewnia oponie bardzo dobrą stabilność. ProTran CW51 ma znakomitą przyczepność zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni. Trójwymiarowe lamele skracają drogę hamowania. Dystrybutorem opon w Polsce jest Latex. www.latex.net.pl

 

Opony ciężarowe

BARUM

BF 200 R, BD 200 R

To nowa generacja opon na oś kierowaną (BF 200 R) oraz na oś napędową (BD 200 R). Są to wytrzymałe opony o wysokich parametrach przeznaczone do pojazdów ciężarowych i autobusów, zarówno do dystrybucji regionalnej, jak i podczas użytkowania na długich trasach. Oba modele opon są dostępne w rozmiarze 315/80 R22.5. Nowa seria produktów Barum, oznaczona symbolem 200 R, oferuje bardzo wysoki poziom trwałości i dobre własności jezdne. Dzięki zastosowaniu ulepszonej mieszanki gumowej oraz nowej rzeźby bieżnika, zarówno opona przeznaczona na oś kierowaną (BF 200 R),jak i na napędową (BD 200 R) zapewniają długie przebiegi i gwarantują stały poziom bezpieczeństwa. Wspólną bazą stosowaną w obydwu oponach serii 200 R jest stabilny karkas, który swoją trwałość zawdzięcza wzmocnieniu stalowego opasania. Specjalna wyściółka wewnętrzna zapobiega utracie powietrza i w połączeniu z przygotowanym do rowkowania bieżnikiem przyczynia się do wydłużenia okresu eksploatacji opony, co pozwala zwiększyć efektywność kosztową floty. Zarówno w oponie BF 200 R, na oś kierowaną, jak i w modelu BD 200 R, oś napędową zastosowano nową geometrię bieżnika. Pozwoliło to na zdecydowane zwiększenie osiąganych przez oba modele przebiegów.  Natomiast nowa mieszanka bieżnika gwarantuje zachowanie pełnych właściwości jezdnych podczas całego okresu eksploatacji, nawet przy jeździe na mokrych nawierzchniach. Opisywane produkty są doskonałym dowodem na to, że optymalny poziom trakcji i niskie zużycie paliwa nie muszą się wykluczać. Nowa generacja opon to doskonałe rozwiązanie dla flot. Nowe modele opatrzono symbolem M+S. Model BD 200 R nosi również symbol „płatka śniegu” z trzema szczytami gór, stanowiący dowód na to, że przy jego projektowaniu uwzględniono szczególne wymagania stawiane oponom przeznaczonym na oś kierowaną, użytkowaną w warunkach zimowych. www.continental-truck-tires.pl

CONTINENTAL

Conti Hybrid HT3

Continental wprowadził do oferty nową rodzinę opon przeznaczoną do naczep typu mega. Opony dostępne w rozmiarach 435/50R19.5 i 445/45R19.5 zapewniają oszczędność paliwa zarówno w transporcie regionalnym, jak i długodystansowym. Opór toczenia zmniejszono o 15 procent, ulepszony wzór bieżnika oraz możliwość bieżnikowania gwarantują zwiększenie maksymalnych przebiegów opon. Nowe opony do naczep, dostępne są w rozmiarach 435/50R19.5 i 445/45R19.5, charakteryzują się wysokim współczynnikiem obciążenia oraz bardzo długim przebiegiem. Właściwości te połączono ze zmniejszoną średnicą opony. Podobnie do porównywalnego rozmiaru opon 22.5-calowych, nowe ogumienie Conti Hybrid 435/50R19.5 oraz Conti Hybrid HT3 445/45R19.5 wytrzymuje obciążenie na oś do 9 ton. Jednocześnie opony umożliwiają maksymalne wykorzystanie wewnętrznej przestrzeni załadunku (do wysokości 3 metrów) w naczepach typu mega. Projektanci zmniejszyli opór toczenia nowej opony naczepowej o 15 proc. w stosunku do jej poprzedniczki. Dzięki temu opony w obu rozmiarach zakwalifikowano do klasy „B” w zakresie zużycia paliwa według unijnych norm etykietowania opon. Zastosowanie opon Conti Hybrid HT3 435/50R19.5 i Conti Hybrid HT3 445/45R19.5 umożliwia zmniejszenie zużycia paliwa zarówno w transporcie regionalnym, jak i długodystansowym. Nowy kontur opony i wzór bieżnika nadają oponie niezwykłą wytrzymałość, zwłaszcza w obszarze barku.  Dzięki tym cechom, a także grubszej warstwie gumy pod bieżnikiem ("Plus Volume Pattern”), opony z tej serii charakteryzują się dłuższą żywotnością przy równomiernym zużyciu bieżnika. Zoptymalizowany wzór wewnętrznych rowków bieżnika zapobiega uwięzieniu kamieni i drobin piasku. Bieżnik po stronie barkowej jest szczególnie wytrzymały. Zarówno opony Conti Hybrid HT3 435/50R19.5, jak i Conti Hybrid HT3 445/45R19.5 posiadają oznaczenie M+S (błoto i śnieg). Podobnie jak wszystkie opony z rodziny Conti Hybrid, oba typy nowych opon naczepowych doskonale współpracują ze sprawdzonymi rozwiązaniami ContiLifeCycle. Specjalne wskaźniki umieszczone po bokach bieżnika pokazują głębokość bieżnika. Ponadto, zastosowana w karkasie Conti Hybrid HT3 435/50R19.5 i Conti Hybrid HT3 445/45R19.5 technologia AirKeep® zmniejsza opory toczenia spowodowane deformacjami wynikającymi z utraty ciśnienia w oponach. Stopka ze wzmocnieniem stalowym oraz nowe sztywniejsze opasanie optymalizują proces bieżnikowania opon.www.continental-truck-tires.pl

Zobacz cały numer PO 9/126 (Wrzesień 2015)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń