Ciężarowe i dostawcze

HANKOOK

SmartWork AM09

To nowa opona do pojazdów użytkowych, przeznaczona do różnych zastosowań drogowych i terenowych. Jest następczynią niezwykle udanego modelu AM06 i może być stosowana na dowolnej osi. Lepsze właściwości trakcyjne i poprawiona skuteczność hamowania zapewniają dobrą przyczepność na każdej nawierzchni. Jest to skutek zastosowania rzeźby bieżnika z szerszymi zygzakowatymi rowkami i schodkowymi lamelami w blokach. Powstały efekt krawędziowy pozwala na skrócenie drogi hamowania oraz polepsza właściwości trakcyjne na nawierzchniach nieutwardzonych. Oznaczona symbolem „M+S” opona SmartWork AM09 jest dostępna w rozmiarze 315/80 R22.5. W trzecim kwartale 2015 roku trafiły do oferty też kolejne rozmiary tego modelu. Opona wyróżnia się wszechstronnością i posiada podwyższoną odporność na uszkodzenia bieżnika. Dzięki zwiększonej zdolności samooczyszczania bieżnika i niezwykle solidnej konstrukcji osnowy model ten cechują doskonałe parametry w zakresie bezpieczeństwa, wytrzymałości i ekonomii. Nową oponę oznaczono symbolem „M+S”. Może więc być używana w trudnych warunkach terenowych przez cały rok. Wysoka przyczepność i lepsza skuteczność hamowania na nawierzchniach utwardzonych i nieutwardzonych. Powierzchnia bieżnika opony AM09 jest o 10 proc. większa niż w poprzednim modelu. Większy obszar styku z podłożem nie tylko gwarantuje równomierne rozłożenie obciążenia, co zapobiega deformacji, ale przyczynia się też do poprawy właściwości trakcyjnych oraz skuteczności hamowania. Ponadto optymalizacja wzoru bieżnika sprzyja lepszemu prowadzeniu i osiągom. Obecność czterech zygzakowatych rowków o znacznej szerokości zapewnia lepsze odprowadzanie błota i wody. Dodatkowo dzięki specjalnym nacięciom na poszczególnych blokach bieżnika, nową oponę charakteryzuje wyjątkowo dobry poziom przyczepności. Model AM09 wyróżnia zwiększony przebieg eksploatacyjny oraz doskonałe właściwości jezdne i trakcyjne zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni. Konstrukcja zamkniętych barków skutecznie współgra z właściwościami gwarantowanymi przez wzór bieżnika, jeszcze bardziej poprawiając stabilność jazdy. Większy obszar styku z podłożem pozwala na osiągnięcie równomiernego, a zatem mniejszego zużycia. Jednolita budowa barków zwiększa wytrzymałość opony na boczne obciążenia i podnosi odporność krawędzi bloków na uszkodzenia. Wydłużony okres eksploatacji i zmniejszone zużycie paliwa, nawet przy dużym obciążeniu zapewnia oponie zastosowanie innowacyjnego systemu mieszania Hankook IMS (Innovative Mixing System). Charakteryzuje się on wyjątkowo równomiernym rozprowadzeniem cząsteczek sadzy i gumy w tworzywie. Użycie tej technologii w połączeniu z obniżeniem temperatury mieszania oraz wydłużeniem czasu trwania całego procesu pozwala na utworzenie większej liczby wiązań pomiędzy cząsteczkami sadzy i gumy. Właściwości otrzymanej struktury oraz specjalna konstrukcja bieżnika modelu AM09 sprawiają, że podczas jazdy wydziela się mniej ciepła, co ma pozytywny wpływ na opór toczenia, a tym samym na zużycie paliwa. Większa trwałość i lepsze parametry procesu ponownego bieżnikowania, dzięki zastosowaniu technologii SCCT (Stiffness Control Contour Theory), zapewniają wyjątkowo równomierny rozkład ciśnienia w oponach, nawet przy dużych obciążeniach. Pozwala to na ograniczenie skutków deformacji osnowy. Dzięki temu zwiększa się nie tylko trwałość opony, lecz także możliwość jej ponownego bieżnikowania. Dodatkowo użycie technologii SCCT wpływa pozytywnie na osiągi, np. charakterystyki skręcania i hamowania. Więcej informacji na stronach www.hankooktire-press.com lub www.hankooktire-eu.com

MATADOR

HR 4 / D HR4

Firma wprowadza na rynek dwie nowe opony przeznaczone do pojazdów ciężarowych i autobusów: F HR 4 na oś kierowaną i D HR 4 na oś napędową. Opony pozwalają zwiększyć efektywność ekonomiczną floty oraz świetnie sprawdzają się na wszystkich rodzajach nawierzchni, zarówno w transporcie regionalnym, jak i na autostradach. Pierwsze modele opon z nowej serii Matador są dostępne w rozmiarze 315/80 R22.5. Opona F HR 4 przeznaczona na oś kierowaną i opona D HR 4 montowana na oś napędową zwiększają efektywności ekonomiczną floty, gwarantując dłuższy okres eksploatacji, mniejsze zużycie paliwa, a także możliwość bieżnikowania. Zastosowanie innowacyjnej mieszanki gumy wpływa na znaczne wydłużenie żywotności ogumienia. Wytrzymały i bardzo trwały karkas opon, wzmocniony dodatkowo specjalnym stalowym opasaniem, może być bieżnikowany zarówno na gorąco, jak i na zimno. Ponadto żywotność opon można przedłużyć przez pogłębianie bieżnika (nacinanie). Nowatorska konstrukcja bieżnika zapewnia optymalną kontrolę i niezawodną przyczepność, nawet na mokrych nawierzchniach. Opony te przeznaczone są zarówno do samochodów ciężarowych, jak i autobusów. Oferują maksymalną wydajność podczas transportu regionalnego i na autostradach. Dzięki doskonałym własnościom jezdnym, również na drogach pokrytych śniegiem, na oponie do osi napędowej D HR 4 umieszczono symbol 3PMSF (trzech szczytów górskich z symbolem płatka śniegu). Na obu modelach umieszczono także symbol M+S. Więcej www.handlopex.pl

Opony ciężarowe - całoroczne

GT RADIAL

GTL919

To nowa opona długodystansowa do przyczep, która dostępna będzie w rozmiarach 19,5 i 22,5 cala. Posiada ona głęboki bieżniki i zoptymalizowane ramię, szerokie żebra zapewniające regularne zużycie, a także zmniejszenie zużycia paliwa i zwiększenia potencjału przebiegu. Dodatkowo górna ścianka boczna zapewnia zwiększoną odporność na przecięcia i rozdarcia. Opona jest dostępna w pięciu rozmiarach - 385/55 R22.5, 386/65 R22.5, 245/70R 19.5, 265/70 R19.5 i 285/70 R19.5 - z indeksami nośności od 160 K do 141/140 J. Karkasy nadają się do bieżnikowania zarówno w procesie na zimno, jak i na gorąco. Wszystkie nowe produkty do przyczep, ciężarówek i autobusów są wynikiem zaawansowanych badań w ponad 1000 jednostkach podczas prób terenowych w całej Europie. Dystrybutorem opon w Polsce jest firma Colmec. www.colmec.pl

 

SAVA

Avant 4, Orjak 4, Cargo 4 - nowe rozmiary

Na rynku pojawi się pięć nowych rozmiarów najnowszej generacji ogumienia Avant 4 na oś kierowaną, Orjak 4 na oś napędową i Cargo 4 do naczep, odpowiadających na rosnące zainteresowanie produktami o obniżonym profilu. Opony w rozmiarach 295/60 R22.5 i 315/60 R22.5 to najnowsza propozycja Savy w linii produktów Avant 4 na oś kierowaną, jak i Orjak 4 na oś napędową. O rozmiar 385/55 R22.5 został poszerzony także o asortyment Cargo 4. Nowe opony, podobnie jak pozostałe rozmiary, posiadają symbol M+S, co oznacza lepsze osiągi przy ruszaniu i jeździe w warunkach śniegowych. Modele opon powstały z myślą o pojazdach obsługujących transport długodystansowy i regionalny, a także dystrybucję lokalną. Obecnie operatorzy flot mają do dyspozycji opony Avant 4 na oś kierowaną i Orjak 4 oś napędową w pięciu rozmiarach - 315/80 R22.5, 315/70 R22.5, 295/80 R22.5, 295/60 R22.5 (nowy) i 315/60 R22.5 (nowy). Natomiast wprowadzone w ubiegłym roku ogumienie Cargo 4 do naczep jest teraz dostępne w dwóch rozmiarach - 385/65 R22.5 i 385/55 R22.5 (nowy).

 

 

Avant 4

Bieżnik opon Avant 4 zapewnia zrównoważony rozkład ciśnienia, a także długą i równomierną eksploatację. Wysoka zawartość gumy w bieżniku umożliwia wykonywanie długich przebiegów, a duże zagęszczenie lamel bieżnika przekłada się na dobre parametry hamowania na mokrej nawierzchni. Ponadto sztywne żebra w strefie barkowej opony zapewniają dobre prowadzenie i stabilność przy pokonywaniu zakrętów, a większa odporność na nagrzewanie przekłada się na wyższą trwałość. Opona wyróżnia się także wysokimi parametrami trakcji oraz niskim poziomem hałasu. Zapewniają także lepszą stabilność tylnej osi, dzięki czemu samochód prowadzi się pewniej. Opony napędowe Sava mają niskie opory toczenia i emitują mniej hałasu podczas jazdy.

Zobacz cały numer PO 11/128 (Listopad 2015)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń