DĘBICA
Presto UHP
Nowy produkt fabryki z Dębicy to doskonały wybór dla kierowców aut klasy średniej i wyższej, którzy poszukują ogumienia w konkurencyjnej cenie. Opona przeznaczona jest do aut o wysokich osiągach zapewniając jednocześnie dobre przebiegi. Nowa Dębica Presto UHP (Ultra High Performance) oferuje także wyjątkową pewność prowadzenia. Opona jest kolejną zaawansowaną technologicznie propozycją dla kierowców pojazdów o wysokich osiągach, którzy chcą czuć się pewnie i bezpiecznie zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni. Nowość Dębicy to także idealny produkt dla każdego, kto ceni sobie oszczędność i dłuższe przebiegi. Charakteryzuje się przede wszystkim bardzo dobrymi właściwościami na mokrej nawierzchni. Specjalnie zaprojektowane lamele bieżnika zawierają dużą liczbę nacięć, dzięki czemu opona skutecznie przecina warstwę wody w kontakcie z nawierzchnią. Opona świetnie sprawdza się również na suchej drodze. Asymetryczny wzór bieżnika z centralnym żebrem zapewnia zoptymalizowany rozkład sztywności, zapewniając lepsze właściwości podczas jazdy na zakrętach. Warto zwrócić również uwagę na aspekt ekonomiczny - zoptymalizowany kształt i konstrukcja opony pozwalają na zwiększenie jej kontaktu z podłożem oraz równomierne rozłożenie nacisku, co przekłada się na długie przebiegi. Nowa opona zawiera pięć żeber - to właśnie dodatkowe piąte żebro - daje pewność jazdy nawet przy wysokich prędkościach.
FEDERAL
595RS-R
Opona bardzo chętnie używana w drifcie i samochodowych zawodach ulicznych i torowych. Ultrawysoka wydajność, a także elegancki wygląd opony sprawiają że świetnie nadaje się do sportu samochodowego. Jednocześnie jest to w pełni legalna opona szosowa. Kierunkowy bieżnik, w kształcie litery V dla głównego rowka, poprawia przyczepność na mokrej nawierzchni i sprawnie odprowadza wodę poza powierzchnię styku opony z podłożem. Kompaktowy, sportowy wzór bieżnika zwiększa ponadto efektywną powierzchnię styku opony z podłożem, co w połączeniu z miękką, sportową mieszanką gumową poprawia przyczepność opony i jej walory trakcyjne. Wzmocniona konstrukcja ściany bocznej stabilizuje kształt i zwiększa komfort prowadzenia oraz kontrolę w zakrętach. Estetyczne napisy na ścianie bocznej opony tworzą dodatkowy znakomity efekt wizualny. Szczegóły na: www.nowegumy.pl
FIRESTONE
Multihawk 2
Nowocześnie zaprojektowana i wyprodukowana z innowacyjnych materiałów, jest wszechstronną oponą ze środkowego segmentu cenowego. Projektując Multihawk 2, inżynierowie Firestone skoncentrowali się na usprawnieniu trzech głównych obszarów: zużyciu paliwa, bezpieczeństwie na mokrej nawierzchni oraz bardziej płynnej i spokojnej jeździe. Dzięki zastosowaniu nowych materiałów, które sprawiają że opona jest lżejsza, ograniczono zużycie paliwa. Specjalna mieszanka gumowa o dużej zawartości krzemionki, zmniejszyła tarcie i straty energii. W rezultacie opory toczenia są o 12 proc. mniejsze w porównaniu z poprzednią wersją, co pozwala średnio o 2 proc. ograniczyć zużycie paliwa. Multihawk 2 charakteryzuje się lepszą przyczepnością i krótszą drogą hamowania na mokrej nawierzchni. Ponadto dzięki większej objętości rowków odprowadzających wodę, nowa opona jest o 8 proc. bardziej odporna na aquaplaning niż jej poprzedniczka. Nowy wzór bieżnika i kształt opony zapewniają większą powierzchnię styku, poprawiając przyczepność i zmniejszając hałas toczenia o 3 decybele. Kierowcy nie powinni mieć problemów z dopasowaniem opon Multihawk 2 do swoich samochodów, bowiem jest ona dostępna w 36 rozmiarach od 13” do 15”.
MICHELIN
CrossClimate
Jest pierwszą na świecie oponą letnią z homologacją zimową. Oznacza to, że CrossClimate może być używana zimą również w krajach, gdzie opony zimowe są obowiązkowe. Nowa, rewolucyjna Michelin daje początek nowej kategorii opon. W przeciwieństwie do opon całorocznych, których osiągi w lecie i zimie są wynikiem technicznego kompromisu, Michelin CrossClimate uzyskała najwyższą klasę „A” przyczepności na mokrej nawierzchni, zarówno wg kryteriów oceny opon letnich, jak i zimowych. CrossClimate stanowi połączenie technologii opon zimowych i letnich, do tej pory uważane za niemożliwe do zastosowania w jednej oponie. Ten innowacyjny model dostosowuje swoje właściwości do warunków pogodowych dzięki zastosowaniu nowatorskiej konstrukcji bieżnika i wykorzystaniu inteligentnych elastomerów. Opona została poddana testom i ocenom przez niezależne organizacje: TÜV-Sud Product Service, DEKRA Test Center i UTAC-CERAM Group. Potwierdziły one najwyższe osiągi zarówno latem, jak i zimą oraz przewagę nad oponami całorocznymi dostępnymi na rynku. Michelin CrossClimate łączy trzy zaawansowane technologie. Pierwsza to innowacyjna mieszanka bieżnika. Jego powierzchnia jest wyjątkowo elastyczna, dzięki czemu może przylegać do najmniejszych nierówności nawierzchni we wszystkich warunkach - na drodze suchej, mokrej i pokrytej śniegiem. Opona ma niskie opory toczenia. Druga zaawansowana technologia w oponie CrossClimate to unikatowe połączenie kierunkowej rzeźby bieżnika z niestandardowym położeniem samoblokujących się lameli 3D. Lamele 3D biegnące wzdłuż klocków bieżnika mają położenie typowe dla opony letniej, a jednocześnie cechuje je konstrukcja i geometria lameli zimowych. W warunkach zimowych lamele powodują efekt “pazura”, wczepiając się w śnieg i zwiększając trakcję. Kierunkowa rzeźba ze zmiennymi kątami położenia wydłużonych klocków optymalizuje przyczepność na śniegu. Trzecia nowatorska technologia to innowacyjne połączenie klocków bieżnika o ściętych krawędziach z lamelami o wysokich osiągach. Ma wpływ na maksymalny kontakt z powierzchnią drogi, co zwiększa efektywność hamowania na suchych nawierzchniach. Po wejściu na rynek w maju 2015 Michelin CrossClimate będzie dostępna w 23 różnych rozmiarach, od 15 do 17 cali. Wprowadzenie następnych rozmiarów planowane jest na rok 2016, www.michelin.pl
PIRELLI
Cinturato All Season
Jest pierwszą oponą całoroczną Pirelli na rynku europejskim. Wygrała swój debiutancki test w renomowanym magazynie „Autobild”, który ocenił ją jako “wzorową”. Nowy produkt został zaprojektowany na potrzeby kierowców, których styl jazdy oraz zwyczaje użytkowania pozwalają na bezpieczną jazdę na jednym zestawie przez cały rok. Tym samym doskonale uzupełnił dotychczasowy asortyment firmy Pirelli, która mimo to nadal zaleca montaż opon odpowiednio do sezonu: zimowych opon zimą a letnich latem. Tylko taka konfiguracja w przypadku intensywnego użytkowania zapewnia maksymalne osiągi i bezpieczeństwo w najbardziej ekstremalnych warunkach pogodowych. Nowa opona Cinturato All Season jest przeznaczona specjalnie dla właścicieli aut, którzy nie wymagają od swoich pojazdów ekstremalnych osiągów, ani nie osiągają wysokich przebiegów. W rezultacie użytkownicy ci są mniej skłonni, by zmieniać opony w zależności od sezonu. Z technicznego punktu widzenia, nowy produkt został opracowany, aby zagwarantować zrównoważone osiągi zarówno zimą, jak i latem. W rezultacie, opona posiada symbol płatka śniegu, a także oznaczenie M+S, które jest znakiem gwarancji bezpieczeństwa podczas jazdy w warunkach zimowych. Najnowszy produkt Pirelli jest wyposażony w technologię Seal Inside, dzięki temu innowacyjnemu rozwiązaniu umożliwiają kontynuowanie jazdy bez jakiejkolwiek straty powietrza, nawet w przypadku przebicia opony. Opona Cinturato All Season dostępna jest jedynie w sieci serwisów Driver Polska Sp. z o.o.