Osobowe, SUV, 4x4

DUNLOP

Winter Sport 5

Prowadzenie auta na zróżnicowanych zimowych nawierzchniach to zmora niejednego, nawet doświadczonego kierowcy. Odpowiedzią Dunlopa na to jest nowa opona zimowa Winter Sport 5, która zapewnia znakomitą przyczepność i osiągi, zarówno na mokrych, oblodzonych, jak i zaśnieżonych drogach. Nowa Winter Sport jest piątą w serii wielokrotnie nagradzanych zimowych, sportowych opon Dunlopa. Jej konstrukcję udoskonalono w oparciu o sukces poprzednich generacji, a szczególnie dynamicznej Winter Sport 4D. Nowe ogumienie wyróżnia się podwyższoną liczbą bloków bieżnika, co zwiększa osiągi opony na nawierzchniach pokrytych śniegiem. Poza tym, ustawione pod kątem lamele w części centralnej zapewniają doskonałą przyczepność boczną na śliskich nawierzchniach. Z kolei pogłębione rowki chronią przed aquaplaningiem, a zoptymalizowana konstrukcja i dystrybucja masy poprawiają efektywność paliwową. W porównaniu z poprzednim modelem, Winter Sport 5 hamuje o pięć procent lepiej na mokrej nawierzchni i o 16 proc. lepiej na lodzie. Ponadto wyróżnia się oporem toczenia obniżonym o 15 proc. i o 4 proc. lepszym przyspieszeniem na śniegu. Wysokie parametry nowej opony w zróżnicowanych warunkach zimowych potwierdził także test niemieckiego magazynu „ACE Lenkrad”, przeprowadzony we współpracy z niezależnymi organizacjami motoryzacyjnymi GTÜ i ARBÖ . Dunlop Winter Sport 5 okazał się bezkonkurencyjny pod względem trakcji na śniegu. Ponadto wyróżniał się krótką drogą hamowania na mokrej nawierzchni oraz wysoką odpornością na aquaplaning. Dobrze spisywał się także na suchej nawierzchni. To wszystko pozwoliło mu na zajęcie trzeciego miejsca w rankingu i uzyskanie ogólnej oceny „polecana”. Opona Winter Sport 5 spełnia wszelkie zimowe wymogi, o czym świadczy symbol alpejski 3PMSF (trzy szczyty górskie i płatek śniegu). Na rynku będzie dostępna w 46 pozycjach asortymentowych - od 195 do 255, o profilu od 40 do 65 i średnicy obręczy od 15 do 19 cali. www.dunlop.eu

 

FEDERAL

Himalaya Iceo

Opona uzupełnia zimową ofertę marki Federal. Himalaya Iceo to nowoczesna opona zimowa z innowacyjną konstrukcją bieżnika 3D. Zygzakowaty kształt lameli śniegowych zwiększa sztywność bieżnika, a tym samym pomaga utrzymać maksymalną powierzchnię styku opony z podłożem i minimalizuje skręt rowków dla lepszego odprowadzania wody. Centralne żebro ze zróżnicowanymi (od długich i wąskich do szerokich i krótkich) lamelami poprawia trakcję i zmniejsza hałas. Opona zimowa Federal Himalaya Iceo dostępna jest w wielu popularnych rozmiarach. Więcej informacji na stronie dystrybutora opon Federal w Polsce: www.nowegumy.pl

GOODYEAR

UltraGrip Performance

To opona zimowa o wysokich osiągach, zapewniająca znakomitą przyczepność i prowadzenie, dzięki czemu pozwala przebrnąć zimą przez różne zjawiska pogodowe - od śniegu, poprzez błoto pośniegowe po lód. Goodyear UltraGrip Performance powstała w oparciu o 44 lata innowacji i doświadczeń ze sprzedaży 60 milionów sztuk opon serii UltraGrip. Konstrukcja nowej opony wyróżnia się systemem ulepszonych samoblokujących się lamel oraz dodatkowych nacięć bieżnika, gwarantujących doskonałą przyczepność i prowadzenie w każdych warunkach zimowych. Hydrodynamiczne rowki zwiększają odporność na aquaplaning i zapewniają pewną jazdę po topniejącym śniegu, zarówno na drogach mokrych, jak i pokrytych błotem pośniegowym. Z kolei większa powierzchnia styku opony z podłożem o równomiernym rozkładzie nacisku zapewnia lepsze osiągi na suchej i oblodzonej nawierzchni przez cały okres eksploatacji opony. Ponadto wskaźnik zużycia bieżnika pomaga kierowcy wymienić opony we właściwym momencie, a tym samym utrzymać wysoką sprawność opony niezależnie od zimowych warunków. Co najważniejsze, nowe UltraGrip Performance w porównaniu z wiodącymi produktami konkurencji umożliwiają skrócenie drogi hamowania o 3 proc. Opona Goodyear UltraGrip Performance zajęła drugie miejsce w teście magazynu „ACE Lenkrad”, otrzymując ogólną ocenę „bardzo polecanej”. Tak wysoka nota to zasługa bardzo dobrego zachowania opony na śniegu - dobrej trakcji, hamowania, a także prowadzenia na zaśnieżonej nawierzchni. Ponadto nowy produkt Goodyeara doskonale spisywał się podczas prowadzenia na mokrej nawierzchni, wyróżniał się wysoką odpornością na aquaplaning oraz niskimi oporami toczenia. W asortymencie pierwszej generacji opon UltraGrip Performance znajduje się 39 opon przeznaczonych do średnich i dużych samochodów osobowych, w następujących rozmiarach: szerokość od 195 do 255, profil od 40 do 65 i średnica obręczy od 15 do 19 cali. Nowe opony są już dostępne w sprzedaży detalicznej. www.goodyear.eu/pl_pl/

MICHELIN

CrossClimate

To opona przedstawiana już w Nowościach rynkowych jako letnia. A ponieważ jest pierwszą na świecie oponą letnią z homologacją zimową, postanowiliśmy przypomnieć jej właściwości. CrossClimate daje początek nowej kategorii opon. W przeciwieństwie do opon całorocznych, których osiągi w lecie i zimie są wynikiem technicznego kompromisu, Michelin CrossClimate uzyskała najwyższą klasę „A” przyczepności na mokrej nawierzchni, zarówno wg kryteriów oceny opon letnich, jak i zimowych. CrossClimate stanowi połączenie technologii opon zimowych i letnich, do tej pory uważane za niemożliwe do zastosowania w jednej oponie. Dostosowuje swoje właściwości do warunków pogodowych dzięki zastosowaniu nowatorskiej konstrukcji bieżnika i wykorzystaniu inteligentnych elastomerów. Michelin CrossClimate łączy trzy zaawansowane technologie. Pierwsza to innowacyjna mieszanka bieżnika, którego powierzchnia jest wyjątkowo elastyczna, dzięki czemu może przylegać do najmniejszych nierówności nawierzchni we wszystkich warunkach - na drodze suchej, mokrej i pokrytej śniegiem. Niskie opory toczenia opona zawdzięcza redukcji wytwarzania ciepła, zastosowano w niej bowiem krzemionkę najnowszej generacji, którą dodano do mieszanki gumowej znajdującej się bezpośrednio pod bieżnikiem. Druga zaawansowana technologia w oponie CrossClimate to unikatowe połączenie kierunkowej rzeźby bieżnika z niestandardowym położeniem samoblokujących się lameli 3D. Lamele 3D biegnące wzdłuż klocków bieżnika mają położenie typowe dla opony letniej, a jednocześnie cechuje je konstrukcja i geometria lameli zimowych. Ich geometria jest bardzo skomplikowana, są pofalowane, a ich szerokość się zmienia. W warunkach zimowych lamele powodują efekt “pazura”, wczepiając się w śnieg i zwiększając trakcję. Kierunkowa rzeźba ze zmiennymi kątami położenia wydłużonych klocków optymalizuje przyczepność na śniegu. Pionowa i pozioma falistość lameli wytwarza efekt samoblokowania. Trzecia nowatorska technologia to innowacyjne połączenie klocków bieżnika o ściętych krawędziach z lamelami o wysokich osiągach. Zapewnia ono maksymalny kontakt z powierzchnią drogi, co zwiększa efektywność hamowania na suchych nawierzchniach. Jednoczesne zastosowanie innowacyjnych lamelek o pełnej głębokości zapewnia doskonałe hamowanie i trakcję na śniegu. Michelin CrossClimate jest dostępna w 23 różnych rozmiarach, od 15 do 17 cali. Wprowadzenie następnych rozmiarów planowane jest na rok 2016. www.michelin.pl

WR D4

To pierwsza na świecie opona zimowa klasy premium, która oferuje przyczepność na mokrej nawierzchni w najlepszej klasie, osiągając ocenę A na etykiecie UE. Innowacyjne rozwiązania zapewniają kontrolowane prowadzenie i mocną przyczepność w ekstremalnych warunkach. Szeroki wybór rozmiarów opon Nokian WR D4 umożliwia dobranie właściwego produktu do posiadanego pojazdu, gdyż w oferowanej gamie produktowej dostępne są rozmiary od 14 do 20 cali, z indeksami prędkości od Q do W. Zróżnicowana gama produktów obejmuje rozmiary do samochodów sportowych, jak i nowoczesnych pojazdów elektrycznych. Opona Nokian WR D4 została zaprojektowana przy uwzględnieniu zmieniającej się pogody i zastąpiła model WR D3. Nokian WR D4 zapewnia zrównoważone prowadzenie i absolutną przyczepność w warunkach prawdziwej zimy, czyli podczas jazdy po śniegu i błocie pośniegowym. Potrafi „wyczuć i opanować” wszystkie aspekty zimy. Doskonałe prowadzenie i przyczepność są rezultatem opartego na zaawansowanej technologii funkcjonalnego modelu bieżnika połączonego z całkowicie nową mieszanką kauczukową Nokian Twin Trac Silica i Nokian Block Optimized Siping (zoptymalizowane lamele bloku Nokian). Każdy blok bieżnika i każda lamela ma swoją specyficzną rolę. W kilku rozmiarach Nokian WR D4 może osiągać najwyższe wartości na etykiecie UE: klasę A. Dla kierowcy oznacza to ponad 18 metrów krótsze hamowanie, czyli cztery długości auta. To różnica między klasami A i F. Obszar centralny bieżnika jest zdominowany przez Steering Precision Rib (żebro zapewniające precyzyjne prowadzenie), co można odczuć w doskonałych reakcjach na prowadzenie na drodze. Lamele masywnego żebra centralnego nie biegną przez całą jego szerokość, co zwiększa precyzję i kontrolę prowadzenia. Małe bloki bieżnika po obu stronach centralnego żebra są gęsto poprzecinane lamelami i poprzyczepiane naprzemiennie od lewej  do prawej strony. Snow Performance Blocks (bloki zapewniające wydajność na śniegu), które są podzielone na trzyelementowe grupy i poprawiają przyczepność na śniegu. Są również wspomagane przez podniesienie dna rowka; zwiększa to sztywność zoptymalizowanego komputerowo wzoru bieżnika i przekłada się na lepsze prowadzenie. Stiff Handling Blocks (sztywne bloki ułatwiające prowadzenie) wyposażono w ciężkie lamele w celu poprawy trakcji; biegnąc od środka w stronę barku, stają się płytsze. To rozwiązanie zwiększa przyczepność na śniegu oraz poprawia wyczucie jazdy podczas wchodzenia w zakręty oraz zmieniania pasów. Agresywna lamela aktywacyjna używana do zwiększenia działania bloku barku podczas przyspieszania i hamowania - czyli wtedy, gdy przyczepność jest najbardziej potrzebna - znajduje się na środku bloków barku. Nowa opona Nokian WR D4 aktywnie walczy z aqua- i slushplaningiem dzięki innowacji Slush Blower służącej do usuwania błota pośniegowego. Polerowane rowki ułatwiają również usuwanie wody i błota pośniegowego. Rozwiązanie Deep Snow Booster, wspomagające jazdę w głębokim śniegu, zapewnia przyczepność w ostrych zakrętach i podczas jazdy w głębokim śniegu. Ostre skosy na bokach bloków barku stykają się z nawierzchnią w kontrolowany sposób, zapewniając dodatkową przyczepność. Mieszanka kauczukowa Nokian Twin Trac Silica daje wyjątkową przyczepność. Zawiera naturalny kauczuk, krzemionkę i olej rzepakowy, a wyjątkowe rozłożenie cząsteczek sprawia doskonałe wyniki na śniegu i mokrej nawierzchni. Innowacyjna mieszanka zwiększa stabilność jazdy i odporność na ścieranie, a przyczepność zimą pozostaje taka sama niezależnie od zmian temperatury i rosnącego przebiegu. Olej rzepakowy dodany do mieszanki umożliwia współpracę krzemionki i naturalnego kauczuku. Opona jest więc niezwykle odporna na zużycie, uderzenia i przebicie. Zaprojektowana pod kątem zimy mieszanka kauczukowa w połączeniu z innowacyjnymi lamelami sprawia, że Nokian WR D4 ma wystarczającą rezerwę przyczepności nawet podczas jazdy po mokrym lodzie. Testy wykazują, że boczna i podłużna przyczepność opony Nokian WR D4 do lodu jest wyjątkowa. Dzięki krzemionce w mieszance Nokian WR D4, odznacza się niezwykle niskim oporem toczenia, co umożliwia z kolei osiągnięcie mniejszego zużycia paliwa i emisji w porównaniu z konkurencją. Oprócz bezpieczeństwa, istotnym czynnikiem decydującym o całości wrażenia jest komfort jazdy. Zapewnia go technologia Silent Sidewall (cichej ściany bocznej). Specjalnie dostosowana mieszanka kauczukowa między ścianą boczną a bieżnikiem filtruje aktywnie dźwięki i wibracje spowodowane kontaktem z nawierzchnią i zapobiega przedostawaniu się szkodliwych fal dźwiękowych przez ścianę boczną do felgi i dalej do kabiny samochodu. Ta innowacja zmniejsza poziom hałasu wewnątrz samochodu. Nowa i bardziej elastyczna struktura pasa stalowego ułatwia toczenie i zwiększa komfort jazdy. Bieżnik modelu WR D4 ma wskaźnik bezpieczeństwa - Driving Safety Indicator (DSI); należy do niego symbol wskaźnika bezpieczeństwa zimą Winter Safety Indicator (WSI). Numery na środku powierzchni opony oznaczają głębokość głównych rowków w milimetrach. Liczby ścierają się wraz z oponą. Symbol płatka śniegu pozostaje widoczny dopóki bieżnik ma co najmniej cztery milimetry. Gdy płatek śniegu się zetrze, kierowca powinien wymienić opony na nowe. www.nokiantyres.pl

Zobacz cały numer PO 10/127 (Październik 2015)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń