Formula Energy
To nowa pod względem osiągów i wzornictwa gama opon wspierająca strategię Premium Pirelli. To odpowiedź włoskiej marki na potrzeby firm leasingowych i flot. Nowością w ofercie jest opona Formula Energy. Oponę cechuje idealna równowaga pomiędzy komfortem a wydajnością, pewność i bezpieczeństwo w każdych warunkach pogodowych, na suchej i na mokrej nawierzchni. Zoptymalizowany profil i mieszanka bieżnika w Formula Energy wpłynęły na poprawę oporów toczenia, a zastosowany asymetryczny bieżnik pozwolił na zwiększenie odporności na aquaplanning i odprowadzanie wody. Dzięki innowacyjnej konstrukcji bieżnika możliwe było także uzyskanie niższej emisji hałasu na zewnątrz i wewnątrz samochodu. Model Energy pokrywa 90 proc. rynku w zakresie oferty letniej w szczególności w rozmiarze 17” i 18”. Opony Formula Energy uzyskały oceny w zakresie przyczepności na mokrej nawierzchni: E-C; w zakresie zużycia paliwa F-C; a hałasu 2/3 (70-72 dB). Formula Energy dostępne są w 72 rozmiarach od 13 do 18 cali, w szerokości od 145 do 245 i w indeksach prędkości od T do Y. www.pirelli.com
Opony osobowe do hybryd i elektrycznych
CONTINENTAL
Conti.e.Contact
Opona jest przeznaczona do samochodów elektrycznych oraz hybrydowych. Ma na ścianie bocznej umieszczone logo „BlueEco”. To pierwszy produkt firmy Continental z klasyfikacją „A” na unijnej etykiecie opon. W mieszance krzemionkowej opony zastosowano nowo opracowany związek Green Chili obniżający tarcie wewnętrzne materiałów wypełniających oraz polimerów. Dodatkowo, podwójne lamele w blokach bieżnika nowej opony umożliwiają uzyskanie „efektu wycieraczki” na mokrych nawierzchniach. Nowa Conti.eContact ma nie tylko lepszą mieszankę oraz nowy typ bieżnika, ale także ścianę boczną udoskonaloną w technologii AeroFlex. Aerodynamiczny kształt ściany bocznej i jej elastyczna, a przy tym lekka konstrukcja, pozwoliły ograniczyć opory powietrza i toczenia, które w nowej Conti.eContact są aż około 20 proc. niższe niż w przypadku opon konwencjonalnych. Niewątpliwą zaletą opony jest to, że podczas jazdy „zachowuje się” cicho. Minimalny poziom hałasu wewnątrz pojazdu został osiągnięty dzięki technologii ContiSilent - cienka warstwa pianki poliuretanowej znajdująca się wewnątrz opony ogranicza wibracje powstające podczas toczenia się po nawierzchni, a na podwozie przekazywane są mniejsze drgania. Nowa Conti.eContact ma podobną skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni co normalne opony samochodowe, a biorąc pod uwagę hamowanie na suchej nawierzchni, zapewnia ten sam wysoki poziom jakości co opony Continental do samochodów z nadwoziem typu sedan o porównywalnych rozmiarach. Opona jest dostępna w sześciu rozmiarach do felg 17- i 18-calowych i może być wykorzystywana w takich modelach jak: Opel Ampera, BMW 5 ActiveHybrid, Lexus LS 600h, Porsche Cayenne S Hybrid, a także w innych samochodach osobowych i SUV-ach z napędem hybrydowym. www.continental.pl
Opony SUV i 4x4
ACHILLES
Desert Hawk A/T (All Terrain)
To niezwykle uniwersalna opona do samochodów użytkowych, terenowych i pojazdów typu van. Model przeznaczony zarówno do jazdy szosowej, jak i terenowej. Naprzemienny układ bloków bieżnika zapewnia doskonałą przyczepność na każdej nawierzchni, a szerokie i głębokie rowki rozpraszają wodę, zwiększając bezpieczeństwo na mokrej i śliskiej drodze oraz stabilność prowadzenia przy dużych prędkościach. Model dostępny jest w rozmiarach: 265/75 R16, 215/70 R16, 235/70 R16, 265/70 R16 oraz 265/65 R17. Dystrybutorem opon Achilles w Polsce jest firma ITR.S.A. www.achillestires.pl
NOKIAN
Line SUV
To nowa opona letnia do różnorodnych zastosowań w samochodach SUV. Zapewnia komfort, wysoką wydajność i dobrą przyczepność na mokrej nawierzchni. Jest to właściwy wybór dla kierowców, którzy cenią sobie bezpieczną jazdę, lecz chcą przy tym cieszyć się dynamiką i mocą swoich samochodów sportowo-użytkowych, zarówno na trudnych drogach lokalnych, jak i w ruchu miejskim. Dzięki technologii aramidowej zastosowanej w ścianie bocznej wydłużono znacznie czas użytkowania opony LineSUV. Ponadto zastosowane materiały przyczyniają się do mniejszego zużycia paliwa. Stabilność tej opony została zwiększona, a jej trwałość wydłużona dzięki użyciu włókien aramidowych. Aramid, znany już dobrze w branży samolotowej i zbrojeniowej, zmniejsza ryzyko uszkodzeń ścian bocznych, na co często narażone są opony w tego typu samochodach. Liczne innowacje zastosowane w Nokian Line SUV poprawiają przyczepność na mokrych nawierzchniach, maksymalizując ochronę przed aquaplaningiem. Wygląd nowej opony został opracowany pod kątem zmieniających się warunków pogodowych w Polsce i bazuje na wielokrotnym zwycięzcy testów Nokian Line. Rowki trąbkowe o kształcie pocisku zbierają wodę znajdującą się między oponą a nawierzchnią, przyspieszają przepływ wody od rowków głównych do rowków poprzecznych i maksymalizują przyczepność nawet na bardzo mokrych drogach. Opona charakteryzuje się także niewielkim oporem toczenia, a tym samym przyczynia się do zminimalizowania zużycia paliwa. Przypominające strukturę piłeczki golfowej zagłębienia w kształcie półkul na ścianach żeber podłużnych zapewniają dodatkowy komfort jazdy, ponieważ zmniejsza się poziom hałasu wewnątrz i na zewnątrz auta. Ponadto redukuje ona opór powietrza i schładza oponę, zwiększając przez to odporność na zużycie. Nokian oferuje 31 rozmiarów opony od 15 do 19 cali. Nokian Line SUV występuje w klasach prędkości T (190 km/h), H (210 km/h) i V (240 km/h), a wraz ze swoim większym „bratem” Nokian zLine SUV pokrywa zapotrzebowanie w prawie wszystkich popularnych modelach SUV w Polsce. Opony Nokian Line SUV są dostępne w sklepach oponiarskich od wiosny 2015 roku.
zLine SUV
Sportowe prowadzenie, bezpieczeństwo w ekstremalnych warunkach oraz ponadprzeciętna trwałość dzięki technologii aramidowej ściany bocznej, a także duża przyjemność z jazdy, szybkie reakcje i najlepsza możliwa przyczepność na mokrej powierzchni - to najważniejsze zalety nowej sportowej opony letniej Nokian zLine SUV. Opona zapewnia precyzję prowadzenia, najwyższą stabilność, bezpieczeństwo w ekstremalnych warunkach oraz dużą radość z jazdy. Ściany boczne zostały wzmocnione dzięki technologii aramidowej. Minimalizuje to ryzyko uszkodzeń boku opony. Bardzo dobra przyczepność Nokian zLine SUV na różnych mokrych nawierzchniach asfaltowych sprawia, że również największe samochody tego typu trzymają się bezpiecznie drogi podczas deszczu. Agresywne rowki w kształcie noży w żebrach środkowych zbierają wodę i odprowadzają ją do rowków podłużnych. Rowki w kształcie trąbek w obszarze barku opony zwiększają bezpieczeństwo. Zagłębienia o kształcie pocisku zbierają wodę, która znajdowała się między oponą a nawierzchnią, przyspieszają przepływ wody od rowków głównych do rowków poprzecznych i maksymalizują przyczepność na mokrych od deszczu drogach. Odpływ wody z bieżnika opony jest dodatkowo przyspieszony dzięki czterem szerokim i wypolerowanym rowkom głównym. Wypolerowane rowki nadają oponie elegancki wygląd, a ponadto zwiększają ochronę przed aquaplaningiem. Pewniejsze prowadzenie i lepszą przyczepność na mokrej nawierzchni gwarantuje też nowa mieszanka powierzchni tocznej z korali i krzemu. Zaprojektowano ją do największych samochodów typu SUV. Opona występuje w 24 rozmiarach od 17 do 22 cali obejmując klasy prędkości V (240 km/h), W (270 km/h) i Y (300 km/h). Opony są dostępne od tegorocznej wiosny. Są one kierowane głównie na rynek europejski, www.nokiantyres.com
UNIROYAL
RainExpert 3
Nowa letnia opona przeznaczona do samochodów osobowych oraz typu SUV jest efektem 46 lat doskonalenia opon deszczowych przez ekspertów firmy Uniroyal. W celu zmniejszenia oporów przepływu wody, a tym samym poprawy jej wydajności, w nowej RainExpert 3 wykorzystano innowacyjną technologię „Skóry Rekina” (ang. SST - Shark Skin Technology), która pozwala na szybsze usuwanie wody z kanałów bieżnika dzięki obniżeniu jej turbulencji. Dodatkowo, opory toczenia nowej opony są aż o 5 proc. niższe w porównaniu do poprzedniego modelu. W RainExpert 3 zastosowano bieżnik asymetryczny nowej generacji, który łączy zalety klasycznego bieżnika asymetrycznego (prowadzenie na suchym) z zaletami bieżnika o zoptymalizowanym przepływie wody (aquaplaning). Gwarantuje to wysoką ochronę przed aquaplaningiem, wysoką przyczepność na zakrętach oraz niski hałas wewnętrzny w całym cyklu życia opony, a także skraca drogę hamowania. www.uniroyaltires.com