Osobowe, SUV, 4x4

Pilot Sport

W procesie konstrukcyjnym nowej opony, inżynierowie Michelin zastosowali szereg innowacji technicznych. Należy do nich typowo sportowa rzeźba bieżnika o dużej powierzchni styku z podłożem, wzorowana na bieżniku opon produkowanych przez Michelin do bolidów Formuły 1.

Rzeźba bieżnika z małą ilością nacięć jest bardziej odporna na odkształcenia związane z siłami działającymi na oponę przy wchodzeniu w zakręt. Taka konstrukcja w odczuwalny sposób poprawia zachowanie się samochodu na drodze oraz pozwala na subtelniejszą regulację hałasu. Dzięki dużej powierzchni styku można zastosować bardziej miękkie mieszanki gumy bez zmniejszenia trwałości opony. Sztywność opony zmienia się w zależności od strefy pracy bieżnika. Asymetryczna rzeźba umożliwiła ograniczenie liczby nacięć na zewnętrznej stronie opony, której przyczepność jest najważniejsza, gdy pojazd wchodzi w zakręt. Zewnętrzna część opony jest zbudowana z hybrydowego bieżnika, wewnętrzna z krzemionkowego. Dzięki temu osiągnięto wysoki poziom przyczepności i dużą trwałość. Przy projektowaniu opony zastosowano technologię Zmiennej Powierzchni Styku - VCP (Variable Contact Patch). To oznacza, że odcisk opony dostosowuje się do rzeczywistych warunków jazdy - podczas pokonywania zakrętu (z chwilą wzrostu obciążeń poprzecznych) największą część siły przyjmuje najbardziej sztywna część opony, bark zewnętrzny. Tym samym, powierzchnia bieżnika stykająca się z nawierzchnią zwiększa się, gdyż ta część opony jest najsłabiej nacięta. Aby zoptymalizować pracę bocznych ścianek opony użyto technologii monoosnowy. W przypadku opon o bardzo niskim profilu (serie 35, 30, a nawet 25) zastosowano nowy system ULP (Ultra Low Profile), który pozwolił na zwiększenie trwałości opony tego typu. Opony o szerokości przekroju powyżej 275 mm mają sześć centralnych żeber, pozostałe pięć. W oponę wbudowany jest element chroniący felgę przed uszkodzeniem.

Dzięki unikalnemu połączeniu wymienionych cech, podczas sportowej jazdy, kierowca może w 100 procentach polegać na swoich oponach. Poprawia się precyzja prowadzenia, reakcja pojazdu na skręcenie kierownicy, samochód lepiej reaguje na zmiany obciążenia przy przyspieszaniu i hamowaniu, skraca się droga hamowania na suchej i mokrej nawierzchni. Pilot Sport drugiej generacji to opona do aut o wyjątkowo wysokich osiągach: do samochodów sportowych, najmocniejszych wersji samochodów osobowych, aut poddanych profesjonalnemu tuningowi mechanicznemu oraz samochodów legendarnych sportowych marek, np. Audi S3, BMW 330i/M3, BMW M5, Maserati Coupe, Mercedes E 500/CLK 500, Porsche 911, Porsche Carrera GT.

Nowa opona będzie oferowana w 33 rozmiarach o średnicy osadzenia od 17 do 22 cali i indeksie prędkości Y (maksymalna prędkość do 300 km/h).

NOKIAN

NRVi

Nowa opona letnia typu high-performance o agresywnym designe i asymetrycznym bieżniku stworzona w oparciu o nową mieszankę HD Termo Silica opatentowana przez Nokiana i zapewniającą przedłużoną żywotność opony, oraz większą przyczepność na asfaltowych mokrych nawierzchniach. Dzięki mieszance opona zapewnia znakomity komfort jazdy, kierowalność i trzymanie na drodze przy obniżonym poziomie hałasu w stosunku do poprzedniczki NRZi. Nowość Nokiana dostępna jest w 19 rozmiarach.

NRY

Nowa opona typu high-performance o agresywnym designe dla kierowców preferujących szybką sportową jazdę. Dzięki szerokiemu podwójnemu rowkowi centralnemu i agresywnemu układowi bieżnika opona doskonale trzyma się kierunku jazdy, zapewnia najwyższą komfort w jeździe na zakrętach oraz doskonale odprowadza wodę i zapewnia odporność na aqua-planing. Indeks prędkości pretenduje do użytkowania w autach sportowych i luksusowych. Na rynku polskim opona dostępna jest w 6 rozmiarach.

NRe

Opona letnia o zwiększonej odporności na aqua-planing oraz odporności na ścieranie. Specjalnie opracowana konstrukcja wraz z mieszanką bieżnika gwarantuje długie bezpieczne użytkowanie oraz przedłużone przebiegi w porównaniu z innymi klasycznymi oponami. Wskaźnik zużycia DSI w seriach 14" i 15". Indeksy prędkości S,T i H. Opona dostępna jest w 15 rozmiarach.

Zobacz cały numer PO 2/21 (Marzec-Kwiecień 2003)

 


 

"Zimówki" 4 x 4

BFGOODRICH(r)

Winter Slalom                                                 

Opona przeznaczona jest do samochodów terenowych z napędem 4x4 takich jak: Jeep Grand Cherokee, Jeep Wrangler, Mitsubishi Pajero, Ford Maveric, Nissan Patrol GR, Opel Frontera, Toyota Landcruiser i inne. Winter Slalom to opona dostosowana do ekstremalnych warunków zimowych. Charakteryzuje się bardzo dobrą przyczepnością na każdej nawierzchni, a w szczególności na oblodzonej i mocno zaśnieżonej - dobrze sprawdza się podczas długiej jazdy w głębokim śniegu. Rozmiar i kształt rowków poprzecznych i wzdłużnych płaskiego bieżnika opony ułatwia jego samooczyszczanie się. Masywne klocki i szerokie barki bieżnika pozwalają na uzyskanie dobrych osiągów w trakcie przyspieszania i hamowania, co znacząco wpływa na bezpieczeństwo jazdy. Precyzja w pokonywaniu ostrych zakrętów została osiągnięta dzięki zastosowaniu w budowie opony szkieletu o dużej odporności na nagrzewanie, stali o dużej gęstości oraz usztywnieniu stopki opony. Winter Slalom dostępna jest w 10 rozmiarach, o indeksach prędkości Q (maks. prędkość do 160 km/h) i S (maks. prędkość do 180 km/h), o średnicach osadzenia 15 i 16 cali.

MICHELIN

                                        4x4 Alpin

To opona zimowa przeznaczona do samochodów terenowych. Stanowi ona część oferty firmy Michelin, która skierowana jest do posiadaczy pojazdów z napędem 4x4, dla których zarówno komfort, bezpieczeństwo, jak i wygląd opony są cechami istotnymi. W bieżniku Michelin 4x4 Alpin zastosowano wyjątkowo długie lamele "Z", które zwiększają właściwości trakcyjne opony. Dzięki usztywnieniu rzeźby bieżnika przez ten rodzaj lamel zmniejszono prawdopodobieństwo wystąpienia zjawiska aquaplaningu. Solidna konstrukcja wewnętrzna opony oraz dobre odprowadzanie śniegu i wody zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa jazdy w sezonie zimowym.  Kolejną zaletą 4x4 Alpin jest zdolność do przenoszenia napędu, która gwarantuje kierowcy znakomite panowanie nad pojazdem. Jest to poza tym opona cicha i tłumiąca drgania. Liczne rowki wzdłużne zapewniają równomierne toczenie opony, co znacząco wpływa na jej cichobieżność. Jest dostępna w 13 rozmiarach, o średnicach osadzenia 15 i 16 cali i o indeksie prędkości S (maks. prędkość do 180 km/h).

FULDA

Tramp 4X4 Yukon

Rodzina opon terenowych o optymalnych parametrach trakcyjnych podczas jazdy w ciężkich warunkach zimowych zarówno na śniegu jak i lodzie. Dzięki licznym lamelkom na powierzchni opony osiągnięto wyjątkowo dobrą przyczepność na śniegu. Opony posiadają oznaczenie M+S. Opony są do zdobycia w czterech rozmiarach od 225/75R15 do 223/70R16.

Zobacz cały numer PO 1/20 (Styczeń-Luty 2003)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń