VIKING
Snow Tech
To nowa opona do samochodów osobowych. Została skonstruowana z myślą o bardzo trudnych warunkach zimowych i dlatego sprawdza się szczególnie na drogach oblodzonych i ośnieżonych. Opona został zbudowana ze specjalnej kompozycji silikonowej zapewniającej wysoką elastyczność w niskich temperaturach. Również unikalna budowa bieżnika z zastosowaniem systemu lameli ustawiających się i przemieszczających względem siebie zapewnia wiekszy kontakt z podłożem. To zaś przekłada się na optymalną przyczepność na oblodzonych nawierzchniach.
TOYO
Snowprox S941
Nowy kierunkowy układ bieżnika i optymalnie skomponowana mieszanka umożliwiają pełną kontrolę nad pojazdem w warunkach zimowych. Opona jest najnowszym osiągnięciem technologów firmy Toyo. Stworzona przez nich rzeźba bieżnika zapewnia niezwykłą skuteczność w warunkach zimowych. Opona jest dostępna w 15 rozmiarach i oferowana przez łódzką firmę Trade Stomil.
Zobacz cały numer PO 6/25 (Listopad-Grudzień 2003)
CONTINENTAL
Run-flat z Continentala
Niezwykły komfort jazdy i najwyższy poziom bezpieczeństwa uzyskano dzięki oponom z systemem CSR (run-flat) firmy Continental. Pierwszy samochód Maybach z systemem eliminującym skutki przebicia opon (run-flat) z technologią obręczy nośnej (CSR - ContiSupportRing) jest obecnie montowany w zakładzie w Sindelfingen. System CSR pozwala na kontynuowanie podróży nawet w sytuacjach, w których spadek ciśnienia w oponie zwykle uniemożliwiłby dalszą jazdę. Dlatego system jest montowany fabrycznie jako jeden z elementów zwiększających poziom bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów. Akceptację dopuszczającą do stosowania w samochodach Maybach otrzymały również opony letnie i zimowe Continental w rozmiarze 275/50 R 19 . Opony te oraz system CSR są produkowane specjalnie dla limuzyn Maybach.
Luksusowe samochody Maybach zawierają w sobie najnowsze osiągnięcia techniki samochodowej. Weźmy na przykład silnik poruszający limuzyny, których długość wynosi 5,7 i 6,2 metra. Przenosi moc 405 kW (550 KM) i moment obrotowy 900 Nm z wału korbowego na koła, umożliwiając nie tylko przyspieszanie od 0 do 100 km/h w czasie 5,4 sekund, lecz również jazdę z prędkością 250 km/h. Podróżowaniu Maybachem musi zawsze towarzyszyć poczucie bezpieczeństwa i komfortu.
Dlatego też, aby zapewnić pasażerom Maybacha najwyższy poziom bezpieczeństwa, zastosowano w nim system ContiSupportRing firmy Continental, zapobiegający unieruchomieniu samochodu w przypadku przebicia opony. Gdy w oponie spadnie ciśnienie, jest ona nadal utrzymywana na kole przez stalowy pierścień zamontowany elastycznie na obręczy. Umożliwia on kontynuowanie jazdy do stacji obsługi z prędkością do 80 km/h, eliminując szereg potencjalnie niebezpiecznych sytuacji. Elementy systemu CSR montowane są na standardowych obręczach, na które zakładane są konwencjonalne opony. System CSR produkowany jest w zakładzie w Hannover-Stöcken i szczególnie dobrze sprawdza się w ciężkich limuzynach i pojazdach sportowo-rekreacyjnych (SUV).
Akceptację, pozwalającą na stosowanie w limuzynach Maybach, uzyskały również opony letnie ContiPremiumContact (w rozmiarze 275/50 R 19 112 W XL) oraz opony zimowe ContiWinterContact TS 790 (w rozmiarze 275/50 R 19 112 H XL). Firma Continental wytwarza oba typy opon w zakładzie w Hannover-Stöcken specjalnie dla tej nowoczesnej limuzyny.
Akceptacja opon i systemu (run-flat) stanowi kolejne potwierdzenie doświadczenia badawczego i produkcyjnego firmy Continental. Według słów Dr. Andreasa Essera, kierownika działu wyposażenia standardowego w Continentalu, dostarczanie elementów wyposażenia dla limuzyny Maybach jest kolejnym dowodem uznania wysokiej jakości produktów firmy z Hanoweru.
COOPER
Zeon XST
Opona przeznaczona do „podrasowanych” samochodów rekreacyjnych z napędem na cztery koła (czyli SUV) oraz popularnych w USA tuningowanych pick-up’ów. W oponie tej wykorzystano nową technologię „s.n.o.w.”, czyli spiralne opasanie przędzą nylonową. Jej działanie polega na przeciwdziałaniu efektom sił odśrodkowych działających podczas szybkiej jazdy. Dzięki niej opona zachowuje stabilność i nie ulega odkształceniu podczas jazdy w całym dopuszczalnym zakresie prędkości.
Opona ma nowoczesny bieżnik kierunkowy. Producent zadbał również o komfort jazdy poprzez zmniejszenie szumu toczenia dzięki specjalnemu, zmiennemu ułożeniu segmentów bieżnika na barkach opony. Mieszanka bieżnika o specjalnie opracowanym składzie, wykorzystująca unikalny system polimerowy, zapewnia doskonałą trakcję zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Nawet na śniegu opona zachowuje się na tyle dobrze, że została oznakowana symbolem M+S. Zeon XST występuje w klasie prędkości H, w 9 rozmiarach od 265/60R18 do 305/45R20. Jeszcze w tym roku uzupełnią je opony na felgi 22 i 23 calowe, a w perwszym kwartale 2004 roku ma pojawić się opona 24 calowa.
Niezdecydowanym klientom w USA producent proponuje 45-dniowy okres próbny, po którym opony można oddać, przy całkowitym zwrocie kosztów zakupu.
Zeon 2XS
Opona do samochodów o wysokich osiągach, o bieżniku kierunkowym, zapewniająca dobrą przyczepność do mokrej jezdni. Część centralna bieżnika, która zużywa się najszybciej, jest najgłębsza i ulega stopniowemu spłyceniu w kierunku brzegów opony. Dzięki temu opona zyskuje lekkość, nie tracąc na długości okresu użytkowania. Bloki bieżnika na barkach opony podzielone są na dwa harmonijnie pasujące do siebie segmenty. Ich skalkulowana nierównomierność daje w efekcie znaczne ograniczenie szumu toczenia i wyższy komfort jazdy.
Podczas konstrukcji opony postawiono sobie za zadanie udoskonalenie przyczepności do mokrej nawierzchni oraz spowolnienie zużycia bieżnika. Dzięki zoptymalizowaniu profilu opony obydwa te cele zostały osiągnięte z zaskakująco dobrym rezultatem. Opona występuje w 25 rozmiarach, od 195/50R15, poprzez 275/40R17 po 245/40R18, o indeksach prędkości W oraz Y.
DUNLOP
SP SPORT 01 – najszybsza z najbezpieczniejszych
Dunlop SP SPORT 01 łączy w sobie wszystkie atrybuty ogumienia sportowego z najwyższymi wymogami bezpieczeństwa oraz komfortu jazdy. Podczas prac konstruktorskich wykorzystano między innymi doświadczenia kierowców używających opon Dunlopa podczas wyścigów German Touring Car Masters oraz Le Mans.
Swoje rewolucyjne właściwości SP SPORT 01 zawdzięcza asymetrycznej rzeźbie bieżnika, który podzielono na trzy segmenty (Tri-Area-Tread). Każdy z segmentów odpowiada jednej z trzech głównych cech opony, którymi są:
System wzdłużnych pasków umożliwia sportową jazdę nawet po najtrudniejszych odcinkach drogi. Dwa szerokie centralne żebra na całym obwodzie zapewniają efektywne przekazywanie sił poprzecznych, zaś rowki i nacięcia skutecznie tłumią hałas. Efektem tych rozwiązań jest doskonała kontrola nad pojazdem oraz wysoki komfort jazdy przy każdej prędkości.
Łopatki wodne zapewniają bezpieczeństwo jazdy przy dużych prędkościach, podczas jazdy po trudnych odcinkach drogi oraz w sytuacji, gdy konieczne jest wykonanie nagłego manewru. W konstrukcji opony zastosowano specjalne łopatki wodne, które w czasie jazdy odrzucają wodę i redukują niebezpieczeństwo poślizgu. Nie wywołują przy tym niebezpiecznych wibracji. Gwarantuje to najlepszą ochronę przeciwpoślizgową przy wszystkich zakresach prędkości.
Struktura równoległoboczna spełnia oczekiwania najbardziej wymagających Klientów w zakresie redukcji hałasu. Spełnia najsurowsze normy UE w tym zakresie. Konstrukcja eliminuje uciążliwe wysokie częstotliwości.