FULDA
Carat Extremo
Carat Extremo, opona letnia klasy High Performance jest najwyższym osiągnięciem technologicznym niemieckich inżynierów. Jej poprzednik - opona Fulda Y 3000 - uznawana była za jeden z najlepszych produktów w swojej klasie. Obecnie stworzono zaawansowany produkt, dla którego poprzeczka postawiona została bardzo wysoko - gwarancja zapewnienia użytkownikom samochodów maksymalnego bezpieczeństwa i komfortu. Opony Carat Extremo udowodniły swoją wysoką jakość podczas milionów kilometrów przejechanych w jazdach testowych. Rowki promieniowe opon Carat Extremo zgodne z kierunkiem odprowadzania wody wraz z szerokimi rowkami obwodowymi zapewniają maksymalną ochronę przed zjawiskiem aquaplaningu. Kierunkowa rzeźba bieżnika zapewnia optymalny kontakt z nawierzchnią oraz doskonały rozkład sił podczas jazdy i hamowania. Łukowe krawędzie klocków bieżnika gwarantują wysoką odporność na szybkie ścieranie. Duże klocki i obwodowe nacięcia w strefie barkowej gwarantują imponującą przyczepność. Carat Extremo dostępna jest z profilem od 55 – 35, z indeksami prędkości V (do 240 km/h), W (do 270 km/h) i ZR (do 300 km/h) jest obecnie dostępna w 44 rozmiarach, od 195/45 R 15 kończąca się na 285/35 R 18, na felgi o szerokości od 5.5 do 11 cali.
GOODYEAR
HydraGrip
To najnowsza letnia opona o rewelacyjnej przyczepności na mokrych nawierzchniach. Została opracowana specjalnie do jazdy po mokrych nawierzchniach. Dzięki zastosowaniu technologii DynamicDrain-TRED, HydraGrip ma rewelacyjne osiągi w hamowaniu na mokrej nawierzchni i doskonałe parametry na suchej drodze. Badania rynku udowodniły, że w Europie kierowcy średnich i dużych samochodów wysokiej klasy i aut rodzinnych zwracają największą uwagę na bezpieczeństwo, szczególnie przy deszczowej pogodzie. Prace nad nową oponą objęły miliony kilometrów jazd próbnych i zajęły blisko trzy lata testów.
Zastosowana w HydraGrip innowacyjna technologia DynamicDrain-TRED łączy nowatorskie rozwiązania, tj. technologię 3D-BIS, kaskadowe nacięcia barkowych klocków bieżnika oraz rzeźbę V-TRED, ze specjalnie opracowaną formułą mieszanki gumowej bieżnika. Rzeźba bieżnika V-TRED to cecha, dzięki której opona posiada znakomitą odporność na aquaplaning przez cały okres użytkowania. Taka rzeźba – po raz pierwszy opracowana przez Goodyeara – znakomicie odprowadza wodę, wypychając ją spod koła przez rowki opony, zapewniając tym samym dodatkowe zabezpieczenie przed utratą przyczepności. Żeby zapewnić cichą jazdę zoptymalizowano kształt i ustawienie klocków bieżnika HydraGrip. Mieszanka gumy, z której powstaje bieżnik, ma kluczowe znaczenie dla osiągów opony i zapewnienia bezpieczeństwa na mokrych i suchych drogach:
• polimery zapewniają optymalne prowadzenie i doskonałą trakcję na mokrych nawierzchniach
• specjalnie opracowany skład chemiczny zwiększa przyczepność
• super cienka warstwa wzmocnionej gumy umieszczona pod mieszanką bieżnika zapewnia stabilne kierowanie i pokonywanie zakrętów, zarówno na drogach suchych, jak i mokrych.
Opona dostępna jest w 26 rozmiarach, na felgi od 14 do 16 cali, w indeksach H lub V. HydraGrip pasuje do większości samochodów wysokiej klasy i aut rodzinnych. Rozmiary serii 55, 50 i 40 są dostępne w wersji z ochraniaczem felgi (RFP).
PIRELLI
Scorpion Zero Asimmetrico
Pirelli poszerzyła linię Scorpion Zero o całkowicie nowy produkt wykorzystujący technologię MIRS - Scorpion Zero Asimmetrico. Opona dedykowana jest usportowionym samochodom terenowym (SUV). Siłą opon Scorpion Zero są ich niesamowite zdolności manewrowe i reakcja podczas hamowania, szczególnie na śliskiej nawierzchni. Innym kluczowym składnikiem jest wskaźnik "aktywne bazpieczeństwo". Nic nie jest bardziej krytycznym punktem kontroli i bezpieczeństwa w samochodzie niż opony i zawieszenie samochodu. Wysoka przyczepność opon Scorpion Zero daje kierowcy maksymalna kontrolę i bezpieczeństwo. Dodatkowo opony te wyposażone są w ochronne żebro barkowe, aby chronić felgi sportowych trucków i luksusowych SUVów przed zniszczeniem.
Sednem wydajności jest asymetryczny wzór bieżnika i ich wewnętrzna struktura. Niepowtarzalny wzór bieżnika składa się z zygzakowatych podłużnych żłobień, które zapewniają doskonały poziom przyczepności i lepszą sterowność samochodu. Nowoczesne, w kształcie litery Z, krzyżowe bloki bieżnika posiadają cztery osobne sekwencje lameli, które minimalizują poziom hałasu dostarczając dodatkowo wysoki poziom kontroli toru jazdy, szczególnie na mokrej nawierzchni. Wzór bieżnika jest asymetryczny. Wewnętrzna krawędź z głębszymi i bardziej regularnymi rowkami ma za zadanie maksymalizację trakcji, podczas gdy wzmocnione zewnętrzne ramię koncentruję się głównie na maksymalizacji przyczepności bocznej. Złożona konstrukcja bieżnika wykorzystuje najnowocześniejsze mieszanki w celu zapewnienia wysokiej stabilności termicznej w agresywnych warunkach jazdy, a także aby poprawić przyczepność na mokrej nawierzchni. Scorpion Zero Asimmetrico łączy w sobie niesamowite walory użytkowe z optymalnymi wskaźnikami zużycia oraz doskonałym komfortem - zarówno w kategoriach akustycznych jak i prowadzenia samochodu. Te niskoprofilowe opony sportowe, są osiągalne w wersjach V i H, a także w bardzo dużych rozmiarach - w wachlarzu "Plus".
UNIROYAL
Rallye 550
Doskonała przyczepność, ograniczone ryzyko poślizgu hydrodynamicznego oraz skrócona droga hamowania - to tylko niektóre zalety tegorocznej nowości czyli opony Uniroyal rallye 550. Jest to szybka, precyzyjna i dynamiczna opona, o wysokich osiągach przeznaczona dla szybkich samochodów z mocnymi silnikami. Zapewnia maksymalne bezpieczeństwo oraz przyjemne pokonywanie najtrudniejszych tras drogowych nawet w ekstremalnych warunkach. Inżynierowie przy projektowaniu najnowszej opony tradycyjnie kierowali się przede wszystkim zapewnieniem bezpieczeństwa, nie zapominając przy tym o wysokim komforcie. Przy tworzeniu opony rallye 550 wykorzystano technologię Rain Tyre, która łączy w sobie zaawansowane materiały i unikalny, zoptymalizowany komputerowo klinowy kształt bieżnika zapewniający wyjątkową skuteczność opon zarówno na mokrych jak i suchych nawierzchniach, znacznie skracając drogę hamowania. Skuteczne odprowadzanie wody spod opony ułatwiają szerokie kanały obwodowe (odpowiedzialne za tłoczenie opony poza oponę). W praktyce opona bardzo dobrze trzyma na zakrętach a samochód pewnie prowadzi się w jeździe na wprost. Rallye 550 dostępna jest w ponad 30 rozmiarach, od 175/65 R14 do 225/55 R17 z indeksami prędkości: H, V i W.
ContiSportContact 2 Vmax
Nowoczesne samochody sportowe osiągają dzisiaj prędkości zarezerwowane niegdyś wyłącznie dla uprzywilejowanego świata Formuły 1. Ekskluzywne modele Porsche, Ferrari czy innych drogowych gigantów mogą z łatwością osiągać prędkości rzędu 350 km/h. Specjalnie dla potrzeb użytkowników tego rodzaju aut Continental przygotował i wdrożył do produkcji najnowszą oponę ContiSportContact 2 Vmax. Te niezwykłe opony wyposażono w dodatkowe, specjalnie zaprojektowane kanaliki zapewniające lepszą przyczepność i pozwalające utrzymać optymalnie niską temperaturę opony, nawet przy maksymalnej prędkości. Dzięki wyjątkowej rzeźbie bieżnika o głębokości od 6,3 do 7 mm, poprawiona została kierowalność oraz zwiększono bezpieczeństwo jazdy po mokrej nawierzchni. Nowa, asymetryczna opona ContiSportContact 2 Vmax posiada również rasowy, drapieżny wygląd, odróżniający ją od dotychczas produkowanych wersji opony. Vmax to pierwsza opona drogowa na świecie umożliwiająca jazdę z prędkością do 360 km/h. Informacja o tym widnieje na bocznej ścianie opony, gdzie znajome logo ContiSportContact 2 uzupełniono o skrót „Vmax". Ponieważ dotychczasowa skala prędkości dla opon nie sięga powyżej „Y" (dopuszczalna prędkość: 300 km/h), nowa opona posiada klasyczny indeks „ZR" będący oznaczeniem nowych opon sportowych najwyższej klasy (o dopuszczalnej prędkości powyżej 240 km/h). Opona Vmax jest już dostępna w sprzedaży. Można ją stosować do mercedesów klasy E, BMW serii 5, porsche i pojazdów wykonywanych na zamówienie.
MATADOR
MP 42 Elite 2
Jest to letnia opona komfortowa należąca do grupy hig performance. Dedykowana jest do aut średniej, wyższej i luksusowej klasy w indeksach prędkości H, V i W. Mieszanka gumowa zawiera podwyższona ilość siliki co zapewnia wysokie bezpieczeństwo na zarówno na mokrej jak i suchej nawierzchni. Produkowana jest w dwóch wersjach bieżnika - z trzema (do 205 mm szerokości bieżnika) i czterema (do 215 mm) rowkami obwodowymi. Elite 2 jest oponą cichą. Dzięki domieszce siliki opona ma mniejsze opory toczenia, co zapewnia wydłużenie przebiegów. Opona posiada również wzmocnione boki, co zapewnia jej dobre walory trakcyjne szczególnie w jeździe w zakrętach.