NOKIAN
Hakkapeliitta RSi
Nowa opona zimowa o indeksie prędkości R, Nokian Hakkapeliitta RSi - oferowana przez łódzkiego dystrybutora Trade Stomil - stworzona z myślą o zmiennych warunkach drogowych zimą i optymalizowana dla samochodów posiadających elektroniczne systemy hamowania i stabilizacji toru jazdy samochodu (ABS, system kontroli trakcji itd...). Sekretem Nokian Hakkapeliitta RSi są jej wyjątkowe właściwości zimą. Opona zachowuje się znakomicie zarówno podczas hamowania i przyśpieszania na śniegu i błocie pośniegowym jak i na nawierzchni mokrej czy pokrytej lodem. Agresywne sipingi o kształcie zębów piły tworzą gęstą sieć zwiększającą przyczepność do podłoża. Przy manewrze przyśpieszania środkowa cześć bieżnika opony zabezpiecza zachowanie przyczepności. Opona „wybacza” drobne błędy poprzez automatyczną korektę. RSi to gwarancja niskiego poziomu hałasu podczas jazdy. Opona spełnia wszystkie zaostrzone normy Unii Europejskiej. Nowy atrakcyjny design przyciąga wzrok. Hakkapeliitta RSi posiada obniżony poziom oporów toczenia, co poprawia ekonomikę jazdy w warunkach zimowych. Solidna konstrukcja gwarantuje wydłużone przebiegi a użycie niskoaromatycznych olejów do kompozycji mieszanki wpływa bezpośrednio obniżoną emisję szkodliwych substancji do atmosfery. RSi dostępna jest w 30 rozmiarach.
PIRELLI
Winter Sottozero
Winter Sottozero wykorzystuje w pełni technologię produkcji, która pozwoliła firmie Pirelli na zajęcie czołowego miejsca w segmencie opon o bardzo wysokich osiągach. Nie ograniczając możliwości jezdnych na ośnieżonych drogach, sportowa konstrukcja opony została wzbogacona o wiele elementów, które pozwoliły na osiągnięcie poziomu właściwości jezdnych do tej pory nie dostępnego dla opon zimowych: stabilności przy dużych prędkościach, precyzyjnego prowadzenia, wysokiej przyczepności w trakcie hamowania, pokonywania zakrętów oraz przyspieszania. Wyraźne zalety gwarantujące przyjemność prowadzenia samochodu i wysoki stopień bezpieczeństwa. W celu zapewnienia pełnej mobilności Winter Sottozero dostępna jest również w wersji Run Flat, pozwalającej na kontynuowanie podróży w przypadku utraty powietrza. Te wersje opony wytwarzane są wyłącznie na opatentowanym systemie produkcji opon MIRS (Modularnie Zintegrowany System Robotów).
Winter Carving
Przy projektowaniu nowej opony zimowej do kolcowania oparto się na doświadczeniach firmy Pirelli w rajdach samochodowych oraz wydłużonym programie testowym w warunkach arktycznych. Uzyskano w ten sposób innowacyjne rozwiązania technologiczne, które umożliwiają sprostanie ekstremalnym warunkom zimowym, zachowując przy tym bardzo duży margines bezpieczeństwa. Agresywna rzeźba bieżnika zwiększa efektywność opony na ośnieżonych i oblodzonych nawierzchniach. Opona w pełni zgodna z dyrektywą Unii Europejskiej odnośnie ochrony środowiska, utrzymuje optymalne osiągi w trakcie całego okresu użytkowania.
TOYO
Snowprox S 941
Najnowsza opona zimowa firmy Toyo S 941 – następczyni modelu S940 – oferowana jest przez dystrybutora tej marki w Polsce łódzką firmę Trade Stomil. Nowy kierunkowy układ bieżnika i optymalnie skomponowana mieszanka umożliwiają pełną kontrolę nad pojazdem w warunkach zimowych. Opona S 941 jest rezultatem najnowszych osiągnięć konstruktorów japońskich. Opona dostępna jest w profilach 70 i 65 w sieci serwisów firmowych Trade Stomil TOP Service.
Zobacz cały numer PO 5/30 (Wrzesień-Październik 2004)
COOPER
Lifeliner SLE Sport
Firma Cooper rozszerzyła swoją ofertę o kolejną oponę z popularnej serii Lifeliner, wprowadzając na rynek oponę Lifeliner SLE Sport. Opona ta została zaprojektowana specjalnie dla użytkowników, prowadzących pojazdy wymagające szczytowych osiągów, niezależnie od pory roku. W skład mieszanki gumowej, tworzącej bieżnik tej opony, wchodzi nowy składnik – modyfikowana krzemionka, która zapewnia doskonałą przyczepność oraz gwarantuje duży przebieg opony. Ponadto składnik ten zawiera zoptymalizowaną matrycę polimerową, tworzoną przez specyficzne mikrostruktury, dzięki którym guma pozostaje elastyczna nawet w niskiej temperaturze. Matryca polimerowa wydatnie poprawia przyczepność do mokrej nawierzchni oraz zmniejsza opory toczenia. Opona posiada dodatkowy fałd gumy, zabezpieczający krawędź felgi przed uszkodzeniem. Opasanie opony wykonane jest zgodnie z technologią S.N.O.W., czyli ze spiralnie nawiniętych włókien nylonowych. Struktura opasania pozwala na zachowanie stałego kształtu opony przy wysokich prędkościach, co gwarantuje stabilną jazdę. Cztery szerokie rowki okrężne efektywnie usuwają wodę ze strefy kontaktu bieżnika z nawierzchnią, dzięki czemu uzyskano doskonałą przyczepność do mokrej szosy. Opona ma bieżnik kierunkowy, który zapobiega zjawisku hydroplaningu, dzięki szybkiemu odprowadzaniu wody ze strefy kontaktowej. Lifeliner SLE Sport ma indeks prędkości W (do 270 km/h) i występuje w seriach 40, 45, 50 i 55, do kół o średnicy 16 i 17 cali.
Grupa GOODYEAR
DUNLOP
SP Sport Maxx
To nowa opona letnia o znakomitych osiągach, zwłaszcza podczas jazdy na suchej nawierzchni, przeznaczona jest do samochodów luksusowych i sportowych. Ucieszy ona również miłośników tuningu, którzy chętnie wykorzystują opony tej marki do „podrasowania” swoich samochodów. Dzięki technologii bieżnika wielokątowego (MRT) opona Sport Maxx wzmacnia pozycję marki Dunlop w segmencie opon do samochodów luksusowych i sportowych. Z tego właśnie względu musi ona charakteryzować się doskonałymi parametrami jazdy na mokrej nawierzchni i zapewniać wysoką odporność na zjawisko aquaplaningu. Dunlop osiągnął swoje cele ulepszając mieszankę oraz poszczególne elementy opony. Technologia MRT zapewnia lepsze parametry na suchej oraz mokrej nawierzchni. Pozwala wyjątkowo precyzyjnie obliczyć powierzchnię bieżnika. Im dokładniejsza powierzchnia bieżnika jest obliczona, tym bardziej jednorodny jest rozkład ciśnienia w obszarze kontaktu bieżnika z nawierzchnią.
Większy obszar kontaktu opony z nawierzchnią znacznie podnosi parametry opony podczas jazdy, hamowania i przyspieszania na suchej nawierzchni. Ponadto, lepszy rozkład ciśnienia powoduje przechodzenie z jazdy po linii prostej do jazdy na zakrętach w łagodny sposób. Największą swoją zaletę bieżnik wielokątowy prezentuje podczas pracy w warunkach ekstremalnych, zwłaszcza w trakcie pokonywania zakrętów, przy wysokich prędkościach.