Osobowe, SUV, 4x4

 

Condor

Majwyższej  jakości  zimowe  opony  regenerowane Condor  objęte  gwarancją  do  TWI – bez  limitu  kilometrów. Najwyższą  jakość  opon  Condor potwierdzają  certyfikaty  jakościowe  TÜV , AIR , ISO , E1. Nowoczesne  techniki  produkcji  oraz  materiały  i wzory  bieżników  Continental  sprawiają, że  opony  Condor  są  tanią , ekologiczną  i  bezpieczną  alternatywą  na  zimę.

 

Zobacz cały numer PO 6/31 (Listopad-Grudzień 2004)

 


 

BRIDGESTONE

Blizzak LM 20 oraz LM 25 i LM 25 V

Trzy nowe opony zimowe stworzone na potrzeby północnej, kontynentalnej części Europy mają na celu umocnienie pozycji Bridgestone na bardzo wymagającym rynku europejskim. Opona Blizzak LM20 z indeksem prędkości T jest przeznaczona do samochodów kompaktowych oraz średniej klasy, natomiast LM25 i LM25V to opony zaprojektowane dla pojazdów wysokich osiągów, limuzyn oraz samochodów klasy GT. Opony te zastąpią dostępne na rynku od 1999 roku LM18 i LM22. Zbalansowanie parametrów dotyczących optymalnej przyczepności oraz bezpiecznego prowadzenia na lodzie, śniegu oraz błocie pośniegowym przy jednoczesnym zachowaniu doskonałych właściwości jezdnych na mokrej oraz suchej nawierzchni jest bardzo trudnym zadaniem. Kompromis został jednak osiągnięty dzięki zastosowaniu zaawansowanych dynamicznych programów symulacji zachowania opony na ośnieżonej i mokrej nawierzchni. Komputerowa symulacja dynamiczna, przy użyciu której dokonuje się wszelkich pomiarów toczącej się „wirtualnej opony”, umożliwia uzyskanie dokładniejszego obrazu rzeczywistych właściwości opony niż w przypadku prostej symulacji statycznej.     Trudniejszym zadaniem była symulacja śnieżna, ze względu na nieliniowy rozkład naprężeń pod naciskiem opony. Niemniej jednak inżynierowie Bridgestone opracowali bardzo efektywne rozwiązanie rejestrujące rozkład sił nacisku na powierzchni bieżnika, mające decydujące znaczenie dla przyczepności opony.

Wynikiem badań jest nowy wzór bieżnika ze zmniejszoną o 9 proc. powierzchnią niezabudowaną, zapewniającą lepszą przyczepność na lodzie. Soczewkowy kształt klocków bieżnika w jego centralnej części redukuje turbulencje wodne, zmniejszając w ten sposób ryzyko aquaplaningu. Natomiast blokowy układ klocków w części bocznej bieżnika wpływa na obniżenie poziomu hałasu. Trójwymiarowe nacięcia krawędzi bieżnika, zaprojektowane przy wykorzystaniu najnowszej technologii symulacji nacisku zwiększają twardość klocków o 10 proc. pomimo ich dużego zagęszczenia, co z kolei wpływa na zwiększenie przyczepności opony. Taka konstrukcja zapewnia większą powierzchnię kontaktu opony z nawierzchnią w centralnej części bieżnika, poprawiając w ten sposób przyczepność oraz hamowanie na śniegu i lodzie. Jednocześnie równomierny rozkład sztywności klocków na całej szerokości bieżnika zwiększa odporność opony na nieregularne zużycie. Mieszanka bieżnika nowych opon zawiera zdecydowanie więcej krzemionki niż mieszanka LM18 i LM22. Ta sama formuła znajduje zastosowanie w LM25V.                              

GOODYEAR

 Eagle Ultra Grip GW-3

To opona typu High Performance do najszybszych samochodów, mająca najwyższe parametry bezpieczeństwa i przyczepności na lodzie, śniegu oraz suchych drogach, gdy temperatura spada poniżej 7 st. C. Eagle Ultra Grip GW-3 z mieszanką gumową na bazie krzemionki, zachowuje wysoką przyczepność w niskich, spadających poniżej zera temperaturach. Opatentowany przez GOODYEAR system 3D-BIS pozwala na nadzwyczajny wzrost właściwości jezdnych w porównaniu z tradycyjnie nacinanymi oponami. System 3D-BIS (trójwymiarowe blokowanie wzajemnych pozycji klocków bieżnika) podnosi liczbę nacięć klocków bieżnika w oponie o prawie 50 proc. w stosunku do jej poprzedniczki. 3D-BIS to wklęsłe i wypukłe półsfery umiejscowione na płaszczyznach nacięć klocków bieżnika. Kiedy samochód przyspiesza, hamuje lub skręca, półsfery się zazębiają. W efekcie bieżnik opony jest należycie usztywniony i nadzwyczaj skutecznie zapewnia optymalne parametry potrzebne do jazdy zimą. Nadaje oponie maksymalną przyczepność (zwiększenie gęstości nacięć bieżnika), zachowując precyzję i dynamikę jazdy (sztywny bieżnik z twardymi, masywnymi klockami). Rzeźba bieżnika z wykorzystaniem technologii V-TRED efektywnie odprowadza wodę i błoto, podnosząc tym samym odporność na zjawisko aquaplaningu. Wskaźnik zużycia opony informuje kierowcę, kiedy bieżnik jest starty do głębokości 4 mm - dolnej granicy zalecanej dla bezpieczeństwa jazdy w zimie. Eagle Ultra Grip GW-3 dostępna jest w 52 rozmiarach, począwszy od 185/60R14 do imponującego 265/35R18, z indeksami prędkości H=210 km/h, V=240 km/h i W=270 km/h.

GRUPA MICHELIN

Kleber Krisalp HP Protectis

Dzięki odpowiedniej mieszance gum, zachowuje optymalne właściwości, nawet w bardzo niskich temperaturach. Rzeźba bieżnika jest szczególnie masywna w części barkowej, co gwarantuje stabilność jazdy w zakrętach. Trzy centralne żebra zapewniają idealne utrzymywanie kierunku przy jeździe na wprost, a specjalny układ poprzecznych nacięć klocków bieżnika gwarantuje cichą pracę opony. Dobre własności jezdne i wysoki poziom bezpieczeństwa jazdy w warunkach zimowych osiągnięto dzięki licznym prostym lamelkom i krawędziom, które gwarantują dobrą przyczepność na śniegu i lodzie oraz szybką reakcję na ruchy kierownicą. Liczba wcięć w klockach bieżnika została obliczona tak, aby woda i śnieg szybko  się z niego wydostawały. Falowe lamelki o dużej gęstości, znajdujące się na barkach opony, zapewniają dobre własności jezdne w warunkach zimowych oraz na mokrej nawierzchni. Wewnątrz nowej opony zimowej HP Protectis umieszczono specjalną, samouszczelniającą się gumę o konsystencji żelu. Guma jest rozłożona równomiernie po wewnętrznej stronie bieżnika i utrwalona w procesie obróbki cieplnej podczas wytwarzania opony. Kiedy koło zostaje napompowane, ciśnienie powietrza dociska gumę do wewnętrznej ścianki opony. Sekretem skuteczności systemu jest gumowa mieszanka wewnątrz opony o specjalnych właściwościach i konsystencji. Mechanizm ochrony przed przebiciem wykorzystuje dwa efekty naturalnie występujące w każdym kole – wysokie ciśnienie powietrza i siłę odśrodkową w czasie ruchu obrotowego. W momencie przebicia bieżnika opony, guma o płynnej konsystencji otacza szczelnie przedmiot penetrujący, nie dopuszczając do utraty ciśnienia powietrza. Jeśli przedmiot wypadnie, samouszczelniająca substancja pod wpływem wysokiego ciśnienia zatyka otwór. Mechanizm zastosowany w tej oponie jest skuteczny w przypadku 97 proc. wszystkich przebić w czole bieżnika o wielkości nie większej niż 4, 7 mm. Mimo, że Krisalp HP i  Krislap HP Protectis wyglądają identycznie, nie można ich zakładać na tę samą oś.

MALOYA

                                  Cresty 220

Profil bieżnika Cresty 220 sprawdza się doskonale we wszystkich zimowych warunkach: na suchej, mokrej oraz pokrytej śniegiem nawierzchni. Środkowy rowek obwodowy daje doskonałą stabilność toru jazdy, podczas gdy nacięcia horyzontalne odpowiadają za dobre odprowadzanie wody i optymalną przyczepność. Specjalne lamele, przesunięte względem siebie rowki wzdłużne oraz poprzeczne zwiększają trzymanie się nawierzchni podczas hamowania i przyspieszania. Negatywny profil na barkach i odsunięte od krawędzi nacięcia boczne gwarantują niski poziom hałasu, co gwarantuje komfort jazdy porównywalny z oponą letnią. Wzór profilu bieżnika umożliwia zaś dobre samooczyszczanie się z śniegu i błota. Dzięki współdziałaniu tych wszystkich czynników Cresta 220 jest oponą optymalnie przygotowaną do warunków zimowej aury. Większe bezpieczeństwo zapewnia zastosowanie do produkcji tej opony nowej generacji mieszanki gumowej z domieszką krzemionki, dzięki czemu opona jest miękka i elastyczna niezależnie od panującej temperatury. Dodatkową korzyścią z zastosowania krzemionkowej mieszanki jest fakt, iż pogłębia ona efekt samooczyszczania z błota i śniegu. Dystrybutorem opon Maloya Cresta 220 jest firma Pneuhage mająca polską siedzibę w Poznaniu.

Zobacz cały numer PO 5/30 (Wrzesień-Październik 2004)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń