Motocyklowe, rowerowe, do quadów

BRIDGESTONE

Battlax Hypersport S20 EVO

Są to opony, które zwyciężyły w testach Motorrad (największy w Europie magazyn motoryzacyjny, znany z surowych i obiektywnych testów) w latach 2012 i 2013, uzyskując najwyższą ocenę, jaką mogą zdobyć opony. Firma Bridgestone nie poprzestała jednak na tym i opracowała kolejne ulepszenia, dzięki którym najlepsze motocyklowe opony sportowe będą jeszcze lepsze. Inżynierowie pracowali nad budową i mieszanką tego modelu, kierując się chęcią wydłużenia okresu eksploatacji opony tylnej oraz poprawy stabilności prowadzenia i przyczepności w ostrych zakrętach. W nowych oponach Battlax Hypersport S20 EVO udało się to osiągnąć dzięki specjalnie opracowanemu pasowi (z przodu), który zwiększa sztywność, oraz nowej mieszance z zastrzeżoną technologią Bridgestone NanoPro-Tech™, która działa na poziomie cząsteczkowym, zmniejszając opór toczenia i wydłużając okres eksploatacji. Testy wewnętrzne firmy pokazały, że Battlax Hypersport zapewniają o 22 proc. dłuższy przebieg opon tylnych niż ich poprzednik, a jednocześnie oferują zauważalną poprawę w stabilności podczas skręcania, przyczepności opony tylnej i przedniej, zarówno na torze, jak i na drodze. Początkowo pojawią się w jednym rozmiarze na przód i w czterech rozmiarach na tył w klasie ZR. Produkt ten będzie dostępny w sprzedaży od wiosny 2014 r. Rozmiary: 120/70 ZR 17 M/C S20F EVO (58W) TL; 180/55 ZR 17 M/C S20R EVO (73W) TL; 190/50 ZR 17 M/C S20R EVO (73W) TL; 190/55 ZR 17 M/C S20R EVO (75W) TL; 200/55 ZR 17 M/C S20R EVO (78W) TL. Rozmiary opon S20 EVO w klasie H nie będą miały takiej samej budowy jak rozmiary ZR.

Battlax Racing R10 EVO

To ulepszona opona Battlax Racing R10, o nowej budowie i mieszance. Celem ulepszenia było zapewnienie lepszych osiągów poprzez poprawę prędkości wchodzenia opony przedniej w zakręty oraz zwiększenie przyczepności i zrównoważenie osiągów opony tylnej. Firma Bridgestone zoptymalizowała zatem konstrukcję przedniej opony (rozmiar 120/70 R17), zwiększając o 10 proc. powierzchnię styku z podłożem, co z kolei poprawia jej przyczepność boczną. Dodatkowa przyczepność w zakrętach zapewnia kierowcy większą elastyczność wyboru toru jazdy i pozwala wcześniej minąć punkt szczytowy, co z kolei pozwala na szybsze wychodzenie z zakrętów i wchodzenie w nie. Jednocześnie optymalizacja mieszanki opony tylnej zapewnia oponom Battlax Racing R10 EVO zauważalną poprawę przyczepności bocznej i wzdłużnej w całym zakresie temperatury, dłuższy okres eksploatacji i bardziej stabilne parametry w porównaniu do poprzedników. Rozmiary opony to: 120/70ZR17 (przód) i 180/55 ZR 17 (tył). Dostępne na rynku są: 120/70 ZR 17 M/C R10FZ (58W) TL TYPE 2; 180/55 ZR 17 M/C R10 RZ EVO (73W) TL TYPE2; 180/55 ZR 17 M/C R10 RZ EVO (73W) TL TYPE 4.

Battlax Racing V02

Opony powstały na bazie modelu Battlax Racing V01. Właścicielom maszyn typu „superbike” i Moto3TM obiecują szybsze czasy okrążeń i dłuższy okres eksploatacji dzięki najnowszej technologii konstrukcyjnej MotoGP i mieszance Bridgestone. Przede wszystkim udało się istotnie poprawić parametry związane z przyczepnością i stabilnością supermotocykli dzięki nowej budowie pasa GP-Belt w oponie tylnej, co optymalizuje powierzchnię styku i zwiększa jej nacisk, poprawiając w ten sposób przyczepność. Jednocześnie nowa, miękka mieszanka zwiększa przyczepność, zapewniając kierowcy poczucie pewności i bezpieczeństwa. Lepsza przyczepność połączona ze stabilnością parametrów skraca czasy okrążeń na modelu Racing Battlax V02 o ponad sekundę w porównaniu do obecnie stosowanego modelu V01. Dostępne rozmiary: 120/600 R17 V02F SOF TL (SBK); 120/600 R17 V02F MED TL (SBK); 200/655 R17 V02R SOF TL (SBK); 200/655 R17 V02R MED TL (SBK).

MICHELIN

Pilot Road 4

To opony motocyklowe, które wyróżniają się wysokimi osiągami bez względu na panujące warunki drogowe. W przypadku hamowania na śliskiej, mokrej nawierzchni Pilot Road 4 uzyskują wyniki o 17 proc. lepsze w porównaniu z bezpośrednią konkurencją. Średnio daje to drogę hamowania krótszą o 14 metrów. Jednocześnie nowe opony Michelin zostały ulepszone pod względem żywotności, dzięki czemu ich trwałość jest o 20 proc. większa niż opon wcześniejszej generacji. Wyższe osiągi w różnych i na pozór wykluczających się obszarach to realizacja strategii Michelin Total Performance (MTOP). Uzyskanie takich wyników było możliwe dzięki zastosowaniu w Pilot Road 4 czterech kluczowych technologii. Michelin 2 CT (Two Compound Technology) oznacza, że opona wykonana jest z dwóch różnych mieszanek gumy, co zwiększa jej żywotność i poprawia przyczepność. Po bokach opony zastosowano bardziej miękką mieszankę, zaś w jej środkowej części - twardszą. Michelin XST (X-Sipe Technology) - opona posiada niewielkie lamele pojawiające się w części bieżnika podczas jego kontaktu z podłożem, ułatwiając odprowadzanie wody i zwiększają przyczepność opony. - Technologia Michelin XST+ (ulepszona wersja rzeźby bieżnika Michelin XST) Pilot Road 4 zawdzięcza bieżnik. W przedniej oponie znajdują się poprzeczne lamele, które ułatwiają hamowanie, zwłaszcza na mokrej nawierzchni. Z kolei w bieżniku tylnej opony zastosowano podłużne lamele, które zwiększają przyczepność i ułatwiają przyśpieszanie. Wreszcie Michelin 2 AT (Dual Angle Technology) to innowacyjna i opatentowana przez Michelin budowa opony w wersji GT, będąca unikalną kombinacją konstrukcji radialnej i diagonalnej. Takie rozwiązanie zapewnia większą stabilności oraz o 15 proc. wyższą sztywność w porównaniu ze zwykłym ogumieniem. Nowe opony Michelin Pilot Road 4 są dostępne w trzech wariantach: Standard, GT oraz Trail. Dostępne rozmiary Pilot Road 4, w zależności od wariantu: Standard - przód: 120/60 ZR 17, 120/70 ZR 17; Standard - tył: 150/70 ZR 17, 160/60 ZR 17, 180/55 ZR 17, 190/50 ZR 17, 190/55 ZR 17; GT - przód: 120/70 ZR 17, 120/70 ZR 18; GT - tył: 170/60 ZR 17, 180/55 ZR 17, 190/50 ZR 17, 190/55 ZR 17; Trail - przód: 110/80 ZR 19, 120/70 ZR 19; Trail - tył: 150/70 ZR 17; 170/60 ZR 17.

Zobacz cały numer PO 5/113 (Maj 2014)


 

NANKANG

Roadiac

Nowa, radialna opona motocyklowa NANKANG ROADIAC WF-1 dedykowana jest do motocykli sportowo-turystycznych. Zaawansowana, dwuskładnikowa mieszanka bieżnika. Twardsza, centralna część bieżnika przenosi moc, miękkie części boczne bieżnika dają przyczepność w zakrętach. Konstrukcja opasania w technologii pasa JLSB stabilizuje oponę i temperaturę bieżnika. Szczegóły u dystrybutora opon marki Nankang w Polsce firmy Lucky Star Polska Sp. z o.o. www.nowegumy.pl

 

 

Zobacz cały numer PO 4/112 (Kwiecień 2014)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń