METZELER
Sportec™ M7 RR
To nowa opona supersport stworzona po to, aby zapewnić najwyższy poziom jazdy oraz bezpieczeństwa, nawet w trudnych sytuacjach spotykanych na drodze, takich jak deszcz czy szorstki i brudny asfalt. Opona Sportec™ M7 RR zapewnia nowy poziom wydajności. Sportec™ M7 RR jest następcą opony Sportec™ M5 Interact™. Cechuje się nowymi profilami, zastosowaniem innowacyjnych materiałów w konstrukcji, nowymi mieszankami i całkowicie nowym wzorem bieżnika. Główne atuty nowej opony to sportowy charakter jazdy, doskonałe zachowanie na mokrej nawierzchni i duże przebiegi, zwiększone o 20 proc. w porównaniu do poprzedniczki. Jeśli chodzi o nazewnictwo, Sportec™ Metzeler określa zakres produktów przeznaczonych do użytkowania na szybkiej drodze. M7 to kontynuacja dotychczasowej numeracji poprzedników Sportec™ M1, Sportec™ M3 i Sportec™ M5 Interact™ oraz RR, definiowanych jako Road Racing, określająca kontekst, w którym dany projekt się narodził. Sportec™ M7 RR jest najbardziej sportową oponą z gamy produktów Metzeler. Stworzona została z myślą o drodze i miała swój początek w wyścigach drogowych, podczas których można napotkać wszystkie ekstremalne sytuacje, których motocyklista może doświadczyć każdego dnia i z tego powodu została wybrana przez firmę Metzeler jako pole testowe i doświadczalne. Najnowsza opona korzysta z całego doświadczania i know-how zdobytego dzięki udziałowi w najbardziej prestiżowych wyścigach drogowych. Opona produkowana jest w trzech rozmiarach na przód: 110/70 ZR 17 M/C 54W TL, 120/60 ZR 17 M/C (55W) TL, 120/70 ZR 17 (58W) TL (M) i sześciu na tył: 150/60 ZR17 M/C 66W TL, 160/60 ZR 17 M/C (69W) TL, 180/55 ZR 17 M/C (73W) TL, 190/50 ZR 17 M/C (73W) TL, 190/55 ZR 17 M/C (75W) TL, 200/55 ZR 17 M/C (78W) TL.
BRIDGESTONE
Battlecross X30 i X40
Bridgestone wzmacnia swoją pozycję na rynku opon motocrossowych (MX) dzięki wprowadzeniu modelu Battlecross X30 do średnich podłoży i Battlecross X40 do twardych podłoży. Występujące po raz pierwszy pod nazwą Battlecross, obie nowe opony korzystają z zaawansowanej technologii projektowania bieżnika i klocków motocrossowych, opracowanej i przetestowanej na najważniejszych zawodach motocrossowych. Modele Battlecross X30 i X40 dają szansę skorzystania z tej technologii kierowcom wszystkich rodzajów maszyn. Bieżniki nowych opon przednich Battlecross X30 i X40 są złożone z klocków ułożonych asymetrycznie od lewej do prawej strony, dzięki czemu zapewniają wysoką stabilność i lepsze przyspieszanie, a jednocześnie pewność przy wchodzeniu w zakręty. Testy wykazały, że obie nowe opony przednie Battlecross oferują znacznie wyższy poziom przyczepności niż modele Bridgestone M403 i M603, które zostaną przez nie zastąpione. Opony tylne zostały opracowane z wykorzystaniem nowej technologii Bridgestone Castle Block z odlewanymi wypukłymi klockami. Dzięki nim opona zyskuje efekt krawędzi, co pomaga przy przyspieszaniu, wchodzeniu w zakręty i uzyskiwaniu lepszych czasów okrążeń. Po raz pierwszy w historii motocrossu firma Bridgestone wprowadziła także swoją technologię Cooling Fin w oponach tylnych X30 i X40, która ogranicza generowanie ciepła przez uginające się ściany boczne, tym samym zapewniając stabilniejsze parametry ogumienia. Opony Battlecross X30 do średniego podłoża pojawiły się na rynku europejskim w dwóch rozmiarach na przód i czterech na tył w kwietniu 2014 r. Z kolei model Battlecross X40 będzie sprzedawany w jednym rozmiarze na przód i trzech rozmiarach na tył od maja 2014 r. Dostępne rozmiary: 80/100 -21 X30F 51M TT; 90/100 -21 X30F 57M TT; 110/90 -19 X30R 62M TT; 120/80 -19 X30R 63M TT; 110/100 -18 X30R 64M TT; 100/90 -19 X30R 57M TT; 80/100 -21 X40F 51M TT; 110/100 -18 X40R 64M TT; 100/90 -19 X40R 57M TT; 110/90 -19 X40R 62M TT.
Zobacz cały numer PO 6/114 (Czerwiec 2014)
BRIDGESTONE
Battlax Hypersport S20 EVO
Są to opony, które zwyciężyły w testach Motorrad (największy w Europie magazyn motoryzacyjny, znany z surowych i obiektywnych testów) w latach 2012 i 2013, uzyskując najwyższą ocenę, jaką mogą zdobyć opony. Firma Bridgestone nie poprzestała jednak na tym i opracowała kolejne ulepszenia, dzięki którym najlepsze motocyklowe opony sportowe będą jeszcze lepsze. Inżynierowie pracowali nad budową i mieszanką tego modelu, kierując się chęcią wydłużenia okresu eksploatacji opony tylnej oraz poprawy stabilności prowadzenia i przyczepności w ostrych zakrętach. W nowych oponach Battlax Hypersport S20 EVO udało się to osiągnąć dzięki specjalnie opracowanemu pasowi (z przodu), który zwiększa sztywność, oraz nowej mieszance z zastrzeżoną technologią Bridgestone NanoPro-Tech™, która działa na poziomie cząsteczkowym, zmniejszając opór toczenia i wydłużając okres eksploatacji. Testy wewnętrzne firmy pokazały, że Battlax Hypersport zapewniają o 22 proc. dłuższy przebieg opon tylnych niż ich poprzednik, a jednocześnie oferują zauważalną poprawę w stabilności podczas skręcania, przyczepności opony tylnej i przedniej, zarówno na torze, jak i na drodze. Początkowo pojawią się w jednym rozmiarze na przód i w czterech rozmiarach na tył w klasie ZR. Produkt ten będzie dostępny w sprzedaży od wiosny 2014 r. Rozmiary: 120/70 ZR 17 M/C S20F EVO (58W) TL; 180/55 ZR 17 M/C S20R EVO (73W) TL; 190/50 ZR 17 M/C S20R EVO (73W) TL; 190/55 ZR 17 M/C S20R EVO (75W) TL; 200/55 ZR 17 M/C S20R EVO (78W) TL. Rozmiary opon S20 EVO w klasie H nie będą miały takiej samej budowy jak rozmiary ZR.