Przemysłowe i rolnicze

GOODYEAR

RM-4A+

Jak wielka może być największa opona? Odpowiedź na to pytanie może być dla wielu zaskakująca - otóż taka opona mierzy i waży tyle, co duży słoń (słonie afrykańskie mierzą 3-4 m i ważą 4000-7000 kg; słonie azjatyckie mierzą 2-3.5 m i ważą 3000-5000 kg.) Chodzi o ogumienie do jazdy w terenie RM-4A+ w rozmiarze 59/80R63. Ta olbrzymia opona z serii OTR, zaprojektowana do przewożenia setek ton skał, należy do linii produktów RM (Rock Mining, czyli górnictwo skalne). Gigantyczna opona na obręcz o średnicy 63 cali sprzedawana jest globalnie do montażu w największych na świecie pojazdach do przewożenia skał i ziemi. Pracują one najczęściej w kopalniach węgla, skał twardych, złota i miedzi. Mierząca dokładnie 4,023 metra opona jest większa niż dopuszczalna wysokość większości naczep ciężarowych w Europie i o metr wyższa niż tablica, na której zawieszony jest kosz do gry w koszykówkę. Waży 5400 kilogramów i została stworzona na bazie zaawansowanych technologii, dzięki którym może udźwignąć obciążenie 100 tys. kilogramów przy prędkości do 50 km/h. Zarówno skład materiałów wykorzystanych w oponie, jak i jej konstrukcja oraz projekt, zostały wykonane z zastosowaniem nowoczesnych technologii. Produkt posiada stalowy korpus i opasanie. Został wykonany niezwykle precyzyjnie, przy użyciu najnowocześniejszych, w pełni zintegrowanych maszyn do produkcji opon. Przy projektowaniu opony zastosowano symulacje komputerowe, a dzięki współpracy Goodyeara z producentami specjalistycznych pojazdów, opony są w pełni do nich dopasowane. Największa opona marki Goodyear została zaprojektowana z myślą o optymalnych osiągach. Posiada nienagrzewającą się mieszankę bieżnika CycleMax i przeplatające się centralne rowki bieżnika, które zwiększają stabilność i poprawiają chłodzenie. Niekierunkowe rowki zostały ustawione pod wysokim kątem, dzięki czemu polepszają trakcję. Natomiast zróżnicowany kontur ściany bocznej ogranicza zjawisko wzrostu temperatury wewnętrznej opony. Opona-gigant jest dostępna w dwóch rozmiarach: 53/80R63 i 59/80R63, w trzech wariantach mieszanki bieżnika i dwóch głębokościach bieżnika (E3, E4). Łącznie dostępnych jest 12 wariantów produktu.

SOLIDEAL

Haluer LT Port IND

Jest przeznaczona do wózków kontenerowych i urządzeń portowych. Opona zbudowana w konstrukcji diagonalnej dostępna jest w rozmiarach 14.00-24 28PR, 16.00-25 32PR oraz 18.00-25 40PR. W celu wydłużenia okresu eksploatacji oraz trwałości mechanicznej, opona produkowana jest z najwyższej jakości kauczuku naturalnego. Zastosowano w nich masywny, wyjątkowo głęboki bieżnik (IND4), a wzmocnienia ścian bocznych zwiększają odporność na uszkodzenia mechaniczne i dają całkowite zabezpieczenie rantu felgi. Prostokątny kształt przekroju opony wpływa na poprawę stabilności opony oraz pewność, bezpieczeństwo i komfort pracy operatora. Opona Hauler LT Port IND to najwytrzymalsze rozwiązanie do zastosowań w portach. Projekt powstał w celu wydłużenia okresu eksploatacji w aplikacjach portowych, ale także w górnictwie. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom ograniczono czas przestoju urządzeń z tytułu awarii ogumienia, a tym samym obniżono jednostkowe koszty godziny pracy maszyny.

 

 

Magnum

Doskonała trójwarstwowa opona superelastyczna, wykonana z naturalnego kauczuku. Nowoczesna rzeźba bieżnika, płaskie czoło i wyprofilowanie ścian bocznych powodują, że opona Magnum jest najbardziej wytrzymałą i odporną na zużycie (ścieranie oraz uszkodzenia mechaniczne) uniwersalną trójwarstwową oponą przemysłową. Zapewnia optymalną wydajność pracy w najtrudniejszych warunkach. Dostępna w wersji niebrudzącej (szarej) oraz w wersji do szybkiego montażu (QUICK).

 

Xtreme

Doskonała opona do wózków widłowych. W oponie zastosowano wysokiej jakości mieszankę gumową w celu uzyskania maksymalnej wytrzymałości, długich przebiegów oraz wydajności pracy. Idealnie dostosowana do pracy w dużych centrach dystrybucyjnych (logistycznych) i obiektach przemysłowych, do pracy ciągłej, na długich odcinkach przejazdu, na powierzchniach z gładkimi posadzkami. Xtreme to opona o niezwykłych właściwościach. Jej żywotność większa jest o 10 proc. w porównaniu do Solideal Magnum i nawet o 30 proc. dłuższa od okresu eksploatacji  opon konkurencyjnych. Stabilność poprzeczna opony została poprawiona o 20 proc., podobnie jak odporność zmęczeniowa mieszanki gumowej. W celu ograniczenia zużycia energii o 10  proc. udało się zredukować opory toczenia, a tym samym zużycie paliwa oraz emisji CO2. Xtreme posiada optymalny wzór bieżnika. Powierzchnia środkowej kostki bieżnika ma stały kontakt z nawierzchnią, co zmniejsza wibracje nawet o 25 proc.,  a tym samym zmniejszają się wahania nacisku powierzchniowego na podłoże, poprawiając tym samym płynność prowadzenia wózka widłowego oraz wpływając na komfort pracy operatora. To najwyższej jakości opona superelastyczna posiadająca wielowarstwową konstrukcję z naturalnego kauczuku. Szczegóły na www.cmoplastsolideal.com

YOKOHAMA

RT41

Po raz pierwszy zaprezentowana w Polsce podczas targów Intermasz 2014 w maju w Poznaniu. Niezwykle wytrzymała opona, zapewniająca lepszą eksploatację maszyn budowlanych. RT 41 zaprojektowana została specjalnie do ładowarek (L-4) oraz wywrotek przegubowych i zgniatarek (E-4). Zastosowane rozwiązania technologiczne, takie jak sztywne boki oraz wysokogatunkowe tworzywa użyte w procesie produkcji, sprawiają, że opona jest mniej podatna na rozcięcia i pęknięcia. Dzięki głębokiemu bieżnikowi z charakterystycznymi rowkami w poprzek kierunku jazdy, RT 41 jest odporna na otarcia, zapewnia wysokie osiągi i stabilność na wielu powierzchniach - od błota i gliny po żużel i nierówne tereny skalne. Charakterystyczny bieżnik zapewnia również doskonałą trakcję i komfort operowania maszyną. Dostępne rozmiary: 23.5R25, 26.5R25, 29.5R25. Dystrybutorem opon Yokohama w Polsce jest firma ITR.S.A. www.yokohama-online.pl

 

BKT

Flotation 648 TL

Diagonalna opona flotacyjna, zaprojektowana w celu zapewnienia udźwigu dużej pojemności ładunku. Bieżnik o specjalnej konstrukcji i delikatnie zaokrąglonych bokach opony, co sprawia że przy kontakcie z podłożem minimalizuje uszkodzenia gleby i plonów. Idealnie przystosowana do użytku w maszynach rolniczych i przyczepach, zarówno w warunkach drogowych jak i terenowych. Doskonała przyczepność zarówno na suchym, jak i grząskim, wymagającym terenie. Wykaz rozmiarów: 350/65-22.5, 400/60-22.5, 500/50-22.5, 500/60-22.5, 550/45-22.5, 550/60-22.5, 600/50-22.5, 600/55-22.5, 700/40-22.5, 700/50-22.5, 600/55-26.5, 700/50-26.5, 800/45-26.5.

Zobacz cały numer PO 6/114 (Czerwiec 2014)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń