Przemysłowe i rolnicze

 

Opony przemysłowe OTR

CAMOPLAST SOLIDEAL

Solideal ED Plus

To opona pneumatyczna do wózków widłowych wykonana w najnowszej technologii produkcji. Nowatorski projekt bieżnika wpływa na wydłużenie żywotności nawet o 25 proc. w porównaniu do dotychczasowej opony Solideal ED. Kostki bieżnika zostały tak zaprojektowane, aby zminimalizować wibracje, poprawiając tym samym zdecydowanie komfort pracy operatora. W nowej oponie Solideal ED Plus zastosowano wzmocnienia ścian bocznych (x2), które pozytywnie wpływają na ochronę rantu felgi oraz ograniczają uszkodzenia boczne. Prostokątny kształt przekroju opony sprawia, że opona ma niesamowitą stabilność boczną, a głęboki bieżnik zapewnia optymalną trakcję na różnych typach nawierzchni. Opona dostępna będzie w szerokiej gamie rozmiarów do wózków widłowych i urządzeń przemysłowych.

 

Solideal BHZ

Dzięki niekierunkowemu, wyjątkowo głębokiemu bieżnikowi zapewnia najlepszą wydajność i jakość jazdy na mieszanych i twardych nawierzchniach. Opona Solideal BHZ jest aktualnie najwytrzymalszą oponą do koparko-ładowarek. To rozwiązanie najniższych kosztów eksploatacyjnych dla użytkownika (LOCS). Opona posiada wzmocniony karkas oraz specjalny profil bieżnika o wysokim współczynniku wypełnienia powierzchni czoła opony, redukując nacisk na podłoże i ograniczając ryzyko uszkodzenia czoła opony z tytułu przebić. Opona przeznaczona jest do warunków drogowych, komunalnych, na podłoża kamieniste, a także do warunków zimowych. Opona Solideal BHZ dostępna jest w podstawowych rozmiarach: 12-16.5, 12.5/80-18, 18.4-26 oraz 16.9-28.

 

Solideal SRAT E3/L3

To opona radialna zaprojektowana do trudnych warunków pracy i dużych obciążeń. Oferuje zwiększoną przyczepność i trwałość dla wozideł przegubowych i ładowarek. To rozwiązanie jest gwarancją najniższych kosztów eksploatacyjnych dla użytkowników (LOCS). Opona posiada wzmocniony karkas w celu optymalizacji stabilności i przenoszonych obciążeń, a także poprawy odporności na uderzenia boczne. Dodatkowo charakteryzuje się zoptymalizowanym profilem bieżnika klasy E3/L3, który dzięki głębokiemu, szerokiemu trakcyjnemu niekierunkowemu kształtowi pozwala osiągnąć większą stabilność, przyczepność, trwałość, lepszą jakość jazdy (redukcja drgań) w warunkach terenowych. Opona Solideal SRAT jest produkowana z najwyższej jakości mieszanki gumowej wpływającej na zmniejszenie nadmiernego gromadzenia się ciepła w konstrukcji opony. Występuje w najbardziej popularnych rozmiarach 20.5R 25, 23.5r 25, 26.5R 25, 29.5R 25. Szczegóły na www.camoplastsolideal.com

MICHELIN

X-Straddle 2

To nowa, ulepszona opona do maszyn portowych, która zwiększa bezpieczeństwo operacji w portach, podnosząc jednocześnie wydajność maszyn o ponad 30 proc. Michelin X-Straddle 2 zapewnia wszystkie zalety technologii radialnej. Nowa w rozmiarze 16.00 R25 450/95 jest przeznaczona do jednokontenerowych wozów bramowych. Dla wozów dwukontenerowych Michelin przygotował oponę w rozmiarze 480/95 R25. X-Straddle 2 jest już dostępna na rynkach oryginalnego wyposażenia i wymiany. Opona została ulepszona w pięciu obszarach, które - wg producenta - przyczynią się do zwiększenia wydajności terminali kontenerowych. Gwarantuje większe bezpieczeństwo dzięki bokom wzmocnionym pasami ochronnymi, węższemu profilowi i nowej konstrukcji obszarów stopki. Węższe rowki opony zmniejszają ryzyko zakleszczania się obiektów w bieżniku opony. Straddle 2 zapewnia lepszą przyczepność, kierowalność i stabilność. Opona jest również łatwiejsza w montażu i demontażu na obręczy. Z kolei większa produktywność w portach polega na zdolności do szybszego, ale i bezpieczniejszego transportu większej liczby kontenerów. W porównaniu do Michelin X-Straddle, opony poprzedniej generacji, nowa oferuje o 17 proc. większą prędkość maksymalną (35 km/h zamiast 25) i 25-proc. wzrost dystansu przejechanego w godzinę (15 km zamiast 12). Opona oferuje też większą o 7 proc. nośność (15 ton na oponę zamiast 14). Połączenie tych ulepszeń podnosi teoretyczną produktywność nowej opony o ponad 30 proc., sprawiając, że jest jednym z kluczowych elementów podnoszenia wydajności w portach. Dzięki nowej rzeźbie bieżnika z dwóch rodzajów mieszanki gumy, nowej konstrukcji karkasu i zoptymalizowanemu systemowi chłodzenia bieżnika i barków uzyskano większą trwałość. Nowy bieżnik posiada ponadto o 4 proc. więcej gumy, co podnosi jego trwałość o 15 proc. To znacznie obniża całkowity koszt eksploatacji opon, jak i maszyn. Uzyskano większy komfort pracy operatora dzięki bardziej równomiernemu i tłumieniu wibracji. Poprawa komfortu pracy przyczynia się z kolei do zwiększenia bezpieczeństwa pracy. Oponę można bieżnikować i bezproblemowo naprawiać w odpowiednio wyposażonych warsztatach. Nowe rowki w bieżniku zapobiegają przegrzewaniu się gumy, a zużycie opony można łatwo kontrolować za pomocą wskaźników zużycia czytelnie oznaczonych na barkach opony. Pasy ochronne na bokach opony gwarantują jej większą odporność na przebicia i otarcia.

Opony rolnicze

MICHELIN

CargoXBIB High Flotation

To nowa opona do nowoczesnych przyczep wielkogabarytowych i maszyn rolniczych. Jest pierwszą oponą z technologią Ultraflex, którą można wykorzystywać do przyczep rolniczych wyposażonych w system regulacji ciśnienia w oponach. Ciśnienie powietrza w nowej oponie może wynosić od 0,8 bara podczas prac polowych do 4 barów. Opona Michelin CargoXBIB jest przystosowana  do współpracy z  systemami regulacji ciśnienia, dzięki którym można: regulować ciśnienie w zależności od warunków pracy i jakości gleby na polu; lepiej chronić glebę i zmniejszać zużycie paliwa; zapewnić pojazdom możliwość poruszania się z pełną prędkością; wydłużyć okres użytkowania opon. Opony z karkasem Ultraflex zamontowane na przyczepach wyposażonych w system kontroli ciśnienia gwarantują osiągi przy ciśnieniu od 0,8 bara w polu do 4 barów na drodze. W przyczepach, które nie są wyposażone w systemy regulacji ciśnienia, CargoXBIB High Flotation można używać przy ciśnieniu 2,5-3 barów. Dla porównania, opony konkurentów pracują z ciśnieniem 4-5 barów. W CargoXBIB High Flotation zaokrąglone barki opon minimalizują ugniatanie gleby i zapewniają większą odporność opon na zużycie oraz zmniejszają ryzyko przemieszczania się ładunku podczas transportu. Rzeźba bieżnika opony ma rowki z licznymi krawędziami i niekierunkowe klocki, dzięki czemu opona zapewnia dobrą przyczepność na pochyłym terenie i równomiernie się zużywa. Dodatkowa korzyść to możliwość dowolnego rotowania opony na pojeździe, czy odwrócenia opony na obręczy, a tym samym przedłużenie jej żywotności. Szerokie wzdłużne kanały, odpowiednio dobrany kąt natarcia klocków bieżnika i wzór bieżnika z głębokimi rowkami gwarantują dobre właściwości samoczyszczące opony. Dzięki nowemu samoczyszczącemu bieżnikowi opona oczyszcza się nawet trzykrotnie szybciej od opon Michelin CargoXBIB poprzedniej generacji. Opony Michelin z technologią Ultraflex mają większą powierzchnię kontaktu z podłożem od opon konkurencyjnych producentów ogumienia (średnio o 17 proc. przy 2 barach i 37 proc. przy 4 barach), oferując dzięki temu lepszą trakcję i większą ochronę gleby. Opona Michelin CargoXBIB High Flotation jest już obecnie montowana jako opona na oryginalne wyposażenie. Na rynek wymiany trafi na początku przyszłego roku. Będzie dostępna w następujących rozmiarach: 600/55 R26.5 165D; 710/50 R26.5 170D; 710/45 R22.5 165D; 650/65 R30.5 176D; 750/60 R30.5 181D.

Zobacz cały numer PO 9/116 (Wrzesień 2014)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń