Ciężarowe i dostawcze

BRIDGESTONE

R249II EVO Ecopia

Ta nowa opona ciężarowa na oś prowadzącą cechuje się zwiększoną odpornością na nieregularne zużycie, dzięki czemu udało się istotnie wydłużyć przebiegi opony przy jednoczesnym obniżeniu oporów toczenia, co z kolei przyczyniło się do mniejszego zużycia paliwa. Zastosowane w modelu R249II EVO Ecopia nowe technologie równomierne rozkładają siły działające na oponę podczas przyspieszania i hamowania, co znacznie zmniejsza nieregularne zużycie ogumienia. Zoptymalizowana linia karkasu i naprężenie opasania ograniczają zużycie żebra barkowego. W ten sposób wydłużony został okres eksploatacji opony, a jej przebieg znacznie zwiększony. Ponadto, dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych mieszanek NanoPro-TechTM, które ograniczają tarcie wewnętrzne i zmniejszają straty energii w górnej warstwie mieszanki podczas obrotu koła, opony R249II EVO Ecopia są bezkompromisowe pod względem oszczędności paliwa przy tak wyjątkowym przebiegu i trwałości. R249II EVO Ecopia jest także wyposażona w technologię Turn-in-Ply, zapewniającą mocniejszą i bardziej elastyczną stopkę. Zwiększona została w ten sposób wytrzymałość i zdolność do przenoszenia większych obciążeń. Opony R249II EVO Ecopia dostępne są w rozmiarze 315/60R22.5 zarówno jako wyposażenie fabryczne, jak i na rynku części zamiennych. www.bridgestone.pl

MICHELIN

Kormoran Roads

Koncern Michelin wprowadza na rynek nową gamę opon marki Kormoran, produkowanych w Olsztynie. Z czasem oferta zostanie również rozszerzona o opony do małych pojazdów ciężarowych. Marka Kormoran, obecna na rynku od 15 lat, cieszy się sporą popularnością wśród kierowców. Opony z najnowszej gamy produktów Kormoran Roads przeznaczone są do montażu w samochodach ciężarowych transportujących towary po różnego rodzaju drogach: autostradach, drogach krajowych i regionalnych. Ogumienie spełnia podstawowe wymagania dotyczące wysokiego przebiegu, przyczepności, trakcji i bezpieczeństwa. Proces wprowadzania na rynek nowych opon już się rozpoczął i stopniowo w kolejnych latach swym zasięgiem obejmie najpopularniejsze na rynku rozmiary i bieżniki. Pierwsze opony „całostalowe” wyprodukowane w fabryce Stomil Olsztyn, należącej obecnie do koncernu Michelin,  trafiły na rynek w 1998 r. Początkowo funkcjonowały pod nazwą „Stomil Steel”. Po kilku latach ich nazwę zmieniono na „Kormoran” - kojarzącą się z miejscem ich wytwarzania, a więc regionem Warmii i Mazur. Zaletą opon produkowanych w Olsztynie jest możliwość ich pogłębiania i bieżnikowania. Karkasy Kormoran swoją jakość i trwałość zawdzięczają solidnej konstrukcji, zwłaszcza w okolicach stopki oraz zastosowaniu mieszanki gumowej w dużej mierze odpornej na uszkodzenia mechaniczne. Więcej www.michelin.pl

Zobacz cały numer PO 3/111 (Marzec 2014

 


 

BRIGDESTONE                                     

R168 Plus                                       

To nowa opona japońskiego producenta przeznaczona do naczep ciężarowych. Model R168 Plus został zaprojektowany tak, aby zapewnić dużo wyższą odporność na zużycie oraz zagwarantować niższy opór toczenia. Szczególnie istotną cechą nowego ogumienia jest szerszy pas górny, który ma zapewnić lepszą ochronę przed przebiciem oraz specjalny wzór bieżnika, który zapobiega zatrzymywaniu kamieni między klockami i odrywaniu się kawałków opony. Dzięki solidnej budowie karkasu i wykorzystaniu wysoko wydajnej mieszanki opona jest niezwykle trwała. Zdaniem producenta, model R168 Plus ma dokładnie to, czego najbardziej potrzebują floty regionalne, a więc nie tylko wyjątkową trwałość, ale również doskonały potencjał przebiegu, który ogranicza ogólny koszt eksploatacji opon. Ponadto niższy opór toczenia, może przyczynić się do obniżenia kosztów paliwa. Nowy model jest dostępny w sprzedaży już od jesieni ubr. R168 Plus jest oferowana w rozmiarze 385/65 R22.5. www.bridgestone.pl

CONTINENTAL

EcoPlus HT3

To nowoczesna, ograniczająca koszty, długodystansowa opona klasy premium do naczep, z najwyższą efektywnością paliwową (A) na etykiecie. Wydłużoną eksploatację i dużą paliwooszczędność gwarantują oponie - opracowany od podstaw przez Continental wzór bieżnika oraz mieszanka gumowa. Najwyższą opłacalność zapewnia oponie możliwość pogłębiania bieżnika oraz bieżnikowanie klasy premium - ContiRe. EcoPlus HT3 jest pierwszą oponą „Generacji 3” przeznaczoną do transportu towarów. Została opracowana z myślą o jak najwyższej efektywności kosztowej uzyskiwanej poprzez ograniczenie zużycia paliwa i wysoką trwałość. Dzięki mieszance bieżnika zoptymalizowanej pod kątem oporów toczenia oraz wyjątkowej koncepcji karkasu opona odznacza się doskonałą przyczepnością na mokrej nawierzchni i wysokim bezpieczeństwem jazdy. Conti EcoPlus HT3 stanowi zapowiedź całkowicie nowej rodziny opon ciężarowych, którą firma Continental wprowadzi w 2014 roku. W sytuacji, gdy ok. 60 proc. oporów toczenia generowanych jest przez opony zamontowane na naczepie, wybór optymalnego ogumienia staje się istotny i wpływa na ekonomikę całego pojazdu. Na potrzeby modelu Conti EcoPlus HT3 Continental opracował nowy, wyjątkowo skutecznie redukujący zużycie paliwa wzór bieżnika, który zapewnia dużą powierzchnię styku opony z nawierzchnią. Inżynierom koncernu udało się to osiągnąć dzięki zastosowaniu czterech wzdłużnych rowków i technologii Fuel Saving Edge. W przypadku opony do naczep w rozmiarze 385/55 R22.5 opory toczenia ograniczono o ponad 25 procent w porównaniu z jej poprzedniczką. Dzięki temu opona Conti EcoPlus HT3 zyskała najwyższą ocenę „A” na etykiecie UE w kategorii efektywności paliwowej. Wzór bieżnika nowej Conti EcoPlus HT3 charakteryzują trójkątne paski w kształcie piramidy w podstawie rowków, które zapobiegają jego odkształcaniu. Zamknięte żebra barkowe zapewniające dużą powierzchnię styku w połączeniu z obwodowym, ciągłym barkiem gwarantują optymalną stabilność przy jeździe na wprost i zapobiegają odkształceniom występującym przy trudnych manewrach naczep. Mieszanka bieżnika została zoptymalizowana pod kątem ograniczenia oporów toczenia dzięki zastosowaniu dwuwarstwowej konstrukcji (Cap-Base). Gwarantuje ona optymalny kontakt z nawierzchnią drogi przez długi okres eksploatacji. Natomiast specjalna mieszanka podstawy bieżnika zastosowana na czterowarstwowym trójkątnym opasaniu karkasu ogranicza emisję ciepła, minimalizując w ten sposób opory toczenia.

Dzięki emisji hałasu o wartości zaledwie 69 dB(A), Conti EcoPlus HT3 należy do grona najbardziej cichych opon ciężarowych. Podobnie jak pozostałe opony z serii „Continental Generation 3”, Conti EcoPlus HT3 posiada nadający się do bieżnikowania wysokiej klasy karkas z drutówką wzmocnioną pasem ochronnym ze stalowym kordem oraz technologią AirKeep®, która zapobiega stopniowej utracie ciśnienia. Połączenie tych trzech czynników ostatecznie zapewnia oponie Conti EcoPlus HT3 największy potencjał ograniczania kosztów w swojej klasie. Opona jest dostępna w rozmiarach: 385/55 R 19.5 z indeksem prędkości i nośności 156 J, efektywnością paliwową B, przyczepnością na mokrym C oraz emisją hałasu 69 db (A); 385/55 R 22.5 z indeksem prędkości i nośności 160 K (158 L), efektywnością paliwową A, przyczepnością na mokrym C oraz emisją hałasu 69 db (A); oraz 385/65 R 22.5 z indeksem prędkości i nośności 160 K (158 L), efektywnością paliwową A, przyczepnością na mokrym C oraz emisją hałasu 69 db (A). www.continental.pl

Zobacz cały numer PO 2/110 (Luty 2014)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń