Ciężarowe i dostawcze

CONTINENTAL

Conti Hybrid LS3, LD3, HS3,HD3 i HT3

Na targach CV Show w Birmingham w Wielkiej Brytanii, Continental zaprezentował nowo opracowaną serię opon Conti Hybrid. W odpowiedzi na zróżnicowanie potrzeb w segmencie przewozów regionalnych Continental wprowadził całą rodzinę opon w rozmiarach 17.5, 19.5 oraz 22.5 cala. Oferta ta ma zaspokoić zapotrzebowanie firm dystrybucyjnych o zasięgu regionalnym na ogumienie o wydłużonym czasie eksploatacji, pozwalające jednocześnie na istotne obniżenie zużycia paliwa. Siedemnastoipółcalowe opony Conti Hybrid LS3 na oś kierowaną i Conti Hybrid LD3 na oś napędzaną zostały opracowane specjalnie pod kątem potrzeb firm zajmujących się dystrybucją miejską i regionalną. Można je stosować w mniejszych pojazdach ciężarowych, o dopuszczalnej masie całkowitej 12 ton. Nowe opony Conti Hybrid HS3 i Conti Hybrid HD3, przeznaczone odpowiednio na oś kierowaną i napędzaną, można montować na obręczach o średnicy 19.5 cala, w pojazdach o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 12 ton. Nowe ogumienie z serii Conti Hybrid może być stosowane również w nowoczesnych pojazdach o wyższej masie własnej, wynikającej z zastosowania rozwiązań umożliwiających spełnienie norm Euro 6. Sprawdza się ono także w eksploatacji pojazdów z często zmieniającym się obciążeniem, czyli w warunkach typowych dla przewozów regionalnych. Dziewiętnastoipółcalowe opony Conti Hybrid HT3 są natomiast przeznaczone do przyczep i naczep. Opona Conti Hybrid HS3 na obręcze o średnicy 22.5 calaoś napędzaną, stanowi przełomową propozycję dla segmentu transportu ciężkiego. Opony Conti Hybrid zostaną wprowadzone na rynek polski na początku drugiej połowy 2014 roku.

 

 

TAURUS

101

Posiada prążkowany asymetryczny wzór bieżnika z trzema rowkami wzdłużnymi do szybkiego odprowadzania wody. Liczne stałe bloki bieżnika są ułożone na ramionach, zapewniając przyczepność podczas hamowania. Kwadratowe ramiona i płaski profil zapewniają stabilność pojazdu, a solidna konstrukcja zapewnia bezpieczeństwo. Doskonała odporność na obciążenia. Dystrybutorem marek Matador, Nexen i Taurs jest firma Handlopex, www.handlopex.pl

Zobacz cały numer PO 6/114 (Czerwiec 2014)

 


 

BRIDGESTONE

Ecopia H-Steer 001, H-Drive 001 i H-Trailer 001

Ciężarowe opony Bridgestone Ecopia oferują radykalnie zmniejszone opory toczenia, zużycie paliwa i ograniczają negatywny wpływ flot na środowisko. Jednocześnie zachowują wysokie parametry bezpieczeństwa na trasie oraz długi okres eksploatacyjny. To jak dotąd najbardziej ekonomiczna rodzina opon do pojazdów ciężarowych, jaka została kiedykolwiek stworzona przez Bridgestone. Ecopia H-Steer 001, H-Drive 001 oraz H-Trailer 001 zostały zaprojektowane z myślą o transporcie długodystansowym. Te dalekobieżne opony o długim okresie użytkowania wykorzystują działającą na poziomie cząsteczkowym, autorską technologię Bridgestone NanoPro-Tech™, która zapewnia niższe opory toczenia oraz zwiększoną przyczepność na mokrej nawierzchni. Dzięki unowocześnionej mieszance i poprawie wszelkich parametrów, opony te szczególnie zainteresują operatorów flot, dla których wydatki na paliwo stanowią prawie ¼ kosztów składających się na ich utrzymanie. Opony powstały w odpowiedzi na potrzeby menadżerów flot ciężarowych szukających wydajności i paliwooszczędności. W modelach Ecopia H-Steer 001 i Ecopia H-Drive 001 oprócz dostępnego dotychczas rozmiaru 315/70R22.5 pojawiły się także rozmiary 295/80R22.5 i 315/80R22.5. Z kolei do naczepowej linii H-Trailer 001, dostępnej dotąd w rozmiarze 385/55R22.5, na początku br. dodano rozmiar 385/65R22.5. Konstrukcja nowo wprowadzonych opon została znacznie unowocześniona w stosunku do modeli poprzednich.  Nowa struktura pozwala lepiej kontrolować ruchy klocków bieżnika, redukując tym samym odkształcenia opony. Dzięki temu bieżnik zużywa się wolniej, znacznie wydłużając okres eksploatacji opon. H-Steer 001 jest oponą przeznaczoną na oś prowadzącą. Do budowy jej ściany bocznej wykorzystano wzbogaconą mieszankę gumową, która optymalizuje układ cząsteczek w strukturze opony. Ogranicza ona straty energii w wierzchniej części bieżnika, co przynosi znaczną redukcję oporów toczenia, a przez to niższy koszt użytkowania w trakcie życia opony. H-Drive 001 przeznaczona jest na oś napędową. Kierunkowa budowa bieżnika sprawia, że opona zachowuje większą przyczepność w każdych warunkach drogowych i lepiej przenosi moment obrotowy na jezdnię. Jednocześnie dzięki zastosowaniu mieszanki NanoPro-Tech™, Ecopia H-Drive 001 wykazuje o 26,5 proc. mniejsze opory toczenia w stosunku do poprzednich modeli tej serii. Natomiast H-Trailer 001, dedykowana jest do przyczep i naczep. Dzięki niej jest możliwe osiągnięcie jeszcze większych oszczędności paliwa podczas jazdy autostradą, w porównaniu do poprzedniczki Ecopia R109. Opona ta łączy w sobie doskonałą trwałość, odporność na zużycie i zapewnia jednocześnie mniejsze opory toczenia, lepszą przyczepność i hamowanie na mokrej nawierzchni. W oponach zastosowano również technologię „Waved Belt”, która zwiększa stabilność i trwałość konstrukcji, pozwalając na zwiększenie cykli bieżnikowania. Zgodnie z europejskimi przepisami oznakowania opon, Ecopia H-Trailer 001 uzyskała klasę B w kategorii oporów toczenia, klasę C w przyczepności na mokrej nawierzchni oraz wartość 73 dB emisji hałasu.

CONTINENTAL

Conti EcoPlus

Wprowadzając nową serię opon Conti EcoPlus, firma Continental, wyznacza nowe wzorce w transporcie towarów handlowych. Maksymalne ograniczenie oporów toczenia bez uszczerbku dla trwałości to najważniejsza zaleta tej najnowszej gamy opon dla transportu dalekobieżnego i regionalnego autostradami i innymi drogami szybkiego ruchu. Po styczniowym debiucie nowej opony do przyczep Conti EcoPlus HT3 teraz tę rodzinę uzupełniają opona na oś kierowaną Conti EcoPlus HS3 oraz opona na oś napędzaną HD3. Seria opon Conti EcoPlus została doskonale przystosowana pod kątem redukcji oporów toczenia i tym samym znacznego obniżenia zużycia paliwa. Ograniczenie oporów toczenia nawet o 26 proc. w porównaniu z popularną poprzedniczką oznacza, że dzięki nowo opracowanej mieszance gumowej na bieżnik i ściany boczne, dwuwarstwowej strukturze bieżnika (koncepcja cap base) oraz jego specjalnemu profilowi udało się osiągnąć ambitne cele związane ze zużyciem paliwa.

Nowa opona na oś kierowaną Conti EcoPlus HS3 z innowacyjnie zaprojektowanym bieżnikiem dowodzi, że można jednocześnie obniżyć opory toczenia i poprawić przyczepność na mokrej nawierzchni, Zamknięte barki zapewniają oponie na oś kierowaną stabilność niezbędną do ograniczenia jej odkształcania się, które jest przyczyną podwyższonego zużycia paliwa. Mocno wczepiające się mikrolamele z nowej mieszanki krzemionkowej pomiędzy węższymi podłużnymi rowkami bieżnika zapewniają optymalną przyczepność na mokrej jezdni. Struktura HS3 na oś kierowaną została opracowana z myślą o wyższej nośności. Odpowiada większemu obciążeniu osi wymaganemu przez nową technologię silników spełniających normę Euro 6. Wszystkie opony na oś kierowaną Conti EcoPlus posiadają system VAI (Visual Alignment Indicator) do wczesnego wykrywania nieprawidłowej zbieżności.

Conti EcoPlus HD3 na oś napędową posiada szeroki wzór bieżnika w konstrukcji lameli, który zastępuje występujący tu zwykle wzór blokowy. Mikrolamele, które sięgają aż do podstawy bieżnika idealnie sczepiają się z nawierzchnią. Przenoszą one zarówno wyższą moc współczesnych samochodów ciężarowych, jak i większy moment hamujący bez utraty przyczepności. Nowa mieszanka gumowa została wykorzystana także w oponie Conti EcoPlus HD3, co znacząco (do 16 proc.) obniża opory toczenia w jeździe pozamiejskiej. Nowa opona trakcyjna ma także istotny wpływ na obniżenie zużycia paliwa. Kolejną zaletą nowej opony Conti EcoPlus HD3 są spłaszczone z boku żebra bieżnika w części barkowej. Specjalnie ścięta krawędź ogranicza zużycie paliwa dzięki poprawionej charakterystyce toczenia, a jednocześnie usztywnia konstrukcję ścian bocznych. Opona Conti EcoPlus HD3 jest oznaczona symbolem 3PMSF (ang. Three Peak Mountain Snow Flake). 

Conti EcoPlus HT3 do naczep i przyczep, posiada mocne, zamknięte opasanie barku, zoptymalizowana mieszankę gumową oraz większy wzór Plus Volume zapewniające wyraźną redukcję oporów toczenia i poprawę charakterystyki prowadzenia. Trójkątne żebra w kształcie piramidy zintegrowane z podstawą rowka bieżnika stabilizują oponę i zapobiegają jej odkształceniom poprzecznym. Poprawiona przyczepność dopracowanej mieszanki bieżnika idealnie przenosi na drogę siły powstające przy pokonywaniu zakrętu przez przyczepę, a także znaczną część momentu hamującego. Wszystkie opony Continental trzeciej generacji bazują na nadającej się do pogłębiania i bieżnikowania osnowie wysokiej klasy ze wzmocnioną drutówką stalowego kordu i opatentowanej wkładce AirKeep® zapobiegającej stopniowej utracie powietrza. Nowa rodzina opon Conti EcoPlus przeznaczona jest do transportu długodystansowego i regionalnego. Zużycie paliwa udało się zredukować nawet o 1,9 l na 100 kilometrów w stosunku do poprzedniej generacji przy wysokich przebiegach.

Zobacz cały numer PO 4/112 (Kwiecień 2014)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń