R:01II
To seria opon nowej generacji. Jest rezultatem nieprzerwanego procesu badań, rozwoju i doskonalenia. Opony zostały rozwinięte pod względem oporów toczenia, trwałości i osiągów na różnych typach nawierzchni, w odmiennych warunkach pogodowych. W tym zakresie Pirelli spełnia potrzeby menedżerów flotowych, którzy nieprzerwanie koncentrują się na optymalizacji kosztów oraz zróżnicowaniu transportu oraz tras. Ostatnia ewolucja zaczęła się od bazy, jaką były opony serii: 01, charakteryzujące się systemem SATT (Spiral Advanced Technology for Truck), sześciokątną drutówką, w pełni gumowanym kordem pasa oraz dwuwarstwową mieszanką bieżnika. Opona R:01II posiada także wzmocnioną drutówkę, aby zapewnić większą odporność oraz przydatność do bieżnikowania w porównaniu z poprzednią generacją opon. Nowa formuła mieszanki bieżnika zapewnia dłuższą żywotność, znakomity opór toczenia przy umiarkowanie szorstkich nawierzchniach oraz lepszą przyczepność na suchej, mokrej, jak i śliskiej nawierzchni, także zimą.
Do dyspozycji są dwa wzory bieżnika: FR:01II przeznaczony na oś skrętną (sterowaną) oraz TR:01II na ośnapędową. Dostępne rozmiary to: 315/70 R22.5, 295/80 R22.5 oraz 315/80 R22.5. Projekty wzorów bieżnika opon FR:01II i TR:01II zostały zoptymalizowane w celu obniżenia poziomu hałasu, mikropoślizgów oraz strat energii. Rozkład rowków i lameli został także specjalnie zaprojektowany dla zapewnienia precyzji kierowania oraz przyczepności zarówno na drodze suchej, jak i mokrej. Opony FR:01II charakteryzują się następującymi cechami: zwiększona szerokość opony w celu poprawy jej żywotności, a także zwiększenia przyczepności oraz jakości prowadzenia, optymalizacja ułożenia rowków w celu wydajniejszego usuwania kamieni oraz cztery zygzakowate kanały z wyraźnymi, wzdłużnymi blokami, służącymi skróceniu drogi hamowania oraz poprawiającymi bezpieczeństwo. Unikalna, niska konstrukcja barku (RSR) jest opatentowana przez Pirelli i pozwala na optymalny rozkład sił działających na powierzchnię styku, co wpływa na bardziej równomierne zużycie, a tym samym dłuższą żywotność opony. W porównaniu z poprzednią generacją, nowa opona FR:01II gwarantuje o 20 proc. dłuższą żywotność, o 10 proc. większą odporność na uszkodzenia bieżnika, o 10 proc. lepszą przydatność do bieżnikowania i o tyle samo lepszą przyczepność na suchej oraz mokrej nawierzchni.
Opony TR:01II charakteryzują się: kierunkowym wzorem, który zapewnia lepszą trakcję oraz komfort akustyczny, dodatkowymi głębokimi kanałami, które pozostają widoczne i zapewniają odpowiednią przyczepność aż do końca okresu żywotności opony. Opona posiada także poprzeczne rowki o zróżnicowanej głębokości i rozmiarach, opatentowane przez Pirelli, które zapewniają równomierne zużycie opony i pomagają odprowadzać luźne kamienie oraz brud znajdujący się na drodze. Opony te noszą oznaczenia 3MSF (podobnie jak M+S): jest to gwarancja dobrej przyczepności nawet na ośnieżonych nawierzchniach. W porównaniu do poprzedniej generacji opon, TR:01II zapewniają o 10 proc. dłuższą żywotność opon, tyle samo większą przydatność do bieżnikowania, większą przyczepność na suchych i mokrych nawierzchniach oraz lepszą przyczepność na śniegu.
ST:01 M+S
Pirelli wzbogaciło swoją ofertę opon do przyczep i naczep o model ST:01 M+S - całoroczną oponę przeznaczoną do średnio- i długodystansowego transportu. ST:01 M+S posiada dobrze znane cechy opon z serii:01. To m.in. podwójna warstwa mieszanki bieżnika (DLTC) - system, w którym bieżnik jest wykonany z dwóch mieszanek; zewnętrzna mieszanka jest zaprojektowana w celu zwiększenia przyczepności opony, przy jednoczesnym skróceniu drogi hamowania; wewnętrzna mieszanka redukuje opory toczenia i zapewnia pełną spójność struktury. Jest to także w pełni gumowany kord pasa (FRC): kord osłonięty jest całkowicie gumą, która zapobiega jego utlenianiu, a także zapewnia oponie większą odporność i trwałość. Posiada też drutówkę owiniętą w fartuch (Bead Wrapped Chafer) (BWC), czyli wzmocnioną drutówkę, która gwarantuje większą odporność i możliwość łatwiejszej rekonstrukcji opony. Z kolei sześciokątna drutówka (HBW) umożliwia maksymalną elastyczność przy zakładaniu opony. Sprawia, że rekonstrukcja opony jest łatwiejsza, a także zapewnia stabilność cieplną, a tym samym trwałość. Innowacje we wzorze bieżnika oraz ściany bocznej zostały zaprojektowane tak, by uczynić model ST:01 M+S idealną oponą całoroczną, przeznaczoną na drogi regionalne oraz autostrady. Układ rowków sprawia, że zostaje zatrzymanych mniej kamieni oraz brudu. Konstrukcja pomaga także zapobiegać poślizgom i poprawia ogólną przyczepność. Rowki w poprzek trzech kanałów poprawiają przyczepność w warunkach zimowych oraz na śliskich drogach. Wzmocnienia na ścianie bocznej zapewniają większą odporność na boczne uderzenia i przemieszczanie wokół barku opony. Wzór bieżnika zapewnia wreszcie równomierne zużycie i dobrą trwałość przez cały sezon. Pomimo posiadania w większości tych samych cech, co model ST:01, nowa ST:01 M+S zapewnia: o 10 proc. większą przyczepność na ośnieżonych i mokrych nawierzchniach oraz o 10 proc. lepszą podatność na bieżnikowanie. Nowa ST:01 M+S jest dostępna w Niemczech oraz Turcji w rozmiarze 385/65 R 22.5.
Opony ciężarowe bieżnikowane
BANDAG
FuelTech® M749 oraz R109
Wydatki na paliwo i personel stanowią największe koszty działalności transportowej - odpowiednio po około 30 proc. Natomiast w 45 proc. za opory toczenia odpowiada bieżnik. To dlatego wybór właściwego ogumienia stanowi kluczową decyzję biznesową w firmie transportowej. Dzięki oponom FuelTech® Bandag stworzył doskonałą odpowiedź na wyzwania kosztowe floty: nową gamę bieżników, która łączy w sobie minimalny opór toczenia oraz długą żywotność opon. Bieżnikowanie metodą Bandag pozwala generować średnio o 30 proc. niższe koszty w przeliczeniu na kilometr niż w przypadku opon fabrycznie nowych. Ich produkcja wymaga także bez mała 70 proc. mniej surowców, dzięki czemu znacząco redukują emisję CO2. Wykorzystując zaawansowaną mieszankę i innowacyjny wzór bieżnika, opony FuelTech® zapewniają optymalną efektywność paliwową i ekologiczne korzyści, bez kompromisu w zakresie przebiegu opon, wytrzymałości, czy osiągów na mokrej nawierzchni. Konstrukcja opon FuelTech® została oparta na cieszącej się wieloma sukcesami linii Bridgestone Ecopia, która należy do flagowych, paliwooszczędnych opon ciężarowych japońskiego producenta. Obydwa produkty Bandag będą dostępne na rynku od października 2014. Opony M749 FuelTech® na oś napędową - bezpieczne całoroczne opony z oznaczeniem M+S i indeksem prędkości M oraz R109 Fueltech® na oś naczepową - praktycznie nie do odróżnienia od nowej opony, o niskiej emisji hałasu i indeksie prędkości J. Bieżniki FuelTech® doskonale pasują do karkasów jakości Premium, takich jak te produkowane przez firmę Bridgestone. Są dostępne w najbardziej popularnych rozmiarach wykorzystywanych w tym segmencie. W celu maksymalizacji oszczędności, Bandag rekomenduje stosowanie karkasów Bridgestone Ecopia, ponieważ opory toczenia aż w 55 proc. zależą od konstrukcji karkasu. Dzięki zastosowaniu nowych opon Ecopia i bieżnikowanych opon Bandag FuelTech®, przewoźnicy mogą widocznie zmniejszyć całkowite koszty związane z oponami przez cały okres ich użytkowania.
PIRELLI
Novatread
To nowa seria opon bieżnikowanych, które zostały stworzone przy użyciu oryginalnych wzorów Pirelli. Są bieżnikowane na gorąco i produkowane wyłącznie z karkasami marki Pirelli. Przy czym wykorzystywane są jedynie karkasy najnowszej generacji, uwzględniające najnowsze innowacje włoskiej firmy. Wszystko to w celu zapewnienia optymalnej trwałości i integralności, nawet po zakończeniu oryginalnego cyklu życia (eksploatacji) opony. Do bieżnikowania brane są karkasy spełniające kryteria: technologii SAAT (Spiral Advanced Technology dla ciężarówek), posiadające sześciokątną drutówkę, w pełni gumowany kord pasa oraz wyprodukowane w technologii dwuwarstwowej mieszanki bieżnika. Novatread to bardzo dobry wybór dla klientów poszukujących produktów o wydajności nowej opony, a jednocześnie w korzystnej cenie. Jest to możliwe dzięki najwyższym standardom kontroli jakości karakasów oraz mieszanek bieżnika, które stworzono, by zaoferować doskonały kompromis między żywotnością opony, odpornością na uszkodzenia a zmniejszonym oporem toczenia, tak jak w przypadku opon o oryginalnym wzorze bieżnika uznanej już klasy serii:01. Novaterad będą dostępne we Włoszech jako produkt pilotażowy od lipca. Opony będą produkowane do ciągników siodłowych oraz przyczep w trzech rozmiarach: 315/70 R 22.5 TH:01, 315/80 R 22.5 TR:01 oraz 385/65 R 22.5 - ST:01 Base.