CONTINENTAL
Conti EcoPlus HS3, HD3, Coach HA3 oraz CityPlus HA3
Rodzina opon Conti EcoPlus przeznaczona jest do eksploatacji na długich dystansach i w dystrybucji regionalnej, głównie na drogach ekspresowych i autostradach. Dzięki specjalnie opracowanym mieszankom gumowym, nowemu wzorowi bieżnika oraz ograniczonemu oporowi toczenia, opony te zapewniają klientom oszczędność paliwa do 1.9 l/100 km - bez uszczerbku na trwałości ogumienia. Opony na oś prowadzącą (HS3) charakteryzują się także poprawioną przyczepnością na mokrej nawierzchni i wykorzystaniem technologii VAI (Visual). MAN zaaprobował opony Conti EcoPlus HS3, HD3, Coach HA3 oraz CityPlus HA3 do produkowanych przez siebie samochodów ciężarowych i autobusów. Opona Conti Coach HA3 bez kłopotów spełniła wymogi techniczne stawiane przez producenta dla opon uniwersalnych do pojazdów dalekobieżnych, natomiast Conti CityPlus HA3 zyskała uznanie jako opona dla ruchu regionalnego. Opony do autobusów oferują wysoki poziom wydajności i komfortu. Dzięki zastosowanym technologiom obniżono zużycie paliwa. Ponadto wykazują się doskonałą skutecznością hamowania na mokrej nawierzchni oraz niezawodną precyzją prowadzenia. Opony na trasy regionalne wyróżniają się wysoką trwałością, równomiernym zużywaniem się oraz znakomitym prowadzeniem i doskonałą przyczepnością na mokrej nawierzchni przez cały okres eksploatacji. Obie opony do autobusów otrzymały ocenę „A” na etykiecie UE w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni. Co ciekawe, Continental opracował rodzaj opon autobusowych z dodatkową etykietą Conti Coach ED (Extra Duty) z myślą o niezawodnej eksploatacji na drogach wymagających większej trwałości opony, np. w Turcji. Posiada ona znacznie przekonstruowany karkas, przystosowany do pracy w wysokich temperaturach i pod wyższym obciążeniem od standardowego. Wszystkie opony Continental trzeciej generacji bazują na przygotowanym do pogłębiania i bieżnikowania wysokiej klasy karkasie ze wzmocnioną stopką. Opatentowana wewnętrzna wkładka AirKeep® minimalizuje zjawisko stopniowej utraty powietrza. Od maja 2014 roku następujące opony Continental będą wykorzystywane przez firmę MAN, jako element oryginalnego wyposażenia pojazdów. Opony do samochodów ciężarowych: Conti EcoPlus HS3: 315/70 R22.5 i 315/70 R22.5 XL; Conti EcoPlus HD3: 315/70 R22.5 Opony do autobusów: Conti CityPlus HA3: 12 R22.5; Conti CityPlus HA3: 295/80 R22.5; Conti Coach HA3: 295/80 R22.5; Conti Coach HA3 ED: 295/80 R22.5.
Conti Hybrid HS3
Nowa rodzina opon Conti Hybrid obejmującą zupełnie nowe produkty przeznaczone do eksploatacji zarówno na drogach regionalnych, jak i autostradach, dzięki specjalnie zaprojektowanej konstrukcji idealnie nadaje się do użytku we flotach pracujących w trudnym środowisku dystrybucyjnym. Pierwszym produktem z rodziny ogumienia Hybrid, który zostanie wprowadzony na rynek, będzie opona Conti Hybrid HS3 w rozmiarze 22,5 cala - opona uniwersalna na oś sterującą. W porównaniu do swych poprzedników odznacza się ona grubszym, wolniej ścierającym się bieżnikiem (rzeźba „plus volume”), który gwarantuje wyższy o 17 proc. okres eksploatacji. Grubszy bieżnik opony zdecydowanie obniża także opory toczenia spowodowane uginaniem się boku opony. Dzięki temu HS3 jest niezawodną, uniwersalną oponą doskonale nadającą się na wymagające trasy zaopatrzeniowe, przebiegające po różnego rodzaju nawierzchniach. Kieszonkowe lamelki umieszczone ukośnie w podstawie bieżnika sprawiają, że opona zachowuje się optymalnie na mokrej nawierzchni w całym okresie eksploatacji, nawet na zmieniającej się nawierzchni drogi. Wzmocnione barki nowej opony Conti powodują znaczną poprawę właściwości manewrowych pojazdu, ograniczając przemieszczanie się poszczególnych segmentów bieżnika względem siebie. Zastosowanie nowej mieszanki gumowej w ścianie bocznej opony zmniejsza jej temperaturę pracy, co z kolei obniża zużycie paliwa. Bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa w wymagających warunkach dystrybucji regionalnej, doskonałe właściwości na mokrej nawierzchni zachowywane przez cały okres eksploatacji oraz niezmienna, wyjątkowo krótka droga hamowania - wszystkie te cechy sprawiają, że nowa opona jest doskonałym wyborem dla klientów poszukujących uniwersalnych rozwiązań. Pomimo szerokiego zakresu warunków pracy opona zapewnia długi czas eksploatacji, obniżając jednocześnie zużycie paliwa. Solidny, wzmocniony, wykonany z wysokiej jakości materiałów karkas, zwiększona grubość, cztery warstwy trójkątnego opasania oraz wyjątkowo wytrzymała konstrukcja bieżnika gwarantują długotrwałą i niezawodną eksploatację opony. Również nośność została dostosowana do wyższej masy ciężarówek spełniających wymagania normy Euro 6. Zintegrowany z oponą wzrokowy wskaźnik zbieżności (VAI) umożliwia szybkie zidentyfikowanie ewentualnych problemów z ustawieniem kół na podstawie wyglądu bieżnika. Dzięki możliwości ponownego rowkowania i bieżnikowania, opona daje jeszcze większe oszczędności kosztowe związane z eksploatacją floty. Tak jak w przypadku wszystkich innych opon Continental, przeznaczonych do pojazdów ciężarowych, również nowe ogumienie Conti Hybrid HS3 wyposażone zostało w chronioną patentem wewnętrzną wyściółkę AirKeep®, zapobiegającą powolnemu spadkowi ciśnienia. Zaprojektowane na nowo, przeznaczone na oś sterującą i dostosowane do pracy w trudnych warunkach opony Conti Hybrid HS3 do końca roku dostępne będą aż w ośmiu różnych rozmiarach (wszystkie na felgi 22,5 cala): 385/55 R 22.5, 385/65 R 22.5, 275/70 R 22.5, 315/70 R 22.5, 315/70 R 22.5 XL, 315/80 R 22.5, 295/80 R 22.5, 12 R 22.5.
FIRESTONE
FS422, FD622 i FT522
Podczas targów Reifen Essen, firma Bridgestone po raz pierwszy zaprezentowała nową generację ciężarowych opon marki Firestone, oferującą przewoźnikom wysoki poziom wydajności i długie przebiegi przy niskich kosztach serwisowania. Opony FS422 (na oś sterującą), FD622 (na oś napędową) i FT522 (na oś naczepową) są od lipca 2014 roku stopniowo wprowadzane na miejsce dobrze znanych już na rynku europejskim modeli FS400, FD600 i TSP3000. Nowej gamie opon towarzyszy przekaz „The road is yours” (Droga należy do Ciebie), który odzwierciedla niezawodność opon Firestone i potwierdza towarzyszące produktom hasła „Fit and Forget” (Zamontuj i zapomnij) oraz „Trouble-Free” (Bezproblemowe). Nowe opony wyposażone są w wytrzymałe karkasy, zapewniające dłuższą żywotność i większy potencjał bieżnikowania. Pozwala to zmniejszać koszty związane z oponami w przeliczeniu na kilometr przez cały okres użytkowania. Nowe produkty Firestone wykorzystują także technologię Slim Bead, która redukuje objętość wypełniaczy, a przez to wagę własną opony, ograniczając tym samym zużycie paliwa. FS422 na oś kierowaną gwarantuje długą żywotność i doskonałą przyczepność. Nowa opona na oś sterującą zapewnia doskonałe prowadzenie zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni oraz wysoką odporność na nieregularne zużycie. Dzięki innowacyjnej konstrukcji wykorzystującej technologię Groove Fence, wzór bieżnika skutecznie tłumi hałas i zapewnia doskonały komfort jazdy. FD622 na oś napędową to doskonała trakcja. Jednokierunkowy wzór bieżnika szybciej rozprasza wodę i usuwa ją spod opony, usprawniając hamowanie i przyczepność podczas deszczowej pogody. FD622 doskonale nadaje się również do stosowania w trudnych warunkach na błocie lub świeżym śniegu (oznaczenie M+S), a także w zimą (oznaczenie symbolem góry). Natomiast FT522 na oś naczepową daje pewność wysokiej trwałości. Opona do naczep została zaprojektowana z myślą o długim okresie użytkowania i zapewnianiu doskonałych parametrów na mokrej nawierzchni, a także odporności na nieregularne zużycie. Nowe opony Firestone będą początkowo dostępne w rozmiarach 315/80 R22.5 (FS422 oraz FD622) i 385/65 R22.5 (FT522). Inne rozmiary zostaną wprowadzone w przyszłości i będą stopniowo zastępować swoich poprzedników.
PIRELLI
FH:01 Coach i TH:01 Coach
To opony do transportu dalekobieżnego osób, na drogach szybkiego ruchu i autostradach. Spełniają wysokie standardy bezpieczeństwa i wydajności. Gwarantują doskonały poziom komfortu kierowcy oraz pasażerom. Opony serii FH:01 Coach będą sprzedawane w rozmiarze 295/80 R 22.5 (ze zwiększonym indeksem ładowności na poziomie 154/149 M) na wszystkie osie. Jest także opona TH:01 Coach w rozmiarze 295/80 R 22.5, przeznaczona do ciągników siodłowych. W porównaniu do poprzedniej generacji, nowe produkty H:01 Coach prezentują wzmocnioną stopkę, w już i tak mocnej strukturze opon z Serii:01, która charakteryzuje się obecnością technologii SATT (trzy warstwy pasów), HBW (sześciokątnej drutówki), FRC (w pełni gumowanego kordu) oraz DLTC (podwójnej warstwy mieszanki bieżnika). Wszystko to poprawia wytrzymałość i zapewnia lepszą podatność na bieżnikowanie, przy zwiększeniu komfortu gwarantowanego przez strukturę, która jest specjalnie zaprojektowana, by lepiej pochłaniać nieregularności nawierzchni oraz niwelować hałas. Opony FH:01 Coach oraz TH:01 Coach posiadają ten sam wzór bieżnika, co opona H:01, która zaprezentowała już świetną wydajność zarówno w zakresie bezpieczeństwa, jak i trwałości. Konstrukcja rowków opony FH:01 Coach pozwala na większą precyzję jazdy i lepsze wyczucie. Lamele wraz z rowkami wzdłużnymi zapobiegają zbieraniu się kamieni, gwarantując integralność karkasu i lepszą podatność na bieżnikowanie. Ostatecznie autorski system RSR (wzór bieżnika, który charakteryzuje się obniżonym barkiem opony) zapewnia optymalny rozkład sił pomiędzy całą powierzchnią styku opony i podłożem, gwarantując równomierne zużycie oraz długą żywotność opony. Imponująca przyczepność zarówno na mokrych, jak i suchych nawierzchniach nie zmieniła się, ale w porównaniu do FH:01, opona FH:01 Coach zapewnia zwiększoną o 20 proc. żywotność, nawet o 20 proc. bardziej równomierne zużycie, o 10 proc. większy komfort prowadzenia i tyle samo większą przydatność do bieżnikowania. TH:01 Coach dla odmiany charakteryzuje się głębokimi lamelami, które gwarantują przyczepność w czasie całego cyklu eksploatacji opony, a także zredukowaną drogę hamowania. Bloki bieżnika są umiejscowione bliżej siebie, zaś bark opony zapewnia mniejszą ruchliwość oraz przyrost ciepła, redukując tym samym opór toczenia i zapewniając równomierne zużycie. Wreszcie kierunkowy wzór bieżnika oferuje lepszą przyczepność zarówno na suchych i mokrych nawierzchniach. Opona TH:01 Coach posiada ten sam poziom przyczepności na suchych oraz mokrych nawierzchniach, co opona TH01, ale dodatkowo charakteryzuje się: o 10 proc. dłuższą żywotnością; również o 10 proc. bardziej równomiernym zużyciem; o 20 proc. lepszym komfortem prowadzenia; oraz o 10 proc. większą przydatnością do bieżnikowania. Opony TH:01 Coach noszą symbole 3PMSF (podobnie M+S), oznaczające bardzo dobrą przyczepność na ośnieżonych nawierzchniach.