HANKOOK
SmartControl AW02
To nowe opony zimowe do pojazdów ciężarowych z możliwością zastosowania na osi kierowanej lub uniwersalnie na wszystkich pozycjach. Nowa ciężarowa opona SmartControl AW02 firmy Hankook to - jak nazywa ją producent - zimowa królowa szos. Można zastosować ją zarówno na osi kierowanej, jak i na wszystkich pozycjach. Oznaczenie M+S oraz symbol Three Peak Mountain Snowflake (3PMSF) świadczą, że opona zapewnia pełne bezpieczeństwo na drodze, nawet w trudnych warunkach zimowych. Dodatkowymi zaletami są długa żywotność i dobra przyczepność w połączeniu z mniejszym zużyciem paliwa. Każdy szczegół profilu SmartControl AW02 zaprojektowany został pod kątem bezpieczeństwa. Nowe opony zimowe do samochodów ciężarowych firmy Hankook są wyposażone w bardzo szeroki bieżnik, dzięki któremu powierzchnia styku ogumienia pneumatycznego i drogi jest większa, co poprawia zachowanie opony podczas jazdy. Profil z pięcioma głównymi rowkami odprowadzającymi wodę stanowi ponadto dodatkowe zabezpieczenie, ponieważ zapobiega utracie przyczepności podczas jazdy po mokrej nawierzchni. Z kolei lamele 3D bieżnika spełniają dwa ważne zadania. Z jednej strony zapewniają bardziej równomierne zużycie profilu, a tym samym dłuższą żywotność opon. Z drugiej - w połączeniu z wyjątkowym półotwartym barkiem - opony Smart Control AW02 gwarantują lepszą przyczepność na oblodzonych i zaśnieżonych drogach. Poszczególne bloki są ponadto połączone stabilizującymi je mostkami, co zapewnia jeszcze lepsze prowadzenie pojazdu i dobre właściwości użytkowe przez długi czas. Innowacyjne technologie sprawiają, że model SmartControl AW02 jest niezwykle wydajny. W przypadku nowych opon zimowych do samochodów ciężarowych firma Hankook po raz pierwszy zastosowała nowo opracowaną mieszankę ogumienia, która została zaprojektowana pod kątem trudnych warunków zimowych. Dlatego opony są wyjątkowo odporne na zimno i nawet przy bardzo niskiej temperaturze zachowują wszystkie swoje właściwości użytkowe. Jednocześnie dzięki nowej mieszance opony SmartControl AW02 uzyskują długą żywotność i przyczyniają się do niższego zużycia paliwa. W przypadku zimowych opon SmartControl AW02 zastosowanie znalazła sprawdzona technologia Stiffness Control Contour (SCCT). Zapewnia ona równomierny rozkład ciśnienia w oponie, co stabilizuje profil osnowy. Dzięki temu zwiększa się nie tylko trwałość opony, lecz także poprawia przystosowanie do bieżnikowania obrotowego. www.hankookopony.eu, www.latexopony.pl
Zobacz cały numer PO 10/117 (Październik 2014)
Opony zimowe dostawcze
PIRELLI
Carrier Winter
Nowa opona Carrier Winter gwarantuje optymalne bezpieczeństwo przy chłodnej pogodzie, dużą trwałość i poprawione osiągi na mokrej nawierzchni - cechy, które perfekcyjnie odpowiadają surowym wymogom profesjonalistów z branży transportowej. Dzięki specjalnej mieszance bieżnika z krzemionką o zoptymalizowanym profilu (najnowsza opona Pirelli została stworzona specjalnie na europejski rynek) cechuje się o 30 proc. zwiększoną żywotnością w porównaniu do poprzedniej generacji produktu. Równomierność zużycia także została poprawiona, podczas gdy poziom oporów toczenia został zredukowany o 10 proc. Projekt nowego wzoru bieżnika bazujący na trzech, szerokich, rowkach wzdłużnych i bardziej otwartym barku opony, pomaga poprawić bezpieczeństwo kierowania na mokrej nawierzchni. W porównaniu do czołowych, konkurencyjnych produktów, nowa opona Carrier jest o 10 proc. lepsza w unikaniu aquaplaningu oraz o 5 proc. lepsza w hamowaniu na mokrej drodze. Dzięki tym znakomitym właściwościom, opona Carrier Winter uzyskała czołowe wyniki w międzynarodowym teście, przeprowadzonym przez przodujące magazyny. Opona Carrier Winter będzie dostępna od sezonu 2014-2015 na rynku europejskim oraz tureckim, w 22 rozmiarach od 14 do 16 cali.
Opony ciężarowe i autobusowe
GT Radial
GSW226
Jest to opona o doskonałej trakcji na oś skrętną do autobusów. Posiada charakterystykę zimową, co wyrażone zostało symbolem 3PMSF, oznaczającym możliwość użytkowania całorocznego z wyjątkową wydajnością w trudnych warunkach zimowych oraz na zaśnieżonych, oblodzonych i mokrych drogach. Konstrukcja opony daje optymalną pewność i stabilność, a nowa, zawansowana mieszanka zapewnia wysoki potencjał przebiegu. Opona jest już dostępna w rozmiarze 385/65R22.5 o indeksach nośności 158L oraz 160J.
GTL925
To nowa generacja opon długodystansowych na oś wleczoną do nowoczesnych dużych składów z przyczepami. Ekstraszeroka siedmiożebrowa, niskoprofilowa budowa oraz bieżnik z bardzo regularnym, odpornym na ścieranie wzorem zapewnia niskie opory toczenia i niski poziom emisji hałasu. Szerokie żebra barkowe zwiększają ochronę na ścieranie, uderzenia i uszkodzenia. Opona jest dostępna w rozmiarze 435/50R19.5 z indeksem 160J.
MICHELIN
X Multi T
Nowy produkt Michelin przeznaczony jest specjalnie do naczep. Dzięki nowej oponie firmy przewozowe specjalizujące się w transporcie krajowym i regionalnym będą mogły jednolicie wyposażać całe pojazdy w opony z rodziny X Multi. Opona Multi T to następczyni opony Michelin XTE3. Jest wszechstronną oponą, która spełnia trzy priorytety transportowców - bezpieczeństwo kierowców i ładunku, lepszą kontrolę kosztów i gwarancję dostaw na czas. Na pokonywanie oporów toczenia opon ciągnik z naczepą zużywa jedną trzecią paliwa, z czego połowa przypada na opony w naczepie. Dzięki obniżeniu zużycia paliwa o 0,7 litra na 100 km (przynoszącego roczne oszczędności rzędu 1000 euro dla każdego ciągnika z naczepą pokonującego rocznie 110 000 km) i większej o 10 proc. trwałości bieżnika, korzyści firm wybierających nową oponę Michelin X Multi T mogą być znaczące. Opona posiada ponadto oznaczenie M+S (błoto i śnieg), które potwierdza, że spełnia wymogi do poruszania się w warunkach zimowych w Norwegii, Turcji i Rosji. Najważniejsze innowacje zastosowane w oponach Michelin X Multi T to: rozwiązanie zapewniające wzdłużną i poprzeczną przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni dzięki specjalnej rzeźbie bieżnika umożliwiającej bardzo skuteczne odprowadzanie wody i równomierne zużycie bieżnika, wpływ udziału opon zamontowanych w naczepie w hamowaniu całego zestawu (ciągnik z naczepą) wynosi 45 proc.; cztery rowki wzdłużne efektywnie odprowadzają wodę spod opony przez cały jej cykl eksploatacji; konstrukcja rowków i ich dłuższe krawędzie zapewniają znakomite panowanie nad pojazdem na mokrych nawierzchniach; w bieżniku opony zastosowano innowacyjną mieszankę gumy o nazwie Carbion, która zmniejsza opory toczenia i zwiększa trwałość ogumienia. Powstała ona w oparciu o nowe komponenty oraz nowe procesy produkcyjne. Przy tym samym obciążeniu (4500 kg), ciśnieniu (9 barów) i prędkości (100 km/h) nowa mieszanka opony ma o ok. 6°C niższą temperaturę roboczą od temperatury gumy poprzedniczki nowej opony. Wiąże się z tym obniżenie oporów toczenia, większa oszczędność paliwa, a w konsekwencji także obniżenie emisji CO2. Nowa mieszanka gumy charakteryzuje się również lepszą odpornością na otarcia podczas przemieszczania się ładunku, co jest szczególnie ważne dla opon na osiach wleczonych. Pomaga to zwiększyć trwałość opon i ich potencjał pogłębiania i bieżnikowania. Opona dostępna jest w dwóch wersjach: X MultiWay HD XZE - o większej nośności 10 ton na oś; oraz X Multi Winter T - zaprojektowana na trudne warunki zimowe. Opona Michelin X Multi T i jej bardziej wytrzymała wersja właśnie wchodzą na rynek. Model Winter w rozmiarze 385/65 R 22.5 trafi do dystrybutorów w październiku.