Ciężarowe i dostawcze

 

Opony dostawcze - zimowe

HANDLOPEX

Taurus 201

Opona zimowa z oznaczeniem  M+S i możliwością jej kolcowania. Głębokość bieżnika wynosi 9 mm. Opona posiada wysoką gęstość lameli układających się promieniście. Wzmocniona wytrzymałość barków bieżnika. Więcej na stronie www.handlopex.pl

 

Opony ciężarowe

CONTINENTAL

Conti EcoPlus

Continental wprowadza na rynek nową generację opon Conti EcoPlus przeznaczoną do eksploatacji na długich dystansach oraz dystrybucji regionalnej. Opony te bazują na karkasie, nadającym się do bieżnikowania i pogłębiania oraz ze wzmocnioną drutówką stalowego kordu. Pierwsze bieżnikowane na gorąco opony trzeciej generacji właśnie opuściły zakład ContiLifeCycle w Hanowerze. Nowe, zaawansowane technologicznie opony Conti EcoPlus są przeznaczone do użytku głównie na autostradach i drogach ekspresowych. Charakteryzują się niskimi oporami toczenia. Opony można używać na każdej osi samochodu ciężarowego i przyczepy - HS3 na osi kierowanej, HD3 na osi napędzanej, a HT3 na osiach przyczepy. Wysoka jakość wykonania opon sprawia, że mogą się one przyczynić do redukcji poziomu zużycia paliwa nawet o 1,9 litra na 100 kilometrów w porównaniu z poprzednimi generacjami przy zachowaniu jednakowych przebiegów. Wynika to przede wszystkim z zastosowania nowych, polimerowo-gumowych mieszanek bieżnika i ścian bocznych oraz dwuwarstwowej konstrukcji cap-base i szczególnej struktury wzoru bieżnika. Inżynierowie Continental zoptymalizowali konstrukcję i mieszankę gumową bieżników, konstrukcję opasania, karkasów i stopki wszystkich opon trzeciej generacji. W przypadku niektórych rodzajów opon, np. linii Conti EcoPlus, pozwoliło to obniżyć opory toczenia poniżej 4 kg na tonę, przesuwając je do klasy efektywności energetycznej A, według unijnej klasyfikacji opon.

                   ContiRe EcoPlus HT3

To bieżnikowana wersja nowej opony do naczep Conti EcoPlus HT3. Mieszanki polimerowo-gumowe do bieżnika i ścian bocznych, stabilne, zamknięte opasanie barku oraz udoskonalony wzór bieżnika „Plus Volume” znacząco obniżają opory toczenia. Zmodyfikowana mieszanka bieżnika o podwyższonej przyczepności przenosi na drogę siły boczne, działające na naczepę w zakrętach oraz znaczną część momentu hamowania. Ponadto, trójkątne opasania w kształcie piramidy, zintegrowane z podstawą rowka bieżnika, stabilizują oponę naczepy, zapobiegając jej poprzecznemu uginaniu się. Nowe ogumienie ContiRe EcoPlus HT3 wyposażono w chronioną patentem wewnętrzną warstwę butylową AirKeep®, która zapobiega powolnemu spadkowi ciśnienia. Na wszystkie bieżnikowane opony ContiRe producent udziela także takiej samej gwarancji, jak na opony nowe. Bieżnikowanie wysokiej jakości pomaga operatorom flot i przewoźnikom ograniczyć wydatki na opony nawet o 25 proc, zapewnia producent. Inne korzyści płynące z bieżnikowania opon to niższe zużycie cennych surowców, np. kauczuku naturalnego, oraz ograniczenie o nawet 70 proc. ilości energii w stosunku do produkcji nowych opon. Istotny jest także mniejszy negatywny wpływ flot transportowych na środowisko.

Conti Hybrid

Opony te zostały przeznaczone do użytku zarówno na drogach regionalnych, jak i krajowych. Konstruktorzy z firmy Continental przeprojektowali bieżnik opony i skład mieszanki. W rezultacie otrzymano produkt o znakomitych właściwościach na mokrej nawierzchni i podczas hamowania, a także o niskich oporach toczenia i wysokiej żywotności mierzonej przebiegiem. Firma Continental zaprezentowała na targach w Hanowerze 22,5-calową uniwersalną oponę, zaprojektowaną specjalnie do zastosowania w pojazdach użytkowych. Niedawno na rynek wprowadzono także opony Conti Hybrid HS3 na oś kierowaną. Ponadto, w 2015 r. na rynku pojawią się opony Conti Hybrid HD3 na oś napędzaną oraz Conti Hybrid HT3 do przyczep i naczep. Conti Hybrid dla transportu regionalnego to 19,5-calowe opony Conti Hybrid HS3 i Conti Hybrid HD3. Zostały one stworzone dla segmentu pojazdów o masie całkowitej od 12 ton. Dzięki dużej rezerwie przeciążeniowej nowe opony przenoszą zarówno wyższą masę własną nowoczesnych pojazdów spełniających normę Euro 6, jak i różny ładunek, typowy dla transportu regionalnego. W tym samym rozmiarze dostępna jest także opona Conti Hybrid HT3 i przeznaczona do użytku w naczepach w transporcie regionalnym. Opony, które skonstruowano z myślą o specyficznych właściwościach naczep wytrzymują silne ruchy obrotowe w wąskich miejscach rozładunku spotykanych w transporcie dystrybucyjnym. Nadają się one również do podwozi pojazdów z kontenerami zwrotnymi lub z sektora wywozu śmieci. Conti Hybrid dla lekkich pojazdów użytkowych to opony Conti Hybrid LS3 na oś kierowaną i Conti Hybrid LD3 na oś napędzaną.  Stosowane są w lekkich pojazdach użytkowych o dopuszczalnej masie całkowitej 12 ton i w rozmiarze 17,5 cala. Zakres zastosowania obejmuje klasyczną dystrybucję, usługi komunalne i ruch dalekobieżny po autostradach i drogach ekspresowych. Nowe opony premium stawiają czoło różnym wyzwaniom w ruchu regionalnym z pomocą licznych innowacji, takich jak nowy, dwuwarstwowy bieżnik typu cap-base. Wraz z wysoką rzeźbą bieżnika i specjalnie opracowaną mieszanką gumową opony te zapewniają długi okres eksploatacji. Opony Conti Hybrid sprawdzają się jako ogumienie uniwersalne w segmencie premium i występują w rozmiarach 17,5 cala, 19,5 cala oraz 22,5 cala. Opony na oś kierowaną z nowej serii Conti Hybrid mają etykietę M+S, a opony na oś napędzaną - homologację M+S oraz symbol płatka śniegu na tle gór (3PMSF).

Conti Scandinavia

To opona przeznaczona specjalnie na trudne warunki zimowe. Gdy robi się zimno, Continental zaleca jej stosowanie. Opony te spełniają wymagania dla konkretnych osi, np. optymalnym kierowaniem i prowadzeniem poprzecznym na osi przedniej, najlepszą trakcją i siłą hamowania na osi napędzanej oraz znacznie lepszym przyleganiem do nawierzchni w zakrętach i podczas hamowania przyczepy. Ponadto, seria Conti Scandinavia spełnia również wymogi prawne dla etykiety M+S i symbolu płatka śniegu na tle gór. Nowa gama opon zimowych jest dostępna w najpopularniejszych rozmiarach: 17,5 i 19,5 cala. W przygotowaniu trzecia generacja tej opony. Na razie brak zdjęcia tego produktu.

FULDA

Ecotonn 2

To nowy model opony do naczep. Ecotonn 2 dostępna jest w najpopularniejszym rozmiarze 385/65 R22.5. Nowy produkt zastąpi ogumienie Ecotonn +, uzupełniając gamę opon ciężarowych tej marki. Nowa opona o wzbogaconej mieszance bieżnika i zoptymalizowanej konstrukcji osnowy wyróżnia się wydłużonymi przebiegami, niższym oporem toczenia, wyższą trwałością, a także możliwością bieżnikowania. Nie zmienił się natomiast wzór bieżnika, którego skuteczność potwierdzają zarówno wewnętrzne testy, jak i informacje zwrotne od klientów. Zastosowana mieszanka gumowa ma zapewniać dłuższe przebiegi i niższe zużycie paliwa. Trwałość i dłuższa żywotność to zasługa zoptymalizowanej konstrukcji karkasu, mniej nagrzewającej się warstwy zewnętrznej osnowy i zwiększonej odporności na ścieranie. W porównaniu z modelem Ecotonn +, najnowsza opona umożliwia przebiegi dłuższe nawet o 10 proc. i opór toczenia zmniejszony o 7 proc., co przekłada się na niższe koszty eksploatacji w przeliczeniu na kilometr. W ramach europejskiego systemu etykietowania Ecotonn 2 otrzymała ocenę B w zakresie efektywności paliwowej, B - w zakresie przyczepności na mokrej nawierzchni oraz symbol pojedynczej fali (hałas na poziomie 70 dB) pod względem hałasu zewnętrznego.

Zobacz cały numer PO 10/117 (Październik 2014)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń