AEOLUS
ADW 80
To zimowa opona przeznaczona na oś napędową o kodzie bieżnika ADW 80. Opona dostępna jest od października br. w rozmiarach 315/80R22,5 i 315/70R22,5 u dystrybutora w firmie Kon-Wit. Specjalnie dobrana mieszanka, z której wykonane są opony powoduje że charakteryzują się one bardzo wysoką przyczepnością w niskich temperaturach i na zaśnieżonych drogach. Również wzór bieżnika z gęsto rozmieszczonymi lamelami zwiększa ich przyczepność i trakcję na śliskiej nawierzchni oraz w znacznym stopniu wpływa na skrócenie drogi hamowania w takich warunkach drogowych. Użycie najnowszych technologii, odpowiednia konstrukcja i dobrze dobrane materiały skutkują wyprodukowaniem opony doskonale sprawdzającej się w zimowych warunkach, charakteryzującej się wysokimi przebiegami oraz w znacznym stopniu wpływającej na obniżenie zużycia paliwa. Coraz więcej europejskich krajów wprowadza obowiązek stosowania ogumienia zimowego w pojazdach ciężarowych, stąd jest to pozycja, którą na pewno zainteresuje się spora część firm transportowych jeżdżących chociażby po drogach Skandynawii. Więcej na www.konwit.pl
BARKLEY
BLT05
Barkley to nowa marka opon chińskich na rynku europejskim. Marka ta produkowana jest w jednej z 20 największych fabryk opon osobowych i ciężarowych na świecie, mieszczącej się w Chinach. Szeroki wybór w ofercie tych opon daje dobrą alternatywę w konkurencyjnej cenie. BLT05 jest oponą przeznaczoną do przyczep w ruchu dalekobieżnym. Charakteryzuje się niskimi oporami toczenia, co przekłada się na zużycie paliwa podczas eksploatacji. W Europie wyłącznym dystrybutorem tej prywatnej marki jest holenderska firma Heuver. www.heuver.pl
HANKOOK
e-cube Blue TL20
To najwyższej jakości opony do przyczep, przeznaczone do transportu dalekobieżnego, odznaczające się niskim oporem toczenia, niewielkim zużyciem paliwa i długą żywotnością. Producent opon klasy Premium w dalszym ciągu koncentruje się w swych badaniach i rozwoju opon na ekonomiczności i wydajności, spełniając coraz wyższe wymagania stawiane oponom do pojazdów użytkowych. Są to ekologiczne, specjalistyczne opony do transportu dalekobieżnego. Innowacyjne opony do pojazdów użytkowych, których główne cechy to bezpieczeństwo i jakość, zostały opracowane specjalnie na europejskie drogi. Opona charakteryzuje się dużą trwałością. Nowa mieszanka bieżnika zmniejsza opór toczenia o 8 proc., powodując tym samym oszczędność cennej energii podczas jazdy. Związana z tym redukcja zużycia paliwa oraz długa żywotność opon zapewniają ekonomiczność i obniżenie emisji CO2. Zoptymalizowany profil opony zapewnia szczególnie wysoką skuteczność hamowania oraz idealną przyczepność na mokrej nawierzchni. Cztery szerokie rowki na całym obwodzie skutecznie zapobiegają powstawaniu zjawiska aquaplaningu i zmniejszają poziom hałasu. Wyjątkowo szeroki bieżnik został opracowany szczególnie z myślą o niewielkim zużyciu i dłuższym okresie eksploatacji. Innowacyjna technologia mieszania zwiększa żywotność opony o 55 proc. w stosunku do produktu standardowego. Opony e-cube Blue TL20 są uzupełnieniem do modelu e-cube MAX Line-ups i zostały wyposażone we wszystkie podstawowe technologie, charakterystyczne dla linii e-cube, jak na przykład innowacyjną metodę mieszania IMS (Innovative Mixing System), zapewniającą optymalny opór toczenia, oraz opatentowany system Stiffness Control Contour Theory (SCCT), zwiększający trwałość karkasów i poprawiający właściwości bieżnikowania. Opona początkowo jest dostępna w rozmiarze 385/55 R22.5.
PIRELLI
Winter Seria: 01 (FW:01/TW:01)
Opony z tej serii przeznaczone są do transportu na długich i średnich dystansach w warunkach pogodowych poniżej 4 st. C i po zaśnieżonych nawierzchniach. Cała seria zimowych opon ciężarowych Pirelli (FW:01 i TW:01) posiada oznaczenie 3PMSF (3 Peaks Mountain Snowflake, w tłumaczeniu „Płatek śniegu na tle trzech górskich szczytów”). Symbol ten informuje, że opona zdała zimowe testy i gwarantuje wymagane oraz określone regulacją UE nr 117 osiągi na ośnieżonych nawierzchniach. Rozszerzona seria FW:01 i TW:01 zapewnia maksymalną wydajność opon w krytycznych warunkach zimowych. Znakomita trakcja, przyczepność i krótsza droga hamowania w połączeniu z zaawansowaną technologicznie mieszanką i nowatorskim wzorem bieżnika zapewniają bardzo wysoki standard bezpieczeństwa, nawet w przypadku dużych opadów śniegu i bardzo niskich temperatur. Nowe wzory bieżnika zapewniają większe bezpieczeństwo. Dzięki nowatorskiemu projektowi zimowego bieżnika pokrytego gęstą siatką cienkich lameli, opony FW i TW serii:01 są idealne do jazdy w trudnym terenie, zapewniają doskonały komfort akustyczny i długie przebiegi. Zwiększona szerokość bieżnika przedłuża żywotność opony i jej przebiegi.
FW:01
Mają nowy profil bieżnika, który optymalizuje rozkład ciśnienia w oponie i zwiększa jej kontakt z nawierzchnią, powodując bardziej równomierne zużycie i długie przebiegi. Gęste lamele dają doskonałą przyczepność i sterowność na mokrych nawierzchniach. Głębokie kanały i centralne żebro zapewniają dobrą przyczepność nawet w połowie okresu eksploatacji opony. Dostępne są w 9 rozmiarach: 215/75 R17.5 TL 126/124 M; 225/75 R17.5 TL 129/127 M; 235/75 R17.5 TL 132/130 M; 385/55 R22.5 TL 158 L (160 K); 315/60 R22.5 TL 152/148 L; 385/65 R22.5 TL 158 L (160 K); 315/70 R22.5 TL 154/150 L (152/148 M); 295/80 R22.5 TL 152/148 M; 315/80 R22.5 TL 156/150 L (154/150 M).
TW:01
W tym wariancie opony Serii: 01 zoptymalizowana sekwencja gęstych poprzecznych lameli i kanałów bieżnika zapewnia dobrą przyczepność “śnieg-śnieg” i stabilność w jeździe po ośnieżonej nawierzchni. Kierunkowa rzeźba bieżnika optymalizuje przyczepność na nawierzchniach mokrych i suchych. Obniżone opory toczenia to oszczędność paliwa i równomierne zużycie. TW:01 dostępna jest w rozmiarach: 215/75 R17.5 TL 126/124 M, 235/75 R17.5 TL 132/130 M; 315/60 R22.5 TL 152/148 L; 315/70 R22.5 TL 154/150 L (152/148 M); 295/80 R22.5 TL 152/148 M; 315/80 R22.5 TL 156/150 L (154/150 M); 225/75 R17.5 TL 129/127 M. www.pirelli.pl
YOKOHAMA
901 ZS
To zimowa opona na oś kierowaną, zaprojektowana z zastosowaniem technologii Zenvironment, wykorzystującej innowacyjną metodę mieszania składników gumy oraz nową konstrukcję bieżnika i karkasu. Blokowa rzeźba bieżnika z licznymi rowkami wzdłużnymi poprawia trakcję na drogach pokrytych śniegiem i lodem. W produkcji zastosowano ulepszoną mieszankę oraz nowy sposób jej przygotowania - przy niższej temperaturze i wyższym momencie obrotowym - zapewniający oponie zwiększoną odporność na zużycie. Dzięki większej elastyczności opona umożliwia obniżenie zużycia paliwa, zachowując jednocześnie większą podatność na wielokrotne bieżnikowanie. Zastosowana na krawędziach bloków technologia SC-Sipes zwiększa równomierność zużycia opony. Opona dostępna w dystrybucji ITR S.A. w rozmiarach 315/80R22.5, 385/55R22.5, 385/65R22.5
MY 507
Jest zimową oponą na oś przyczepy. Zaprojektowana została z zastosowaniem zaawansowanych technologii. Głęboka i szeroka konstrukcja bieżnika zapewnia zwiększenie przebiegu i wysoką odporność na zużycie. Znajdujące się na bieżniku wypychacze kamieni i rowki w kształcie lejków zmniejszają zatrzymywanie kamieni i poprawiają podatność opony na bieżnikowanie. Opona dostępna w dystrybucji ITR S.A. w rozmiarach: 275/70R22.5; 265/70R19.5. www.yokohama-online.pl