Osobowe, SUV, 4x4

DUNLOP

StreetResponse 2

Opona przeznaczona do małych samochodów miejskich. StreetResponse 2, jest dostępna w rozmiarach 13, 14 i 15 cali, osiąga lepsze rezultaty na mokrej i suchej nawierzchni: krótszą drogę hamowania i wydłużenie przebiegów o 10 proc. w porównaniu z poprzednim modelem. Aby ułatwić prowadzenie na mokrej nawierzchni, opracowano nowy kształt opony o bardziej zaokrąglonym konturze, który skutecznie przecina warstwę wody. Zoptymalizowana rzeźba bieżnika z podwójnym, szerokim rowkiem obwodowym pomaga odprowadzać wodę z podłoża. Dodatkowym czynnikiem poprawiającym przyczepność na mokrej nawierzchni są liczne nacięcia i rowki poprzeczne, których zadaniem jest usuwanie wody z bieżnika. Technologie te pomagają zmniejszyć ryzyko aquaplaningu i skrócić drogę hamowania. Na suchej nawierzchni opona Dunlop StreetResponse 2 radzi sobie doskonale za sprawą solidnego centralnego żebra, które poprawia przyczepność podczas skrętów. Natomiast ogólna konstrukcja i niewielka masa opony przekładają się na niższy opór toczenia. Efektem udoskonaleń, w stosunku do pierwszej generacji, jest skrócenie drogi hamowania na mokrej i suchej nawierzchni. Opona hamuje na mokrej nawierzchni na dystansie o 6 proc. krótszym niż poprzedni model, co oznacza 2 metry różnicy przy hamowaniu z 80 km/h do zatrzymania. Na suchej nawierzchni opona hamuje na dystansie o 4 proc. krótszym niż poprzedni model, co oznacza 1,5 metra przy hamowaniu ze 100 km/h do zatrzymania na suchej nawierzchni. Dunlop StreetResponse 2 posiada ocenę B w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni i ocenę C w kategorii oporu toczenia, co czyni ją jedną z najlepiej klasyfikowanych opon - w ramach europejskiego systemu etykietowania ogumienia - w swojej kategorii.

Sport Maxx RT

To ogumienie o wybitnie sportowym charakterze. Ten model deklasuje konkurencję, jeśli chodzi o hamowanie na suchej i mokrej nawierzchni - testy wykazały 7-procentową przewagę. Ponadto niezależne testy wykazały 11-proc. przewagę w zakresie oporu toczenia nad produktami innych firm. W oponie zastosowano rozwiązania technologiczne stosowane dotąd tylko na torach wyścigowych, stąd w nazwie RT, czyli Racing Technology. Opona ma wyższą przyczepność dzięki mieszance gumowej stosowanej w oponach wyścigowych. To rozwiązanie sprawia, że świetnie dostosowuje się do różnego rodzaju dróg i doskonale trzyma się zarówno suchej, jak i mokrej nawierzchni. Krótszą drogę hamowania, udało się osiągnąć dzięki zastosowaniu specjalnych bloków hamujących, wbudowanych w rzeźbę bieżnika. Bloki te, wzmocnione blokami poprzecznymi, przeciwdziałają unoszeniu tylnej krawędzi opony. Opona jest również bardzo stabilna, dzięki zastosowaniu masywnych bloków barkowych bieżnika. Zwiększają powierzchnię styku z nawierzchnią podczas pokonywaniu zakrętów, szczególnie podczas jazdy z dużą prędkością. Sport Maxx RT jest przystosowana do jazdy po mokrej nawierzchni. Dzięki centralnym rowkom, które usuwają nadmiar wody, opona jest bardzo odporna na zjawisko aquaplaningu. Ponadto okrągła stopka opony umożliwia usuwanie wody przez rowki poprzeczne, dzięki czemu przenosi w pełni moc silnika na nawierzchnię drogi, a nie na powierzchnię wody. Koncentrując się na aspektach sportowych, przy projektowaniu tych opon nacisk został położony też na zmniejszenie zużycia paliwa przez samochód. Udało się to osiągnąć poprzez ograniczenie wytwarzania ciepła przez oponę podczas kontaktu z nawierzchnią oraz dzięki zastosowaniu aerodynamicznych ścian bocznych i gładkich barków, co zredukowało opór powietrza. Opona powstała z myślą o kierowcach, którzy odchodzą od oferowanych w oryginalnym wyposażeniu felg 16-calowych na rzecz 17- i 18-calowych. Właśnie w tych rozmiarach oferowana jest Sport Maxx RT. Stworzono ją z myślą o autach z potężnymi silnikami, takich jak: Audi, BMW, Mercedes AMG, Jaguar, Maserati czy Mini.

 

SP Sport FastResponse

Opona typu HP, przeznaczona do aut klasy średniej i wyższej, z mocnymi silnikami. Dzięki rozwiązaniom Touch Technology, pozwala kierowcom na dynamiczną jazdę, zapewniając przy tym bardzo dobrą przyczepność, zwłaszcza na suchej nawierzchni, a także wyjątkową precyzję prowadzenia oraz skróconą drogę hamowania. Charakterystyczną cechą SP Sport FastResponse jest konstrukcja bieżnika, podzielonego na trzy strefy. Pierwsza optymalizuje czucie drogi, dzięki czemu kierowca za pośrednictwem kierownicy, pedałów i fotela otrzymuje precyzyjne informacje o torze jazdy, stanie nawierzchni, itd. W strefie drugiej znajduje się ciągłe żebro centralne, które zapewnia stabilność przy wysokich prędkościach. Z kolei większe i sztywniejsze zewnętrzne bloki bieżnika - w trzeciej strefie - dają kierowcy zwiększoną kontrolę nad autem w zakrętach. Opona jest dostępna w rozmiarach od 14 do 17 cali.

Sport BluResponse

To letnia opona klasy HP do aut osobowych. Oferuje imponujące osiągi, takie jak m.in. doskonała przyczepność na mokrej nawierzchni, wysokie przebiegi i wysoka efektywność paliwowa. Opona wyróżnia się dużą zawartością polimerów w mieszance bieżnika, dotąd stosowanych w ogumieniu do sportów motorowych. Zwiększają one jej zdolność dostosowywania się do nawierzchni, co przekłada się na poprawę przyczepności na mokrej nawierzchni  i lepsze parametry hamowania. Ogumienie to uzyskało europejską klasę BA w zakresie efektywności paliwowej i przyczepności na mokrej nawierzchni, czyli jest jedną z najwyżej klasyfikowanych opon wśród dostępnych obecnie na rynku. Inną zaletą Sport BluResponse, przy jeździe po mokrej nawierzchni, są szerokie centralne rowki, które skutecznie odprowadzają wodę, szczególnie przy wysokich prędkościach. Tym samym zapewniają dobrą odporność na aquaplaning. W porównaniu z kilkoma konkurencyjnymi produktami, opony Dunlop oferują również imponujące parametry hamowania na mokrej nawierzchni - droga hamowania jest krótsza nawet o trzy metry w stosunku do średniego wyniku produktów konkurencyjnych w teście. Opona wykazuje też wyższość w zakresie kierowalności na mokrej drodze, osiągając wynik nawet o 3 proc. lepszy niż średnia dla konkurencji. Solidna przyczepność na mokrej nawierzchni zapewnia oponie Sport BluResponse klasę A w europejskim systemie etykietowania opon. Dzięki mało podatnej na wytwarzanie ciepła mieszance oraz zoptymalizowanej budowie, Sport BluResponse oferuje również znaczną poprawę oporu toczenia. Opona osiąga tu wynik o 30 proc. lepszy od opony poprzedniej generacji, co daje jej klasę B w europejskim systemie etykietowania. Wynik ten uzupełniają doskonałe osiągi w innych kategoriach, takich jak niski poziom hałasu.

MICHELIN

Latitude Sport 3

To nowa opona homologowana do najbardziej prestiżowych modeli samochodów typu SUV, takich jak nowy Porsche Macan, BMW X5 oraz Volvo XC 90. Nowa opona Michelin skraca drogę hamowania na mokrej nawierzchni nawet o 2,7 m w porównaniu do opony poprzedniej generacji oraz zapewnia większy przebieg i niższe zużycie paliwa. Michelin Latitude Sport 3 została zaprojektowana w odpowiedzi na rosnące potrzeby kierowców samochodów SUV, tak by zapewniały maksymalne bezpieczeństwo, precyzję kierowania i przyczepność porównywalną do przyczepności ogumienia samochodów sportowych, gwarantując przy tym maksymalne przeniesienie mocy silnika i utrzymanie ciężaru pojazdu. Latitude Sport 3 jest przykładem zastosowania strategii Michelin Total Performance, która polega na oferowaniu lepszych osiągów nawet w obszarach, które teoretycznie wydają się nie do pogodzenia. Większą przyczepność na mokrej nawierzchni opona zawdzięcza innowacyjnej mieszance gumy bieżnika i jego rzeźbie. Opona ma lepsze odprowadzanie wody dzięki liczbie nacięć o 10 proc. większej od liczby nacięć w poprzedniej generacji. Większą wytrzymałość Latitude Sport 3 uzyskano dzięki karkasowi z dwuwarstwowym opasaniem. Innowacyjna mieszanka gumy bieżnika z dodatkiem krzemionki i elastomerów najnowszej generacji zapewnia znakomite przebiegi bez straty przyczepności oraz oszczędność paliwa. Lamele o zmiennej szerokości minimalizują odkształcenia klocków bieżnika, dzięki czemu obniżają opór toczenia. Oprócz tego zastosowanie krzemionki w mieszance z elastomerami najnowszej generacji zapobiega przegrzewaniu się opony, co obniża zużycie paliwa. W pierwszym roku sprzedaży opona będzie dostępna w 28 rozmiarach, dzięki czemu będzie ją można dobrać do możliwie największej liczby modeli SUV.

Zobacz cały numer PO 5/113 (Maj 2014)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń